karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-17 19:59:52

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 25 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Liian kova tahti?
ViestiLähetetty: 2012-03-09 22:55:45 
Poissa
sintti
sintti

Muutaman kuukauden olen näitä teidän keskusteluja täällä seuraillut ja päätin itsekin nyt liittyä joukkoon. :wink:

Olen tosiaan pian 19 vuotta täyttävä tyttönen ja karppausta takana noin kolme kuukautta. Pituutta on abouttiarallaa 166 cm (viimeksi mut on mitattu lukion ykkösellä, mutta tuskinpa mä ainakaan kasvanut olen..) ja painoa oli vielä viime kesänä reilu 70 kiloa, pahimmillaan noin 74kg. Tänä aamuna vaaka näytti 62.3 kiloa, eli kyllähän tota pudotusta jonkin verran on. En kuitenkaan alkanut karppaamaan ihan seitenneljäkiloisena vonkaleena, vaan olin viime syksyn aikana karistanut jo pari kiloa. Itse asiassa mua vähän harmittaa, kun en kunnolla edes ottanut mitään mittoja aloittaessani, olis ollut kiva nähdä kunnolla se muutos. Varsinkin kun sitä ei meinaa peilikuvasta huomata. :shock:

Oon nyt tässä kuitenkin alkanut pohtimaan, että onkohan tää mun tahti ollut kuitenkin vähän liian kova..? Tarkoituksellista laihdutusta kun on takana vain tuo 3kk, mutta silti kiloja lähtenyt lähemmäs 10. Enkä nyt kuitenkaan ihan aikuisten oikeesti edes ollut mikään vakavasti ylipainoinen aloittaessani. Onko siis vaarana, että kun pääsen tavoitteeseeni (kesäkuussa yo-juhlissa paino olis noin 58-59) lihon samoin tein takaisin vanhoihin mittoihin? Toki tiedän itsekin, että jos palaan vanhoihin tapoihin, niin ei tämä paino tällaisena pysy, mutten kyllä koko loppuelämää näinkään voi elää.

Itsekuri on olematon ja joudun olla sellasella kaikkitaieimitään -mentaliteetillä. Pari viikkoa sitten tein perjantain kunniaksi dippiä ja dippailin sitten lautasellisen kasviksia, ihan vaan napostelu mielessä, ja uskokaa tai älkää, mulla meni koko seuraava viikko aivan plörinäksi. Söin ihan järjettömiä annoksia (vaikkakin kuitenkin karppiruokaa) enkä liikkunut ollenkaan, koska ajattelin, että pieleen meni jo sen yhden illan vuoksi. :?

Kaloreita en oo minään päivänä laskenut, mutta tiedän niiden olevan aika alhaset. Aluksi pidin HH:t tiukasti alhasina, mutta nyttemmin en niitäkään kyttää enää silmä kovana. Syön lähes päivittäin jotain hedelmää, mutta leipää/perunaa/pastaa/karkkia/sipsiä/ym en syö.

Jos kanssakarppaajia kiinnostaa, niin voin tarkemminkin kertoilla syömisistäni. Tästä nyt lähinnä tuli tämmönen foorumineitsyyden menetys -purkaus :P

Viestin otsikko: Re: Liian kova tahti?
ViestiLähetetty: 2012-03-10 02:33:38 
Poissa
nörttikarppi
nörttikarppi

