karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-02 17:34:44

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 23 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Syö ja nauti
ViestiLähetetty: 2004-08-02 15:09:45 
Poissa
sintti
sintti

Painonvartijoilta tuli tänään esitelehtinen. Tulipa mieleen, että millaiset kannatusjoukot tämä meidän alakarppiporukka saisi, jos joku painattaisi yhtä hienot lehtiset . Samoin kassakone kilisisi ..... :roll:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-08-02 21:02:11 
Poissa
sintti
sintti

juu, ja taas sai herrat Atkins, Monty ja Heikkilä erikoismaininnan. Taitaa tosissaan uhata sitä bisnestä tämä alakarppaaminen kun aina pitää mainita nämä dieetit kun vaan mahdollista. Mulla muutama ystävä käy ryhmässä ja pitäis vissiin olla imarreltu kun ovat niin huolissaan mun terveydestäni :? Mutta mitäs sitä inttämään, hymyilen vain ja syön sen 18 pistettä aamiaisella :D

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-08-03 10:37:58 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Moikka

Voisitteko kertoa, millainen sellainen esitelehtinen on ja mitä siinä tällä kertaa mainittiin? Onnekseni en ole postituslistoilla.

Epäilen nimittäin kyseisen tyyppisiä lehtisiä käytettävän käännytysyritysten taustamateriaalina, kun jokunen tuttavapiiriin kuuluva alkaa taas huolestua ruokavaliostani. Olisi hauska antaa "täsmävastauksia" takaisin.

(On se muuten kumma, että hyvä oloni ja laihtunut olemukseni ei kelpaa, kun jostain muka uskottavista tietolähteistä on taas saatu kuulla, että ruokavalioni tappaa.)

the Lady

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-08-03 10:55:47 
Poissa
ylläpitokarppi
ylläpitokarppi

Oli pakko mennä katsomaan paikkarien sivulle tuota uutta ohjelmaesittelyä. Pastaa saa nyt vetää 4 pisteellä niin paljon kuin haluaa ja moniviljapastaa 3 pisteellä.

Siinä kun yrittävät täyttää vatsansa perunalla, ruisleivällä ja pastalla ilman rasvaa, niin vaikea kuvitella että ilmaisia vihanneksia tekisi enää mieli.

Muistan niin elävästi miten kitkerää ja surullista oli elämä kun lautasella oli perunoita, pari uunissa paistettua kalapuikkoa ja lautasen vierellä ruisleipäsiivu. Satunnaiset keitetyt vihannekset ja salaatit takuurasvattomine kastikkeineen tekivät vielä surullisemmiksi. Ja miten ihmeessä appelsiinista sai paikkareilla niin vähän iloa?

Jos nyt syö kala-aterian, se voisi olla vaikkapa seuraavanlainen:
kermassa haudutettua seitä/lohta/puna-ahventa juustokuorrutuksella
parsa- tai kukkakaalinnuppuja ja vastakirnuttua voita
salaattia
jälkiruuaksi marjakermarahka ja kupillinen kahvia

Mulla oli pointseilla tapana säästää illaksi muutama piste, jotta sain valkoisen sämpylän, jonka sisällä low and light sulatejuustoviipale ja 'nautiskelin' sen kupillisen options-kaakaota kanssa. Sen jälkeen oli nälkä ja tutina päällä. Kauheaa käydä nukkumaan odottelemaan aamun puoliksi veteen keitettyä puuropläjäystä.

Huh.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-08-03 11:08:35 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Yli 20 sivua, monivärikuvat. Aiheita mm: Syö ja Nauti on uuden ohjelmamme paljonpuhuva nimi, Syyskalenteri, Neljännestonni putosi Korppoon yritysryhmässä, Lääkärin löytö, Professori Aila Rissanen ja akateeminen näkökulma painonhallintaan, Pasta ja pisteet, uusi ohjelmamme suosii pastalla herkuttelua.

"Ruisleipä ja peruna ovat osa suomalaista ruokakulttuuria, nyt liitimme laajennettuna mahdollisuutena mukaan pastan" Jumaleisson että mä olen kateellinen noiden bisnesideasta - syö leipää,perunaa ja pastaa, niin takuulla pysyt maksavana ja näin ollen PV:lle hyödyllisenä! Voi miksi minä en ole keksinyt mitään vastaavaa rahasampoa!!

Sitten 34-v työterveyskeskuslääkäri (miespuolinen) kertoo, kuinka hän laihdutti. "Kokeilin Montignac-metodia. Kaikesta nälästä ja kieltäytymyksestä huolimatta" laihtui vain noin 10 kg. Kunnes löysi painonvartijat, ja laihtui runsaat 10 kg lisää.

