karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-09 17:02:42

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 14 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2004-08-03 11:17:43 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Tänään tuli jonotettua kassajonossa lounasostosteni kanssa muiden samalla asialla olevien naishenkilöiden kanssa. Huh-huh.

Esimerkkejä näiden ihmisten ostoksista:
1. kaksi pientä purkkia maustettua jogurttia ja iso vaalea sämpylä
2. lämmin kuppi -pussikeitto (ja tupakka-aski)

Melkein tuli suru puseroon tästä, ostaja oli nimittäin selkeästi ylipainoinen
3. banaani ja pikkiriikkinen kasvispiirakka

Itse ostin fetajuustoa (ei todellakaan sitä kumiversiota), härän kylmäsavufileleikkelettä (no yleensä en osta näin kallista lihaa), pari tomaattia ja salaatinlehtiä (pussi). Niistä sai mukavan fetasalaatin ja leikkelerullia.

Mistähän näistä lounaista saa parhaiten vitamiineja ja hivenaineita? Mikähän näistä pitää nälän pois kauimmin? Myönnän, se oli myös kalliimpi kuin ne muut, mutta minulle ei tule nälkä seuraavan kerran kuin vasta illalla.

Lienen ujo, kun tuollaisessa tilanteessa en uskalla suositella ruokavaliotani tai sanoa mitään.

the Lady

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-08-03 11:56:03 
Poissa
sintti
sintti

Tota näkee...
Olen pienessä kaupassa töissä, lähellä kylän suurinta firmaa (paperitehdas) ja ruokatuntien aikaan aina ne samat naiset tulevat ostamaan muutaman hassun riisipiirikan, joskus jopa kevytlevitettä päälle!! ja kun se karkkihylly siinä kassan läheisyydessä on niin houkuttelevan näköinen, niin jokainen ostaa vähintään pari suklaapatukkaa...ei ihme jos kotona illalla maistuu ruoka jos sun toinenkin! yleisestikin näyttää siltä että naisten syömistavat on jotenkin vinksahtanu.. Onneks olen päässyt jaloilleni!! :wink:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-08-03 12:28:21 
Poissa
sintti
sintti

Live and let live!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-08-03 12:44:51 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Jees, kukin tulkoon autuaaksi omalla tavallaan.

Hieman tekisi kuitenkin mieli kertoa epätoivoisen näköisille laihduttajille, että muitakin mahdollisuuksia on. Tosin itsekin inhoan sitä, että joku katsoo oikeudekseen tulla kertomaan minulle, kuinka "väärin" teen ostaessani kermaa tai rasvaisempaa juustoa. Joskus vaikka vappuna voisi laittaa rintapieleen napin, jossa lukee: "Kysy minulta, miten näin upean kropan saa jättämällä hiilihydraatit pois".

Ehkä tyydyn printtaamaan itselleni alakarppaajapaidan :D http://koti.mbnet.fi/lowcarb/paidat.html (kiitos Heli)

the Lady

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-08-03 15:24:04 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

mun lempipuuhaa on kytätä kaupassa ihmisten ostoskoreja :roll:
eilenkin mietin, kun ostin grillimakkaraa,kookoskermaa,oliiveja ym ja edessä olevan korissa on kevyt tuotteita ja keksejä ja karkkia...

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-08-03 15:40:33 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kyllä on varmaan säälissä pitelemistä ihmisillä, kun näkevät mun puoltoista sataa kilosen ihmisen ostoskorin... itselle kermaa ja matadoria, kunnon juustoja ja lihaa sekä tietysti kasvikset, mutta ukkelilla pitää olla piparia ja sipsiä sekä muuta skeidaa....

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-08-03 17:41:33 
Poissa
ylläpitokarppi
ylläpitokarppi

Ylipäätään ihmisten ostoskärryjen "vakoileminen" kaupassa on aika mielenkiintoista puuhaa. Tunnustan syyllistyväni siihen etenkin kassajonossa, ja kun edellinen lappaa tavaraa kärrystään hihnalle. Varsin usein sieltä löytyy eineksiä, eineksiä, eineksiä, rasvatonta sitä ja kevyt tätä ja mahdottomasti karkkia/sipsejä/limsoja/pakastepizzoja/keksejä/younameit...