Tuo vähän riippuu mistä roikkuu. Kun aluksi voi niitä nestekilojakin lähteä paljon. Tavoitepainosi on aika matalalla ja olet kuitenkin normaalipainon sisällä, joten tärkeintä tuossa on varmaankin keskittyä ihan siihen että miltä kropassa tuntuu ennemmin kuin siihen että mitä se vaaka näyttää. Tunnetko olosi nääntyneeksi? Kärsitkö ylikunnon oireista (korkea pulssi, unettomuus, ruokahalun häviäminen, levoton ja samalla kuitenkin uupunut olo, lihaskivut)? Nuo voivat olla merkkejä siitä että on vetänyt liian lujaa. Joskus myös ahmimiset ja himot voivat olla merkki siitä että vaikkapa jotain hivenainetta ei ole ollut kehissä tarpeeksi tai että protskut ja kalorit ovat vain jääneet liian alhaisiksi ja kroppa huutaa lisää rakennusmateriaalia ja polttoainetta. Karppaushan ei pelkästään laihduta vaan niitä rasvoja ja protskuja tarvitaan myös lihasten, luuston ja sisäelinten ylläpitoon, minkä moni unohtaa. En nyt siis sano että sinä teet niin, mutta joskus todella tuntuu siltä että ihmisiltä unohtuu tuo että terveys tarkoittaa myös sitä että se joka ikinen päivä monen monta solua uusiksi rakentava ja monen monta toimintoa hoitava kroppa siellä rasvakerroksen allakin täytyy pitää kunnossa (ja että tämäkin edesauttaa sitä hoikistumista--rasvakaan ei pala hirmu nopeasti jos ei kropalla ole siihen tarpeeksi resursseja).

Normaalipainoisella siis juuri tuon peruskunnon ylläpitämisen luulisi olevan se järkevin vaihtoehto. Jos pelkäät takaisin lihomista niin silloin se kertonee sitä että ajattelet tätä kuurina, vaikka enemmänhän tämä on ylläpitoa. Totta kai siis monella on laihtumisvaihe ja ylläpitovaihe erikseen, mutta kannattaa jo sen laihtumisen aikana sumplia sitä että mistä safkoista tulee hyvä olo, ravittu olo ja mikä tekee kylläiseksi. Siis niin että ei tule sitä kahtiajakoa että laihdutusruokavalio vs. "normaali" ruokavalio, vaan että syntyy kokonaan uusi normaali ruokavalio jolla sekä laihtuu että ylläpitää tulevaisuudessa. Ja se ylläpitohan on paljon vaikeampaa kuin laihtuminen, senhän moni meistä tietää, allekirjoittanut mukaanlukien. Joten kannattaa ennakoida sitä jo nyt ja ehkä peräti katkaistakin se "laihduttaminen" välillä tutkiakseen että mikä se ylläpitotaso voisi mahdollisesti olla--jos saa jo etukäteen hyvät idikset siitä että minkä hiilarimäärän tai millaisten ruoka-aineiden ansosta on jo kunnolla turvoksissa (ja kuinka usein voi ottaa sen kakunpalan tai siiderin tms.) niin se tulee helpottamaan tulevaisuuden syömisten suunnittelua. Ylläpidon (ts. terveyden) pahin vihollinenhan kun on se "no mä oon nyt normaalipainossa ja voin mä nyt tosta vähän ottaa"-ajatus kun se on yleensä se ajatus joka kerryttää ne kilot aika nopeasti takaisin. Joten kun noista on tietoinen niin se auttaa jo paljon. Tsemppiä :)

Riekon nyrkkisääntöjä ketoilijoille, kliks

ViestiLähetetty: 2012-03-10 09:42:46 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

elliz kirjoitti:
Toki tiedän itsekin, että jos palaan vanhoihin tapoihin, niin ei tämä paino tällaisena pysy, mutten kyllä koko loppuelämää näinkään voi elää.

Ruokavalio kannataa muokata jo laihdutus aikana sellaiseksi että sillä pystyy ja haluaa olla loppuelämänsä. Kun muuten lihoo ihan varmasti takaisin ne laihdutetut kilot jos palaa vanhaan. En usko että tahtisi on ollut liian kova.Usein alussa lähtee reilummasti ja kyllä se siitä tasottuu.Sä oot vielä nuori ja nuorella laihduttaminen on helpompaa.

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto

ViestiLähetetty: 2012-03-10 11:50:20 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

elliz kirjoitti:

Itsekuri on olematon ja joudun olla sellasella kaikkitaieimitään -mentaliteetillä. Pari viikkoa sitten tein perjantain kunniaksi dippiä ja dippailin sitten lautasellisen kasviksia, ihan vaan napostelu mielessä, ja uskokaa tai älkää, mulla meni koko seuraava viikko aivan plörinäksi. Söin ihan järjettömiä annoksia (vaikkakin kuitenkin karppiruokaa) enkä liikkunut ollenkaan, koska ajattelin, että pieleen meni jo sen yhden illan vuoksi. :?