Ja sitten ehdoton lemmikkini, prof. Rissasen näkökulmia painonhallinnasta.
Ensiksi hän raportoi tutkimusta, jossa vertailtu yksin laihduttavia ja PV:ssa laihduttavia. "Keskimäärin WW-laihduttajien painonpudotuksesta oli seurannan loppuvaiheessa jäljellä n. 4 kg, vaikka alkuvaiheen pudotuksesta osa ei jäänyt pysyväksi. Vertailuryhmän painonpudotuksen lopputulos oli lähes olematon, ylipaino palasi ja eroa aloituspainoon jäi vain 0.2 kg." Julkaistu Journal of American Medical Association-lehdessä.

"Kysymys: Miten tulisi suhtautua suuren suosion saaneisiin muotidieetteihin ja nimekkäisiin laihdutusguruihin?
Rissanen: Muotidieettejä on ollut aina. Ainoa järkähtämätön yhtälö laihtumisen logiikassa on se, että kaloreita on saatava vähemmän kuin kuluttaa. Kun Atkinsin, Montignacin tai vaikkapa Heikkilän metodeja vertaa, huomaa energiansaannin vähentämisen olevan aina tulosten pohjalla.

Avoin kysymys on se, miten nämä yksipuoliset dieetit vaikuttavat terveyteen pidemmällä aikavälillä. Siitä ei toistaiseksi ole luotettavaa tutkimustietoa - kukaan ei jaksa moisilla kuureilla riittävän pitkään kyllästymättä" Pätkiksen huomautus: no ei suinkkan, minullakin vasta viides vuosi menossa tätä kuureilua. Ja jatkuu:

"Ehkäpä siksi Heikkilän sovellus on jo hieman monipuolisempi versio Atkinsin dieetistä, joka perustuu elimistön ketoosiin ja voi johtaa jopa vakavaan kuivumiseen" Pätkiksen huom: täh, eikö se enää johdakaan kuolemaan? Ja vielä jatkuu:

"Itse olen iloinen, että uusimmat ravitsemussuositukset vain vahvistavat omaa mieltymystäni Välimerelliseen elämäntaparuokavalioon, jossa kasvisten ja viljatuotteiden osuus on suuri, rasvan rooli vähäinen ja liikunta luonnollinen osa elimistön energiatalouden tasapainoa."

Että silleen. Ai niin, ja vielä ravitsemusterapeutti P. Sertti toteaa, että "olisi mukavaa uskoa ihmeisiin". Ynnä että "voimakas suklaanhimo voi kehittyä, jos suklaata syödään aina kun mieli tekee" . Kyllä on tasoa, sano...ainakin meitillä adrenaliinissa.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-08-03 11:31:57 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

pätkätöppönen kirjoitti:
Yli 20 sivua, monivärikuvat. Aiheita mm: Syö ja Nauti on uuden ohjelmamme paljonpuhuva nimi, Syyskalenteri, Neljännestonni putosi Korppoon yritysryhmässä, Lääkärin löytö, Professori Aila Rissanen ja akateeminen näkökulma painonhallintaan, Pasta ja pisteet, uusi ohjelmamme suosii pastalla herkuttelua.

AARRRRGGGHH! :evil:

(menee välissä vähän kauemmas odottamaan hengityksen tasaantumista)

Kiitoksia, Pätkätöppönen, vaivannäöstä. Nyt tiedän, mitä tuttavapiiristä voi lähiaikoina tulla suurina totuuksina.

Herrat Atkins ja Montignac tuskin välittävät täti Rissasen jutusta, toivottavasti Heikkilä jaksaa ottaa sillä samalla tyyneydellä kuin tv-väittelyissä. Rissasella on paljon menetettävää, eikä vähiten kasvot asiantuntijana.

the Lady

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-08-03 20:18:05 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

pätkätöppönen kirjoitti:
"Ehkäpä siksi Heikkilän sovellus on jo hieman monipuolisempi versio Atkinsin dieetistä, joka perustuu elimistön ketoosiin ja voi johtaa jopa vakavaan kuivumiseen" Pätkiksen huom: täh, eikö se enää johdakaan kuolemaan?

