Kiitokset vastauksista kysymykseeni Tuutu, pahna ja Toisinsyöjä. Mainitsin joo, että minulla
itselläni on verenpainetauti ja verenpaine lähinnä stressistä ja ajatuksista johtuen useinkin
korkealla mutta tässä nyt tuota kanelin käyttöä verenpaineen yhteydessä, kyselin lähinnä
avomiestäni varten. Hänellä kun on " vanhaa perua " 2000 luvun alusta silloisiin korkeisiin
verenpainelukemiin annettuna verenpainelääkkeet, on uusinut aina ne joka vuosi, vaikkeivat
lukemat enää aikoihin ole hänellä korkeita ollutkaan, vaan ihan normaalin rajoissa. Eilen sitten oli
tilapäisesti alapaine ollut 100 ja siitähän tämä meidän diabeetikkomies sitten huolestui. Neuvoksi
oli ystävältään saanut vinkin kokeilla kanelia ja nyt pitää muistaa, että miehellä on rasvamaksa
todettuna myöskin tämän vuoden toukokuussa. Tuutulle

sanonkin lämpimät kiitokset
ja halauksen

sillä mainitset kanelin käytön olevan maksalle mahdollisesti haitaksi. Kerroin tuosta
lähettämästäsi linkistä miehelle ja hän ei nyt varmaankaan kanelin käyttöä sitten aloita. Itselläni
tilapäiseen korkeaan verenpaineeseen en kanelia käyttäisi, sillä uskon kokonaisvaltaiseen hyvinvointiin
jossa minulla on apuna lchf ruokavalio ja minullahan on reuma ja sidekudossairauksia taustalla myöskin.
Verenpaineen vaihtelut ovat tyypillisiä diabeetikoille kuten miehelleni, mutta eilen vaan jotenkin
minua sekä " huvitti että ärsytti " kun mies vaikeroi tilapäisiä " korkeita " verenpainelukemiaan
vaikka normaali verenpaine hänellä on ollut jo vuosia. Itse kun olen toisinaan maininnut korkeista
lukemistani, on mies usein sivuuttanut asian " olankohautuksella " lähinnä, tosin joskus on kyllä huolestunutkin ollut.
Meillä mies normaalipainoinen, pitkä ja hoikahko, vähän vatsaa, mutta ei
juurikaan ja itse olen siinä normaalipainon rajalla. Edesmenneellä äidilläni oli verenpainetauti myös
vaikka oli tosi hoikka ja liikkui aikanaan paljon. Nykyelämän hektisessä kiireessä, uskon stressin ja
paineiden lisäävän alttiutta verenpainesairauksiin, sen kun aina muistaisi.