Jos napostella täytyy, niin kasvisten dippaaminen kuulostaa hyvältä idealta. :D Tietysti on myös mietittävä, että mihin dippailee. Onhan niin monenmoisia hyviä dippikastikkeita. :koki:

Ihan tarkistuksen vuoksi: Syöthän muutenkin riittävästi kasviksia? Eihän tuo kaikkitaieimitään -mentaliteetti vaan tarkoita kasvisten hylkäämistä?

ViestiLähetetty: 2012-03-10 12:38:42 
Poissa
sintti
sintti

Ensiksi kiitos kaikille vastauksista!

Tosiaan ongelmani on ehkä se, että aloitin karppauksen kuurimielellä ja ajattelin, että kun vaaka näyttää tavoitepainoa, niin alan taas mussuttamaan valkoista leipää ja pastaa. No eihän se niin mene.

En kituuta itsenäni nälässä, mutten kyllä syökään yhtään enempää kuin tarve vaatii. Tässä olis esimerkiksi mun eilisen ruoat:
Aamupala:
1 paistettu muna, päällä ylikypsää kinkkua
kurkkua ja pari kirsikkatomaattia
raejuustoa

Välipala:
pieni kulhollinen turkkilaista jogurttia + seassa vähän luonnon jogurttia (nössö kun olen tuon partiksen maun suhteen), päällä vadelmia ja mustikoita
pari kirsikkatomaattia, siivu ylikypsää kinkkua

Päivällinen:
pala paistettua lohta
keitettyä parsakaalia
salaattia
raejuustoa

Missään vaiheessa päivää minulle ei kerkeä tulla mikään huutava nälkä, mutta kyllä nuo kalorit silti tuntuvat aika alhaisille :?
Tänä aamuna kun vaa'alla kävin, niin se näytti 61.9kg.

Koen, että syön kasviksia ihan tarpeeksi. Aamupalalla syön aina joko kurkkua tai tomaattia, usein molempia, päivällisellä myös lähes aina keitettyä parsakaalia ja porkkanoita. Eniten mulla ehkä tökkii tuo rasvan määrä, mutta onhan tää paino näinkin pudonnut. Toisaalta varmasti johtuu myös alhaisesta kalorimäärästä.

Tuo 58 kiloa on kyllä omastakin mielestä aika alhainen. Aluksi tavoite oli tasan 60kg, mutta nyt siihenkään on enää pari kiloa matkaa ja kyllä tää maha tässä edelleen on :lol: Osaattekos muuten arvioida, että millanen köntti läskiä lähtee, kun karistaa sellaiset 3kg? Voiko sitä verrata esim voipaketteihin? :lol: Itsestä kun tuntuu, että mahassa on vielä lähemmäs 10 kiloa ylimääräistä, mutta ei kai nyt sentään.

ViestiLähetetty: 2012-03-10 12:56:30 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kyllähän toi TODELLA vähältä kuulostaa. Noilla proteiinimäärillä sulle saattaa käydä niin, että paino putoaa, mutta kroppa ei kuitenkaan muokkaudu haluttuun suuntaan. Tää johtuu siitä, että lihakset katoaa rakennusaineitten puutteessa. Luepa vielä huolella toi snowgrousen teksti, siinä tulee musta ihanasta esille se, että kroppaa pitää rakastaa ja huoltaa - vähimmäisvaatimus on, että ruuasta saa riittävästi proteiinia ja rasvaa, että keho pystyy toimimaan. Nopeahko pudotustahti ei itsessään ole paha asia, kunhan samalla huolehdit riittävästä rasvan ja proteiinin saannista.

Mikset syö kunnon lounasta? Tuossa päivän välipalassa ei ole proteiinia muuta kuin kinkkusiivun verran, gramma tai pari. Mulle tulee mieleen joku naistenlehtiversio karppauksesta, missä on unohdettu hiilareitten lisäksi myös energiansaanti sekä riittävät rasvat ja proteiinit.