Tulee mieleen, että pohjustavat omaa "uutta sitruunantuoksuista" Atkinssiä. Eli Heikkilän sovellus on jo "hieman monipuolisempi" ja kohta meillä on paikkareiden "uusi terveellinen monipuolinen Atkins", jonka kannalla he ovat aina olleet kunhan se vain on riittävän monipuolinen ja uusilla pisteillä lasketaan, ettei vaan olla ketoosissa vaan "turvallisesti" juuri yli 60 g hiilareita/päivä

pätkätöppönen kirjoitti:
Ja vielä jatkuu: "Itse olen iloinen, että uusimmat ravitsemussuositukset vain vahvistavat omaa mieltymystäni Välimerelliseen elämäntaparuokavalioon, jossa kasvisten ja viljatuotteiden osuus on suuri, rasvan rooli vähäinen ja liikunta luonnollinen osa elimistön energiatalouden tasapainoa."

Viljatuotteet välimerellä ???? kasvikset kyllä, mutta mitkä viljatuotteet? (paitsi pasta Italiassa), oliiviöljyähän käyttävät paljon. Liikunta luonnollinen osa ???? Eikös himokuntoilijat ole Pohjois-Eurooppalaisia?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-08-04 07:32:03 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

pätkätöppönen kirjoitti:
Rissanen: Muotidieettejä on ollut aina. Ainoa järkähtämätön yhtälö laihtumisen logiikassa on se, että kaloreita on saatava vähemmän kuin kuluttaa. Kun Atkinsin, Montignacin tai vaikkapa Heikkilän metodeja vertaa, huomaa energiansaannin vähentämisen olevan aina tulosten pohjalla.

Avoin kysymys on se, miten nämä yksipuoliset dieetit vaikuttavat terveyteen pidemmällä aikavälillä. Siitä ei toistaiseksi ole luotettavaa tutkimustietoa - kukaan ei jaksa moisilla kuureilla riittävän pitkään kyllästymättä"

Minä haluaisin itselleni T-paidan jossa lukee etupuolella:

"JOS HAVAITSET MINUN RIKKOVAN TERMODYNAMIIKAN TOISTA LAKIA..."

ja takapuolella

"ÄLÄ VALITA MINULLE, VAAN SOITA POLIISI!"

Aila Rissanen unohti mainita että se dieetissä kyllästyminen ei kohdistu ruokaan vaan se kohdistuu Kätketty Tavoite: Lihavuusongelma - nimisen laitoksen nalkutukseen mediassa.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-08-04 10:38:15 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

:roll: Siis voi apua! Hyvä, että varoititte: entisenä paikkarilaisena tuo läpyskä varmaan odottaa lähipäivinä eteisen lattialla. Vai että pastaa leivän ja perunan lisäksi :lol: :lol: :lol:
Kun sitten loput pisteet tosiaan käyttää "sallittuihin" pikku nautintoihin, kuten kahvipullaan, lowfat-suklaapatukoihin ja mikropoppareihin, niin kylläpä elämä muuttuu terveelliseksi ja hoikka loppuelämä odottaa.
Elkan ennustus sitruunantuoksuisesta atkinsista oli hauska, mutta muuta hauskaa tässä ei olekaan.
Joskus olen huvitellut ajatuksella, että menisin Paikkareihin "undercover" ja sitten vain alkaisin joka viikko esittää hankalia kysymyksiä, joissa aina viitattaisiin johonkin oikeaan tutkimustulokseen. Olisi kiinnostava nähdä kumpi tapahtuisi ensin: minä saisin paikkareihin porttarin vai ryhmänohjaaja tulisi hulluksi. :twisted:
Ladyn kokemus siitä, kuinka terve ja hoikka olemus ei riitä vakuuttamaan epäilijöitä, on tuttu minullekin. Ensin kehutaan, kuinka hyvältä näytän ja kysytään, miten olen laihtunut. Kun kerron ruokavaliostani, saan kuulla, että en tiedä mistään mitään ja olen amerikkalaisen ihmedieetin uhri. Lopuksi todetaan ettei kukaan voi laihtua syömällä rasvaa. Eli väärin sammutettu.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-08-04 10:52:40 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

puntti kirjoitti:
Ladyn kokemus siitä, kuinka terve ja hoikka olemus ei riitä vakuuttamaan epäilijöitä, on tuttu minullekin. Ensin kehutaan, kuinka hyvältä näytän ja kysytään, miten olen laihtunut. Kun kerron ruokavaliostani, saan kuulla, että en tiedä mistään mitään ja olen amerikkalaisen ihmedieetin uhri. Lopuksi todetaan ettei kukaan voi laihtua syömällä rasvaa. Eli väärin sammutettu.

