karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-26 21:31:32

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 8 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Kaneli
ViestiLähetetty: 2016-08-08 23:27:48 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Sain tänään kuulla " sivumennen " keskustelussa mainittuna, että kaneli auttaisi korkeaan
verenpaineeseen. Näin yleisesti teiltä karppikansan muut jäsenet, kysyisin mitä mieltä asiasta
olette ja onko kenelläkään itsellä tai tuttavallanne kyseisestä asiasta eli kanelin käytöstä kokemusta ?

Netin mukaan ( äsken googlettelin ) kaneli pieninä annoksina saattaisi auttaa säännöllisesti käytettynä
laskemaan korkeaa verenpainetta http://magneettimedia.com/kaneli-ja-mag ... ainelaake/
itselläni on todettu vuonna 2010 liitännäissairautena verenpainetauti. Ruokavaliohoidolla eli lchf ruokavalio olen saanut verenpainetta
kuriin, mutta esimerkiksi stressin yhteydessä se pakkaa kohoamaan

Viestin otsikko: Re: Kaneli
ViestiLähetetty: 2016-08-09 08:32:35 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Magneettimedian juttuihin minä en kyllä jaksa uskoa. Tämä tuli mieleen:

https://www.evira.fi/elintarvikkeet/tie ... kumariini/

ViestiLähetetty: 2016-08-09 09:45:08 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Ceylonin kanelissa ei ole kumariinia (tai siis on mutta huom. vähemmän). Jos haluat siis testata kanelin vaikutuksia.

ViestiLähetetty: 2016-08-09 10:20:24 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Eikös verenpaineen vaihtelu tilanteiden mukaan ole normaalia?
Siis asia jolle ei tarvitse tehdä mitään: Jos verenpaine on stressitilanteessa korkea, mutta suostuu sitten laskemaan normilukemiin, kyse taitaa olla ihan normaalitilasta ihmisellä.

Verenpaine on ongelma silloin, kun se pysyy korkealla tilanteesta riippumatta.

Jos kerron tekeväni jotain itse, se ei tarkoita että suosittelen muita tekemään samoin.
Kaikki sanottava sanottu tismalleen kuten tarkoitan, tulkinnat & rivienväliinluvut täysin omalla vastuulla.

ViestiLähetetty: 2016-08-09 14:14:29 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kiitokset vastauksista kysymykseeni Tuutu, pahna ja Toisinsyöjä. Mainitsin joo, että minulla
itselläni on verenpainetauti ja verenpaine lähinnä stressistä ja ajatuksista johtuen useinkin
korkealla mutta tässä nyt tuota kanelin käyttöä verenpaineen yhteydessä, kyselin lähinnä
avomiestäni varten. Hänellä kun on " vanhaa perua " 2000 luvun alusta silloisiin korkeisiin
verenpainelukemiin annettuna verenpainelääkkeet, on uusinut aina ne joka vuosi, vaikkeivat
lukemat enää aikoihin ole hänellä korkeita ollutkaan, vaan ihan normaalin rajoissa. Eilen sitten oli
tilapäisesti alapaine ollut 100 ja siitähän tämä meidän diabeetikkomies sitten huolestui. Neuvoksi
oli ystävältään saanut vinkin kokeilla kanelia ja nyt pitää muistaa, että miehellä on rasvamaksa
todettuna myöskin tämän vuoden toukokuussa. Tuutulle :) =D> sanonkin lämpimät kiitokset
ja halauksen :) sillä mainitset kanelin käytön olevan maksalle mahdollisesti haitaksi. Kerroin tuosta
lähettämästäsi linkistä miehelle ja hän ei nyt varmaankaan kanelin käyttöä sitten aloita. Itselläni
tilapäiseen korkeaan verenpaineeseen en kanelia käyttäisi, sillä uskon kokonaisvaltaiseen hyvinvointiin
jossa minulla on apuna lchf ruokavalio ja minullahan on reuma ja sidekudossairauksia taustalla myöskin.

Verenpaineen vaihtelut ovat tyypillisiä diabeetikoille kuten miehelleni, mutta eilen vaan jotenkin
minua sekä " huvitti että ärsytti " kun mies vaikeroi tilapäisiä " korkeita " verenpainelukemiaan
vaikka normaali verenpaine hänellä on ollut jo vuosia. Itse kun olen toisinaan maininnut korkeista
lukemistani, on mies usein sivuuttanut asian " olankohautuksella " lähinnä, tosin joskus on kyllä huolestunutkin ollut.

Meillä mies normaalipainoinen, pitkä ja hoikahko, vähän vatsaa, mutta ei
juurikaan ja itse olen siinä normaalipainon rajalla. Edesmenneellä äidilläni oli verenpainetauti myös
vaikka oli tosi hoikka ja liikkui aikanaan paljon. Nykyelämän hektisessä kiireessä, uskon stressin ja
paineiden lisäävän alttiutta verenpainesairauksiin, sen kun aina muistaisi.

ViestiLähetetty: 2016-08-09 15:17:47 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Jos kaneli oikeasti hoitaisi (vieläpä ilman sivuvaikutuksia) verenpainetta, uskoisin, että sitä
lääkäritkin määräisivät verenpainetautisille.

Toisaalta, mulla on matala verenpaine ja rakastan korvapuusteja. Ja salmiakkia. :lol:

ViestiLähetetty: 2016-08-09 17:38:31 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

tuutu kirjoitti:
Jos kaneli oikeasti hoitaisi (vieläpä ilman sivuvaikutuksia) verenpainetta, uskoisin, että sitä
lääkäritkin määräisivät verenpainetautisille.

Eikä määräisi, kanelia ei voi patentoida, ei bonuksia lääketehtailta.

ViestiLähetetty: 2016-08-13 16:47:41 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi

Lääkärit eivät kommentoi eivätkä määrää mitään, mikä ei lue käypä hoito suosituksissa. Funktionaalinen lääkäri saattaisi, mutta ruuasta tai ruoka-aineista ei meidän "normilääkärit" kyllä sano mitään. Paisti ne jutut jotka tiedätte ja joita ei tarvii toistaa...
Määriä on varmaan haasteellista saada kokeiltua? En avannut nyt linkkiä, niin en tiedä sanottiinko siellä jotain määriä, tyyliin tl vai 500g :mrgreen:

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 8 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00