Mitä luulet, pitäisköhän sun tarkistaa jollain laskurilla energiantarpeesi ja vähän sen perusteella fiksata päivän syömisiäsi ylöspäin, pitäen huolta siitä että saat joka aterialla riittävästi rasvaa ja proteiinia?

ViestiLähetetty: 2012-03-10 13:20:24 
Poissa
sintti
sintti

Sitäpä mä vähän pelkäänkin, että tässä käy niin, että paino kyllä tippuu, mutta se lähtee lihaksista. Sen takia varmaan tää mahakaan ei kovin ole pienentynyt...

Lounasta en ole viime aikoina syönyt sen vuoksi, että olen lukulomalla ja aamupala tulee usein syötyä vasta joskus 10-12 aikoihin. Sitten tuon välipalan syön noin kello 15-16 ja päivällisen vasta illalla, noin seitsemän aikaan, kun muukin perhe on kotiutunut. "Normaalirytmissä" syön kyllä lounaankin, kun aamupala tulee syötyä jo seitsemän aikaan.

Noita rasvoja ja proteiineja pitäisi kyllä hilata ylöspäin. Jotenkin kun on vaan tottunut tähän vähäiseen syömiseen, niin vaikeaahan se on alkaa enempää syömään. Kumpi teidän mielestänne on parempi, tuo turkkilainen jogurtti vai sitten ihan Ehrmannin perus maitorahka? Rasvaahan siinä ei ole, mutta protskuja kyllä. Molempia olen aika tasapuolisesti vedellyt, mutta aina jugua syödessä tuntuu, että tarvisi sitä rahkan proteiinia ja rahkaa syödessä taas sitä rasvaa. Ja kyllähän tuo rasvaton rahka aika huonosti nälkää pitää...

Mutta kaipa mä nyt otan viisaampien neuvosta vaarin ja alan tosiaan syömään sitä rasvaa ja protskuja enemmän, ettei nämä vähätkin lihakset häviä :oops:

ViestiLähetetty: 2012-03-10 13:23:06 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

perfect solution: rahkaa kermalirauksella! Ehkä vielä pähkinöitä kaveriksi, c'est parfait!

Ja aamusella parikin kananmunaa vois mennä?

Tsemppiä luku"lomailuun", sun päivärytmin säännöllisyys on kyllä omiaan tukemaan kirjoituksiin valmistautumista!

ViestiLähetetty: 2012-03-10 13:38:09 
Poissa
sintti
sintti

Pähkinöitä olen jonkin verran syönytkin, ehkä niitä voisi lisätä, vaikkapa sotkea mukaan tuohon jogurtti/rahkasekoitukseen. Kerma ei oikein tahdo upota :?

Niinä päivinä, kun tiedän, että on jotain menoa, niin paistan aina kaksi munaa. Muutenkin aamupala on silloin tukevampi. Mutta tosiaan nyt kun päivät vietän nokka kiinni kirjoissa, niin ei sitä paljon edes tule kulutettua ylimääräistä. Energiantarpeeni on sellaista 2000kcal luokkaa. Eli vajetta tulee kyllä yli 500kcal, jos sitä nyt pitää jonkinlaisena rajana :oops:

ViestiLähetetty: 2012-03-10 17:36:16 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Hei, turkkilaista oon käyttänyt, lisään siihen raejuustoa et tulee lisää proteiini+ marjoja /hedelmää. Rasvaton rahka on liian "väkevää" mun makuun, paitsi tietty jos lisää kermaa. Nyt käytän myös Kermarahkaa, se ei ole yhtä kirpeää.
ja onnea vaan hyvästä pudotuksesta :smt023 Rasvattomalta tuntui kyllä nuo syömiset.

