Leenuliinutiinu kirjoitti:
Jonkinlaista aivosumua oli, kun ärtynyt suoleni alunperin ärtyi. Vuonna 2002. Silloin olin onnellinen, en taatusti masentunut. Ostettiin mökkitontti ja mentiin naimisiin. Silti syksyllä nukahdin sohvalle, jos istahdin siihen. Olin väsynyt, mutta myös kummallisen tahmea, vaikka kunto oli paras vuosiin.
Lääkäri kehotti syömään säännöllisesti ja aina kaurapuuroa aamulla. Solisluun kohdalla oli turvonnut imusolmuke, jota epäiltiin syöväksi, mutta eihän se mikään syöpä ollut, vaan suolisto siellä kiukutteli. Lääkäri sanoi, ettei se suolistosta johdu, koska tulehdusarvot ovat normaalit.
Silloin sisuunnuin ja menin googlettelemaan. Ja jatkoin ja jatkoin, ryhdyin ruokavaliokokeiluille, joista hiivadieetti oli ensimmäinen ja kas kummaa, jossain vaiheessa luovutin jo verta, mitä en ollut koskaan aiemmin voinut tehdä, koska hemoglobiini oli aina ollut niin alhainen, vaikka voin muuten hyvin.
Siitä sitten vähitellen vhh:lle. Kokeiluja on ollut välissä ja viljat tekevät minulle sen aivosumun. Samoin lisäaineet ja sokeri aiheuttavat ripulia. Kun suolisto on hyvässä kunnossa, on mielikin.
Kookosöljy, kalaöljy, D-vitamiini, kurkuma, jodi. Siinä lisäravinteita, joita on tullut käytettyä. Kalaöljy on ollut nyt poissa jo kauan ja hyvin on mennyt silti.
Tuota aivosumua valittavat lähes kaikki, joilla on autoimmuuni tulehduksellinen suolistosairaus. Ainakin joskus. Mssennusta esiintyy samalla, mutta ei välttämättä.
Minulla ei ole kilpirauhasen vajaatoimintaa eikä diabetestä eikä muutakaan todettua sairautta. Paitsi se Ärtynyt suoli -roskadiagnoosi.
Mielenkiintoista! Miten pian sinulla tuo aivosumu helpotti? Esim viljojen pois jätössä, niin huomaako tuota paranemista miten pian? Tietysti varmasti on yksilöllisiä eroja..