Luin Pianonvaijerin sivuilta tästä "Syöpä ja Tauti" -ohjelmasta ja se oli tosi rasittavan yvesrochermaisen amerikkalaistyylisesti kirjoitettu ja tekstissä huudetaan kovaan ääneen PISTEISTÄ (tm) eikä koko sivusto edes auennut Operalla. Heikkilä & Monti & Atkins -kritiikki ei edes löytynyt sieltä sotkusta. Rehellisyyden nimissä on mainittava että kyllä Atkins Centerinkin sivut ovat sotkuiset.

Mutta paikkarin ennuste toteutui kohdallani:
kesäksi farkkuihin!

Kylläpä niitä tietysti harmittaa kun ovat kärsineet turhaan ja vielä maksaneetkin siitä. Mahtuukohan ne niitten farkut vielä ensi kesänä?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-08-04 11:01:31 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

puntti kirjoitti:
:roll: Ladyn kokemus siitä, kuinka terve ja hoikka olemus ei riitä vakuuttamaan epäilijöitä, on tuttu minullekin. Ensin kehutaan, kuinka hyvältä näytän ja kysytään, miten olen laihtunut. Kun kerron ruokavaliostani, saan kuulla, että en tiedä mistään mitään ja olen amerikkalaisen ihmedieetin uhri. Lopuksi todetaan ettei kukaan voi laihtua syömällä rasvaa. Eli väärin sammutettu.

Laihtuminen nälkää tuntematta, helposti ja pysyvästi vähin ja hyvin hiilarein = väärin sammutettu

Sairauksien oireiden häviäminen, energisyyden lisääntyminen ja terveyden palautuminen kukoistavaksi vähin ja hyvin hiilarein = väärin sytytetty

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-08-04 13:33:19 
Poissa
sintti
sintti

puntti kirjoitti:
Joskus olen huvitellut ajatuksella, että menisin Paikkareihin "undercover" ja sitten vain alkaisin joka viikko esittää hankalia kysymyksiä, joissa aina viitattaisiin johonkin oikeaan tutkimustulokseen. Olisi kiinnostava nähdä kumpi tapahtuisi ensin: minä saisin paikkareihin porttarin vai ryhmänohjaaja tulisi hulluksi. :twisted:

Sama juttu. Monesti on käyny mielessä, mut oon niin köyhä, etten malta maksella paikkarien "punnitusmaksuja", vaikka hupia varmaan saisikin koko rahan edestä. :lol:

Näin äsken kaupassa kaverini, joka laihduttaa pisteillä. Hän osti jotain valmisruokaa (maksalaatikko tms.), jauhoista grillimakkaraa ja maxituplan. Kuulemma syö-mitä-haluat-päivä tänään... :shock:
Ajattelinpa siinä vaan, ett mulla on joka päivä syö-mitä-haluat-päivä! :P

Alakarppaus on kova sana! 8)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-08-04 13:47:18 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Minäkin joskus kuuluin painonvartijoihin, tiputin 7kg jotka kyllä pysyivät pois. Ei ole sen jälkeen tarvinnutkaan laihduttaa, ihanne paino on pysynyt ongelmitta. Luultavasti sen vuoksi että inhoan ja kammoan läskiä, joten kun paino alkaa nousta, suu menee kiinni vikkelään. En nyt näkisi Painonvartijoita niin pahana, ainankin homma toimi minun kohdallani. En tosin koskaan ollut kovin aktiivinen ryhmässä kävijä, joten sitä puolta en oikein osaa arvostella. Ei minua ainankaan kukaan laittanut mikro pop corneja suuhuni tunkemaan, enkä eläissäni ole omistanut yhtään purkkia makeutusainetta, enkä tule ostamaan, olipa diettini mikä hyvänsä. Ainankin minulle jäi kuva että ruuan valmistamista itse ja kasviksia korostettiin kovasti. Mutta kuten sanottu, ajastani siellä on aikaa joten meiniki on voinut muuttua. Itse olen sitä mieltä että jos haluaa painoa tiputtaa, on aika sama mitä diettiä seuraa, pää asia että seuraa. Mutta jos haluaa elää terveellisemmin, tulee valintoja miettiä tarkemmin. Jos teitä asia kovasti kiinnostaa on Painonvartijoilla oma foorumi jossa voi käydä katsastamassa miten maa siellä makaa. Mutta nyt syömään riistapannua, nam...