ViestiLähetetty: 2012-03-10 17:41:27 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Rainbowin kermarahka on hyvä vaihtoehto tai jos läheltä löytyy LIDL, niillä on 4,2% rahkaa. Paljon parempaa kuin rasvattomat! :wink:

ViestiLähetetty: 2012-03-10 17:49:36 
Poissa
sintti
sintti

Rasvattomia ne tahtovat ollakin :lol: Muu perhe kun ei varsinaisesti karppaile, niin kotona tahtoo kaikki olla sitä "0.1% rasvaa". Muutenkin kun on koko elämänsä tottunut juomaan luirua maitoa ja syömään kevyt levitteitä, niin on noi voit ja kermat aika tiukkaa tavaraa.

Tuota kermarahkaa voisin kyllä kokeilla, siitä oon paljon kehuja kuullut. Lähes poikkeuksetta kuitenkin päivittäin välipalaksi syön joko rahkaa tai jogurttia.

ViestiLähetetty: 2012-03-10 19:28:34 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Heinosti on lähtenyt pudotus käyntiin, mutta lisäisin rasvaa ja energiamäärää yleisesti ettei jossain vaiheessa mene maku koko hommaan, tule repsahduksia tai paino pomppaa takaisin vanhoihin lukemiin.
Itse "karppasin" kanssa ensimmäiset puoli vuotta tosi rasvapihisti ja korkeilla proteiineilla kun halusin painon putoavan. Lopulta rupesin uskaltamaan lisätä rasvaa enemmän ja kappas, paino vain jatkoi putoamistaan, olo parani entisestään ja syöminen oli paljon paremmin hallussa. Ja usko tai älä - näin vuoden jälkeen himotkin on hallussa eikä yhdestä repsahduksesta jää putki päälle. :)

ViestiLähetetty: 2012-03-10 21:25:47 
Poissa
sintti
sintti

vive kirjoitti:
Heinosti on lähtenyt pudotus käyntiin, mutta lisäisin rasvaa ja energiamäärää yleisesti ettei jossain vaiheessa mene maku koko hommaan, tule repsahduksia tai paino pomppaa takaisin vanhoihin lukemiin.

Näinhän se on. Kyllä mä jo nyt huomaan, että välillä iltasin tulee sellanen olo, että vois tyhjentää koko jääkaapin ja siitähän se vaan kertoo, että syön liian vähän. Mutta tyhmästä päästä kärsii koko keho :D Tänäänkin olen syönyt varsinaisesti vain kaksi ateriaa..
"Aamupala" noin klo 12:
1 keitetty muna (toisenkin olis voinu syödä..), pari siivua ylikypsää kinkkua, pari kirsikkatomaattia ja turkkilainen jogurtti/luonnonjogurtti -sekoitusta, päällä omenaa, vadelmia ja mustikoita.

Sitten päivällinen noin klo 17:
jauhelihakastiketta
keitettyä parsakaalia, kukkakaalia ja porkkanoita
salaattia, raejuustoa

Söin tossa välissä kyllä kahvin kanssa muutaman pähkinän ja palan omenaa, mutta eipä ne nyt kummosesti vatsaa täyttänyt.

ViestiLähetetty: 2012-03-11 13:42:45 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

^
Juu lisää ihmeessä toinen muna aamiaiseen ja kinkun lisäksi rasvainen juusto olisi myös hyväksi.
Totuttele syömään enemmän omaa kroppaa kuunnellen, silleen miten sinusta tuntuu sopivalta. :wink: Äläkä kyttää vaakaa!
Nimenomaan aterian rasvattomuus laukaisi minulla jääkaapintyhjennyshimoja aterian koosta riippumatta.

ViestiLähetetty: 2012-03-12 16:13:49 
Poissa
himokarppi
himokarppi

Kirrimirri kirjoitti:
elliz kirjoitti:
Toki tiedän itsekin, että jos palaan vanhoihin tapoihin, niin ei tämä paino tällaisena pysy, mutten kyllä koko loppuelämää näinkään voi elää.

