els kirjoitti:
Muuten ilkka, oletko nähnyt vielä yhtään tutkimusta, jossa olisi verrattu runsaskuituisen-ja-runsashiilarisen terveysvaikutuksia verrattuna mihin tahansa alakarppiin? Minä en. Kaikki tutkimukset, joissa kuiduista näkyy olleen etua näyttävät tehdyn runsashiilarisille... Ja niissä minäkin kyllä ymmärrän yskän. Muttei se vielä todista juuri mitään.
kyselee els
Älkää nyt provosoituko, mutta miksi meillä (siis myös minulla) on taipumus ajatella että
itselle epämieluisaan tutkimustulokseen päätyneillä on omat epäilyttävät tarkoitusperänsä - ja se mieluisa tutkimustulos on aina ehdoton totuus!?
Itse harjoittelen tässä alakarppaamista, en kovin tiukkapipoisesti koska tavoitteena max 5 kilon pudotus, ja toiveena myös mm. päästä eroon närästyksestä tämän keskustelupalstan innoittamana.
Alkuperäiseen aiheeseen palatakseni meikäläisen vatsa tuntuu ainakin vielä huutavan vähän kuitua, just aamulla lisäsin ostoslistaan nuo pellavansiemenet.
Inhimillinen ominaisuus; ihminen haluaa uskoa että omat uskomukset ovat oikeita.
Vaikka tämä tietenkin on inhimillistä ei se kuitenkaan ole mielestäni sallittua henkilöille jotka ovat tutkijoita tai arvioivat tuloksia muita varten.
Eri asia on sitten jos halutaan kritisoida tutkimuksen asetantaa, kuten tuossa nähdäkseni tehtiin.