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-08-04 14:15:40 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Itse en ole laihduttanut, en paikkareissa enkä muuten. Mutta kyllä minä jaksan pitää pahana sitä, että markkinoidaan laihdutustarkoituksessa maksua vastaan sellaisia ruokia, joista normaali-ihmiselle tulee kauhea nälkä muutaman tunnin kuluttua. Ystäväpiirissä on monia esimerkkejä siitä, että paikkareilla kyllä laihtuu, mutta ei yhtään esimerkkiä siitä että paino myös pysyy poissa paikkareiden opeilla.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-08-04 14:55:23 
Poissa
sintti
sintti

Laihdutti millä tyylillä hyvänsä, jos palaa entisille syömistavoilleen paino pompsahtaa takaisin. Kun aloittaa painonpudotuksen, pitää tehdä itselleen selväksi että entiseen ei ole paluuta.

Ja se painon pompsahdus onnistuu kyllä karpatenkin laihduttaneelle, kun rupeaa pulalla sun muulla roskalla "herkuttelemaan" :shock:

Mutta onneksi karppailua on helppo jatkaa koko loppuelämän, ainakin minulle :wink:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-08-04 16:01:48 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

siru kirjoitti:

Mutta onneksi karppailua on helppo jatkaa koko loppuelämän

Tässäpä se onkin asian ydin :!:
Vs. PV: ohjeita ilmeisesti ei taas ole niinkään helppoa jatkaa koko loppuelämän (tämä siis vain ystävien kokemusten perusteella, täällä kerrotut jutu paikkareista kyllä tukevat tuon pienen otoksen tuloksia)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-08-04 17:39:51 
Poissa
sintti
sintti

Tässäpä se onkin asian ydin :!:
Vs. PV: ohjeita ilmeisesti ei taas ole niinkään helppoa jatkaa koko loppuelämän (tämä siis vain ystävien kokemusten perusteella, täällä kerrotut jutu paikkareista kyllä tukevat tuon pienen otoksen tuloksia)[/quote]

Aivan totta, kukapa sitä nälissään loppuelämäänsä :lol:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-08-04 19:44:39 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

On se nyt jotenkin surullista, jos suositellaan laihduttamaan niin, että diabetes- ja tulehdusriski kasvavat (nälkäisenä tai nälättä) Jos ja kun sen voisi tehdä toisinkin... E.m. riskit vähenevät kyllä jonkin verran painonpudotuksella - mutta pelkillä hiilareilla paastosokeri kohoaa taivaisiin painosta riippumatta, jos siihen on taipumuksia. JA helpoin tapa saada triglyseriditasot alas on (järkevä) alakarppaus.

Kokeilkaapa saada jotain paikkariystääväänne testeihin ennen ja jälkeen jonkin laihdutusjakson, niin pääsette testaamaan sitä itsekin. terv els

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-08-04 20:10:37 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

"Itse olen iloinen, että uusimmat ravitsemussuositukset vain vahvistavat omaa mieltymystäni Välimerelliseen elämäntaparuokavalioon, jossa kasvisten ja viljatuotteiden osuus on suuri, rasvan rooli vähäinen ja liikunta luonnollinen osa elimistön energiatalouden tasapainoa."

Voi kiesus. Asia taitaa olla hieman väärin ymmärretty :o
Ainakin Espanjassa ruoka on kovin rasvaista, siellä syödään paljon valkoista "pulla-leipää", mieluiten suklaatäytteellä. Salattia syödään, se ui öljyssä ja suolassa. Olut maistuu miehille, ja lapsille annetaan kouluun evääksi sellainen pieni perunalastupussi ja sokeroitu pillimehu. Liikuntaa ei oikein harrasta kukaan, tytöt istuvat vain kahviloissa keskenään. Vanhemmiten sitten käy miten käy :oops: Tälläisen (ehkä pintapuolisen, korjatkaa jos olen väärässä :) ) kuvan sain heidän elämäntavoistaan, kun asuin siellä.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-08-05 06:43:35 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mellu kirjoitti:
Näin äsken kaupassa kaverini, joka laihduttaa pisteillä. Hän osti jotain valmisruokaa (maksalaatikko tms.), jauhoista grillimakkaraa ja maxituplan. Kuulemma syö-mitä-haluat-päivä tänään... :shock:
Ajattelinpa siinä vaan, ett mulla on joka päivä syö-mitä-haluat-päivä! :P

Alakarppaus on kova sana! 8)

Minä ostin kaupasta pastöroimattoman Parmensan-juuston joka maksoi ihan sikana. Kyllä siinä oli kassalla ihmettelemistä. Yleensäkään ei viitsi millä tahansa roskalla omaa kroppaansa pahoinpidellä.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 23 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00