Ruokavalio kannataa muokata jo laihdutus aikana sellaiseksi että sillä pystyy ja haluaa olla loppuelämänsä. Kun muuten lihoo ihan varmasti takaisin ne laihdutetut kilot jos palaa vanhaan. En usko että tahtisi on ollut liian kova.Usein alussa lähtee reilummasti ja kyllä se siitä tasottuu.Sä oot vielä nuori ja nuorella laihduttaminen on helpompaa.

Tämä on aivan totta.

ViestiLähetetty: 2012-03-13 22:18:32 
Poissa
sintti
sintti

Oon tässä nyt viime päivät syöny vähän runsaammin ja enpä oikein tiedä... Fyysisesti olo on ihan hyvä, vatsaa kyllä turvottaa, mutta ehkä se on enemmän tämä henkinen puoli, mikä jumittaa. Kaipa sitä on jotenkin saanut kehitettyä vähän kieroutuneen suhteen tuohon ruokaan. Joko syödään vain niin vähän, että ei tarvitse nälissään olla tai sitten syödään ihan kunnolla (no, en kyllä varmaan oo syöny yli 1500 kaloria kuukausiin..), argh :?

Testasin tota kermarahkaa, mutta ei sekään ollut mun juttu :D Ehkä sitten palaan takaisin siihen partikseen ja välillä sitten syön sitä luiru-Ehrmannia. Cheddar-juustoa ostin tänään paketin, on ainakin kalorit kohdallaan: 54kcal per siivu!! Josko vaikka niitä vetelis yhden päivässä.

Tätä nyt on ehkä vähän hassu kysyä täällä karppaus-foorumilla, mutta kysytään kuitenkin. Oon selkeesti huomannut, että tällä hetkellä seuraan kaloreita paljon tarkemmin kuin hiilareita. Maitotuotteita ja hedelmiä vetelen aivan huoletta, aluksi pidin niistäkin aika tarkkaa kirjaa. Olisikohan siis parempi, että alkaisin pikkuhiljaa siirtyä sinne normaalimman ruokavalion puolelle..? En missään nimessä alkaisi syömään mitään ranskanleipää ja pastaa, mutta esimerkiksi ruisleipä per päivä? Mysliä, täysjyvämuroja? Pudotettavia kiloja kun ei ole enää jäljellä kuin muutama, sanoisin että maksimissaan 4. Nämähän ne tosin tiukimmassa ovat... Mutta varmaan olis kuitenkin parempi, että pikkuhiljaa alkaisin valumaan takaisin sinne 'normaaliin', eikä sitten niin, että viikon sisässä tekee täyskäännöksen. Mun ruokailutavat oli vielä vuosi sitten niin retuperällä, etten varmastikaan lihoa samoihin mittoihin, vaikka söisinkin esim täysjyvätuotteita. Nykyään ymmärrän käsitteen kohtuus ja ruoka-aika :D Niin ja aloitin karppauksen (valitettavasti) kuurimielessä ja vain tätä painonpudotusta ajatellen. Ehkä olisi sitten alusta asti pitänyt vain vähentää niitä kaloreita, mutta myöhäistä se nyt on...

ViestiLähetetty: 2012-03-13 23:26:48 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

kuulosti mun korvaan aivan pelottavan vähärasavaiselta toi sun valio ainakin näin näiden esimerkkien pohjalta. Ahmimishimothan siitä myös laukee. Leuka loksahti myös tosta että dippi kasviksilla laukaisi kaiken överiksi menemisen, siis ööh mitäh, mitä siinä dipissä oikein oli :shock: ymmärtäisin jos olisit vetäissyt pussin karkkia, mutta eihän siihen dippiin nyt sokeria mene juuri nimeksikään.. Ei ainakaan niin paljoa että sen pitäisi päivän makroja juuri heilauttaa..

Kolme kuukautta on vielä suhteellisen lyhyt aika totuttaa elimistö rasvapolttoiseksi vanhan hiilarimaailman jälkeen (varsinkin jos ruuassa ei rasvaa oikein edes vielä ole), se saatta ailahdella paljonkin suuntaan ja toiseen, varsinkin jos on myös puutteita ravinteista. Kroppasi saattaa haluta epätoivoisesti korjata itseään vanhoista laiminlyönneistä, ja tarvitsee siihen enemmän ruokaa ja rakennusaineita.

