karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-01 06:13:38

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 10 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Loputon nälkä?
ViestiLähetetty: 2012-12-06 20:14:43 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Eilen illalla tuli tehtyä jauhelihakeittoa, jossa oli muutama perunakin. Pistin siihen kyllä klimpin koskenlaskijaa. Mutta vähän ajan päästä alko taas tulemaan kauhea nälkä, vaikka olin syönyt varmaan kolme lautallista keittoa. Tosin sitä ennen oli varmaan 8h kun olin syönyt viimeksi. Hiilari houkutus sitten iski tyttöystvän sipsipussiin. #-o Muutama kourallisen syötyä totesin että nyt riitti ja kävin hakemassa kreikkalaista muutama lusikallista nälkääni. Jolla sitten taisin jaksaa olla loppu illan. Vaikka olisi vieläkin jotain voinut syödä...

Noh! Tänään tein läskisoosia, jossa liemenä vain vesi. Ja taas sellanen täysinäinen olo, muta silti taas nälkä. Joten ovatko nämä "keitot" nyt sitten vain petollisia veden takia ja pitäisi sitä rasvaakin löytyä reilummin, jotta nälkä lähtisi oikein?

On tässä kyllä ollut viimeaikoina muitakin satunnaisia hiilari houkutuksia, mutta olen niitä parhaan mukaan yrittänyt välttää..

Praise the lard!

Viestin otsikko: Re: Loputon nälkä?
ViestiLähetetty: 2012-12-06 21:01:13 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Pakko tähän heti kirjoittaa vaikka yhtään en osaa auttaa. Voin vain kertoa, että minulla on täsmälleen samaa. Keitot ei täytä. Olen kokeillut kunnon voisilmälläkin, siis oikeesti köntillä!!?? Ja siltikään ei auta.
Ensinnäkin syön keittoa ihan ähkyyn ja silti parin tunnin päästä tuntuu että on suden nälkä?
Olen jättäny perunatkin keitosta pois ja käyttänyt rasvaisinta lihaa, mutta ei se auta :D

Joten meillä on nykyään erittäin harvoin keittoa. Jokunen muukin ruoka tekee minulle samaa pohjatonta nälkää, mutta yleensä niissä on korkeempi hiilari määrä tai hyvin rasvattomia.
Minuun ei se lisätty voi oikeen tehoa. Pitää olla rasvaista lihaa, siitä tulee se oikea täyttymys tunne ja nälkä sammuu oikeesti :)

Zemppiä!!

http://karppausjaperhe.blogspot.com/

ViestiLähetetty: 2012-12-06 21:37:00 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Aikun kiva Ronja Alisa, että Sinuakin näkee täällä! Mulla on "nälkäpäiviä" välillä ja silloin syön. Ei varmaankaan tarvitse syödä joka päivä samalla tavalla? Keitoista tuun kylläkin kylläiseksi, mutta nuorenpana ne ei musta ollut oikeeta ruokaa. :D

ViestiLähetetty: 2012-12-06 21:53:07 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ronja-Aliisa :smt039
Minä syön ainakin nyt kokoajan ja vaan siksi että en tehnyt sitä oikeaa ruokaa :oops:

Viestin otsikko: Loputon nälkä?
ViestiLähetetty: 2012-12-12 14:00:26 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Keitoista ei meinaa lähtä nälkä, mutta seuraavat kikat auttaa asiaa: tee keitto oikeaan lihaliemeen, siis luista yms. pitkään keitettyyn. Jos se ei hyydy jääkaapissa se on liian laihaa. Laita tarpeeksi protskua. Ja tarpeeksi rasvaa. Itse laitan esim. 20 g köntin voita keittolautaselle, enemmänkin(?), niin paljon ettei jää nälkä! Jos on vähemmän maitovammainen voi laittaa myös smetanaa tai ranskankermaa.

ViestiLähetetty: 2012-12-12 14:07:27 
Poissa
Avaruuskarppi
Avaruuskarppi

Meilläkin tehdään keitoista ruokaisia sillä, että liemeksi tulee itse keitetty luuliemi. Se pitää nälän poissa ihan sellaisenaankin, ja keiton muihin aineksiin yhdistettynä vielä paremmin. Luuliemestä tulee myös ihanan lämmin olo koko kroppaan. :D Itse lisään yleensä myös voita omalle lautaselle. Perunoita ei käytetä, koska niiden hiilari kyllä tekee ainakin minulle nopeasti nälän tunteen. Tilalle muita juureksia ja kasviksia, esim. lanttua ja selleriä ja purjoa.

Once you have been taught to think, it's hard to stop.

ViestiLähetetty: 2012-12-12 22:37:11 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

NiilinKaimaani kirjoitti:
Meilläkin tehdään keitoista ruokaisia sillä, että liemeksi tulee itse keitetty luuliemi. Se pitää nälän poissa ihan sellaisenaankin, ja keiton muihin aineksiin yhdistettynä vielä paremmin. Luuliemestä tulee myös ihanan lämmin olo koko kroppaan. :D Itse lisään yleensä myös voita omalle lautaselle. Perunoita ei käytetä, koska niiden hiilari kyllä tekee ainakin minulle nopeasti nälän tunteen. Tilalle muita juureksia ja kasviksia, esim. lanttua ja selleriä ja purjoa.
Oma luuliemi ja riittävästi voita mukaan lautaselle, joskus myös kananmunankeltuainen (lautaselle raakana). Yleensä lisään myös smetanaa tai kuohukermaa. Jos käyttää perunaa, niin sitten tarvitaan todella paljon voita ja smetanaa.

Nälkä ei saa olla loputon. Pitää syödä niin, ettei ole nälkä.

ViestiLähetetty: 2012-12-13 10:23:48 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

meillä usein(2-3kertaakuussa) siskonmakkarakeittoa.1 peruna per lärvi,eli 2 perunaa koko keitossa.Yleensä itse keitettyyn luuliemeen ja jo keittovaiheessa reilusti voita.Lautaselle keiton päälle smetanaa ja vähän lisättyä voita.Hyvin pitää nälän.Vaikka usein tulee tuon keiton kanssa ostettua jotain ruisleipääkin kun se sopii keittojen kanssa.

Jos ihminen olisi tarkoitettu savuttomaksi,niin kai me synnyttäisiin ilman tupakkaa suupielessä?

*onkohan mulla oikean puolen alimmainen kylkiluu poikki?

ViestiLähetetty: 2012-12-30 05:39:23 
Poissa
Turmiokarppi
Turmiokarppi

Soppaan paaaljon juustosiivuja. Rasvat ja prodet kohilleen.

ViestiLähetetty: 2012-12-31 09:36:22 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ipumaksi kirjoitti:
Soppaan paaaljon juustosiivuja. Rasvat ja prodet kohilleen.

Kuulostaa hyvältä. Tuonne hernekeittoon pitäneekin niitä laittaa vähän reilummin :mrgreen:

Tosin nyt hokannut nuo erimakuiset koskenlaskijat. Saa myös ihan kivan lisän soppaan :D

Praise the lard!

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 10 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00