Ja sitten tosiaan mun kasviksia ja yksinkertaisia raaka-aineita sisältävä kärryni on epäterveellisempi, kun olen tällä tappokarpilla :lol:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-08-03 19:46:11 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Jeps meikäkin pysähtyy vaan ottaan ison patterin munia ja liha ja kasvis ja maitotuote osastolla...
Aaah on niin mukavaa kun ei ole tullut edes mieleen pysähtyä siinä keksi/makeishyllyssä....edelleenkään....
Itseasiassa kyllä siihen vakoiluun nyt on vähän tullut syyllistyttyä :lol:
Miettii vaan mitä sontaa sitä tuli kannettua paikkari aikana....
Niin ja kaiken lisäksi hiki valuen sai raahautua keksi/makeis hyllyjen ohi!!!Useimmiten kai tuli siinä kuitenkin pysähdyttyä :oops: ...nii kattokaas paikkareis on sentään "KAIKKI" sallittua..... :twisted:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-08-03 19:50:36 
Poissa
sintti
sintti

Jesh, mä luulin jo olevani ainoa joka kyttää :lol:
mullakin on ollu "tapana" kyyläillä muiden ostoksia.
Toisaalta sitä on tullu myös ite ennen ostettua sitä samaa moskaa.
Sitä jotenkin "huijas" itteensä et jos ostaa noita kevyt tuotteita niin voi ostaa myös karkkia :roll:
On tää kyl toisaalta niin helppoa ku nyt voi hyvin mielin kiertää ne herkku hyllyt kaukaa, ennen se tosiaan oli yhtä tuskaa..

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-08-03 20:11:50 
Poissa
ylläpitokarppi
ylläpitokarppi

Ihmeen terveelliseltä meidän kärryllinen kaupassa näyttää varmaan kooteällän terveysuskovaistenkin viemestä. Vihanneksia on kuitenkin sen verran, lihat on marinoimattomia ja kananmunat suorastaan huutaa että ne on tupattu ilmoille luomusti. Voipaketti ja kermapurkki näyttää niin pieniltä kesäkurpitsakasan vierellä.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-08-04 06:02:14 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

hoover kirjoitti:
Ihmeen terveelliseltä meidän kärryllinen kaupassa näyttää varmaan kooteällän terveysuskovaistenkin viemestä. Vihanneksia on kuitenkin sen verran, lihat on marinoimattomia ja kananmunat suorastaan huutaa että ne on tupattu ilmoille luomusti. Voipaketti ja kermapurkki näyttää niin pieniltä kesäkurpitsakasan vierellä.

Konnaterveyslaitos huomauttaa kuitenkin että rasvaa on liikaa, ehkä jopa valittelevat sokerin vähyyttä, mutta taikasana on kuitenkin kuidun puute.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-08-04 10:42:44 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Vaikeahan sitä tosiaan on katsettaan pitää poissa toisten ostoskärryistä, varsinkaan kassajonossa odotellessa. Sitten aina muistaa, että noinhan sitä itsekin ennen. Puistattaa muistella. Asian iloinen kääntöpuoli on tosiaan se, että useat meidän keräämämme "vaaralliset" tuotteet on toistaisekseksi hinnoiteltu alas, jotta niitä edes joku ostaisi. Kevyttä mielihyvää tuntien vertaan muutaman rasvaprosentin kevyt-kasvisrasva-kumikengänpohjajuuston ja täysrasvaisen herkun hintoja!

Eniten sääliksi käy pienten lasten kanssa ostoksilla käyvät äidit, joilla on kärryn täydeltä makeaa, tärkkelysvoittoista ja rasvatonta. Mutta neuvoloiden valistushan on sitä KTL:ää.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-08-04 10:59:47 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

rouvaA kirjoitti:
Mutta neuvoloiden valistushan on sitä KTL:ää.

Itse asiassa AFAIK kuolemantuottamuslaitos on jättänyt vielä neuvolat rauhaan, sen sijaan neuvoloissa tuputetaan käsi täyteen kaupallista tiedotetta.

Minä ostan ruokani usein tukusta ja tuntuu siltä että keksi-snäcksi-virvoitusjuoma-karkki -osasto kasvaa koko ajan kuin syöpä.

Kauppamatkat lyhenee kun suurin osa kaupan hyllyrivistöistä on sellaisia että siellä on turha edes käväistä ja lopuistakin tietää täsmälleen sen mitä on hakemassa.

Alakarppaajan dementia:

Seisoo Pikkolon edessä tyhjän kauppakassin kanssa eikä muista onko menossa kauppaan vai tulossa kaupasta.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-08-04 15:36:10 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Myös minä tunnustan vakoilevani muiden kaupassa olijoiden ostoksia, erityisesti siis kassajonossa.

Tunnustan myös joskus kiusaavani kevyttuotteiden ostajia esimerkiksi näin:
Pahaa aavistamaton kevyt-ostaja saapuu maitohyllyille lähelle minua. Käsi poimii kevyt-jogurtin ja harhailtuaan hetken kermojen suunnalla riuskasti nappaa pienen kevytmaidon. Minä menen siihen viereen, kurkkaan kevytkermapurkista kyljen tekstiä, nauran joulupukkimaisesti "Hoh-hoh-hoo!" ja laitan ostoskoriini litran kuohukermapurkin (se oranssi). Yleensä tässä vaiheessa kevyt-ostaja näyttää joko säikähtäneeltä tai kateelliselta.

the Lady

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 14 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00