Kermaa suosittelen minäkin sen rahkan/jugun kaveriksi, alota pienillä määrillä, sekoitat hyvin niin takaan että et edes huomaa sitä :) Ja rehdisti voita, oliiviöljyä tai kookosöljyä muiden ruokien sekaan, takaan että ahmimiskohtaukset rauhottuu. Makrojen laskeskelut voi auttaa paremmin näkemään epätasapainot, rasvan määrä saisi olla sadan gramman paremmalla puolella, itse menin alkuaikoina useinkin yli parinsadan gramman per päivä.

ViestiLähetetty: 2012-12-27 01:40:23 
Poissa
sintti
sintti

Voi että, muistin tässä yksi päivä, että mullahan on tunnukset tänne ja päätin tulla vähän verestämään muistoja, varsinkin kun ollaan nyt samojen aiheiden äärellä, kuin vuosi sitten. :D Eli toisin sanoen, lähtöpisteessä...

Alunperin siis aloitin karppauksen kuurimielessä viime vuoden tammikuussa kesällä olevien ylppärijuhlien vuoksi. Tällöin painoa oli jotain väliltä 68-72kg, tarkasti en tiedä kun vaa'alle en uskaltautunut. Tavoitteena oli painaa kesäkuun 2. päivä 58kg ja ilokseni painoin 56kg. :) Pituutta siis 166cm. Noh, kuten arvata saattaa, olin kesäkuun kolmantena kiinni leipäpussissa ja söin kesän aikana varmasti hiilaria koko menneen kevään edestä. ;S Ja sama on jatkunut tähän päivään asti. Painoa löytyy siis nuo samat kilot kuin vuosi sitten. Onneksi ne tosin ovat jakautuneet hieman eri tavalla, joten en ole ihan yhtä punkero kuin silloin. Poikkeuksena posket, jotka poksuvat kaikesta tästä jauhon ja sokerin määrästä, yök.

Nyt on kuitenkin aika kääntää uusi sivu elämässä ja tunkeutua takaisin karppimaailmaan. Lähden muutamaksi päiväksi matkalle ja uskon, että karppaamisen aloittaminen tulee olemaan siellä liian haastavaa, joten 1. tammikuuta se alkaa. Ja tällä kertaa elämäntapana, ei kuurina! ;) Hiilareiden turruttamana muistan sen, kuinka energinen ja hyvä olo minulla keväällä oli. Siihen siis tähdätään takaisin! Tsemppauksia ja onnentoivotuksia otetaan vastaan. :) Yritän muistaa tulla tännekin kertomaan, kuinka uusi elämä on lähtenyt käyntiin...:)

ViestiLähetetty: 2012-12-27 02:34:14 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Pitää muistaa että tämä karppaus on elämätapamuutos. Kun oppii tietämään mikä on hyvää ja mikä huonoa, niin sitä kummasti oppi valikoimaan niitä parempia terveellisempiä vaihtoehtoja. Vaikka sitä eläisi normaalimmin, niin kyllä sinnekin se rasva aina jossain määrin mahtuu ja yleensä sitä löytää aina jotain hyvää lisättävää tai korvattavaa :D

Ihan mielenkiinnosta kysyn, että jos sitä leipää nyt syöt niin mitä siinä leivän päällä on?

Osaatkos sanoa oletko miten oppinut käyttämään sitä rasvaa entisestä karppi kerrasta?

Myös hyvä muistaa se että on niin paljon kaikkea herkullista, ettei sitä edes tajuakkaan heti miten paljon kaikkea karppi herkkuja sitä löytää ajan kanssa. Pitää vaan rohkeasti uskaltaa kokeilla erinlaisia reseptejä ja varsinkin uusia ruokia.

EDIT: Pistetään tähän vielä hyvin yksinkertainen kysymys, mihin varmastikkin tiedät vastauksen, mutta: Mitä pitää lisätä jos hiilihydtaatteja vähennetään?

Praise the lard!

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 25 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00