karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-25 05:37:38

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 20 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Onko mitään järkeä?
ViestiLähetetty: 2004-08-13 00:48:58 
Poissa
sintti
sintti

Hei,

ajattelin kokeilla alakarppausta pari viikkoa, ja siirtyä sitten takaisin toisenlaiseen dieettiin. Kesäkiloja pitäisi tiputtaa muutama, joten ajattelin atkinsin olevan nopea ja helppo tapa karistaa muutama kilo näin alkuun - kärsimätön kun olen.

Onko tässä mitään järkeä? Auttaako parin viikon alakarppaus mitään, vai lähtevätkö vain nesteet, jos nekään? Millaisia tuloksia te olette saaneet parin ensimmäisen viikon aikana? Paljonko olette silloin laihtuneet? Tietysti laihtumisnopeus riippuu myös lähtöpainosta. Ylipainoa minulla ei ole, mutta haluaisin takaisin entisiin mittoihini.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-08-13 06:18:55 
Poissa
prinssieversti
prinssieversti

Käyt. kats. nesteet vaan lähtee.

Viestin otsikko: Re: Onko mitään järkeä?
ViestiLähetetty: 2004-08-13 06:25:18 
susanna kirjoitti:
Hei,

ajattelin kokeilla alakarppausta pari viikkoa, ja siirtyä sitten takaisin toisenlaiseen dieettiin. Kesäkiloja pitäisi tiputtaa muutama, joten ajattelin atkinsin olevan nopea ja helppo tapa karistaa muutama kilo näin alkuun - kärsimätön kun olen.

Onko tässä mitään järkeä? Auttaako parin viikon alakarppaus mitään, vai lähtevätkö vain nesteet, jos nekään? Millaisia tuloksia te olette saaneet parin ensimmäisen viikon aikana? Paljonko olette silloin laihtuneet? Tietysti laihtumisnopeus riippuu myös lähtöpainosta. Ylipainoa minulla ei ole, mutta haluaisin takaisin entisiin mittoihini.

Ekana parina viikkona lähtee n.0-4kg. Tiputus riippuu lähtöpainosta, edellisestä ruokavaliosta, nesteiden kertymisestä, kuun asennosta jne. :lol: Kyllähän alakarppaus auttaa niin kauan kuin sillä on. Jos olet pidempään, tiputat 20kg, niin tuskin lihot sitä takaisin heti. Jos painon pudotus on vaikkapa 3kg 2 viikossa, niin todennäköisesti tulee takaisin. Riippuen tietysti, muutatko ruokavaliotasi entisestä :oops:
Kesän aikana kertyneet pari kiloa saa tod.näk. pois pienilläkin muutoksilla eli palaamalla aiempaan ruokavalioon.
Voithan tietysti kokeilla ja jos siltä tuntuu, niin lopetat kokeilun ja siirryt perinteisiin menetelmiin. Oikotietä onneen ei ole. Alakarppauksella se matka-aika on tehty helpommaksi kulkea :lol: :wink:
tsemppiä, mitä päätätkin tehdä!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-08-13 06:40:25 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Niin ja alakarppaus ei oikein sovi "dieetiksi". Kyllä tämä on enemmänkin sitten elämäntapa! Hyvä sellainen, kun ei edes tee makeeta mieli enää :D (loppui makeanhimo jo ekan viikon aikana, nyt on kolmas kuukausi menossa).
Piti vielä lisäämäin, että voithan ottaa vaikka "lievennetyn" version tästä ja jättää vain valkoiset jauhot ja sokerin pois (eli pitää perunan, (tumman) riisin, ruisleivän, kaurapuuron, hedelmät jne. vielä ruokavaliossasi).

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-08-13 07:10:53 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Alakarppausta on aika monta eri oppisuuntaa ja tyyliä.
Täälläkin lähes kaikilla on oma sovelluksensa.
Kannattaa kuitenkin kokeilla vaikka pelkästään nopeiden hiilareiden poisjättämistä ja korvaamista hyvillä rasvoilla.
Paino tippuu itsestään sopivaan normaalipainoon ja samalla tulee mukaan (lähes) kaikki ruokavalion hyvät terveydelliset ominaisuudet; vireystila kasvaa, veriarvot paranee jne.
Suosittelen kokemuksesta.. tosin voi jäädä helposti koukkuun :D

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-08-13 08:47:18 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

voipi olla että pari viikkoo koet vain huonoa oloa ja huono maku jää suuhun alakarppaamisesta...niin minulle olisi käynyt jos olisin lopettanut kahteen viikkoon....siihenkin saa varautua että olo ei ole heti mikään hyvä.... :?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-08-13 09:33:44 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Jos haluaa saada housut mahtumaan tai takin napit kiinni, niin kokemukseni mukaan 2 vko riittää mainiosti. Sinä aikana vyötäro ja maha pieneni kaikkein voimakkaimmin.
Ei muuta kuin pekonia ja munia naamariin.

Valitettavasti olemme yksilöitä ja kaikilla sama ei toimi. Minulla oli ilmeisesti kudoksissa tolkuttomasti nestettä ja siksi tuo yllä mainittu tapahtui.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-08-13 10:58:42 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Joo-o. Parissa viikossa saa kivasti tuloksia ja muoto kapenee, MUTTA: Jos siirtyy takaisin hiilaripohjaiseen ravintoon sen kahden viikon päästä, yhtäkkiä lisätyt hiilarit tuovat jo pelkästään nesteiden kertymisellä kutakuinkin kaiken takaisin.
Tähän perustuu monen vastustajan väite, että alakarppi ei oikeasti laihduta, vaan on pelkkää nesteiden poistumista. Sitähän se tietenkin ekalla viikolla pitkälti onkin. Mutta kuten Koskenlaskija totesi, jos laihduttaa enemmän, silloin painonpudotuskin on pysyvämpää. Tosin sen jälkeen ei varmaan haluakaan palata leipäkorille.
Eli en suosittele pikadieetiksi, mutta avoimella asenteella voi oikeasti kokeilla, miltä tuntuu ja sopisiko vähä- tai hyvähiilarinen ruokavalio pitemmäksi ajaksi. Tai on kai tämä pikadieettinäkin kaalikeittokuureja järkevämpi tai terveellisempi. Sitten ei kuitenkaan saa ruikuttaa, että huono dieetti, kaikki tuli heti takaisin.
Mutta mehän toivotamme kaikki kokeilijatkin tervetulleiksi! :D

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-08-13 12:16:26 
Poissa
sintti
sintti

Kiitos neuvoistanne,

rupesin tässä miettimään, että olenkohan alakarppaaja jo nyt, tietämättäni. Glenni tuossa puhui lievennetystä versiosta, eli vaaleat hiilarit ja sokeri pois. Niitä minun ruokavaliooni ei normaalisti kyllä enää kuulukaan (paitsi nyt kesällä - ja siitä kesäkilot) :oops:

Eli syön hiilareina lähinnä vain puuroa ja ruisleipää ja hedelmiä, en vaaleaa leipää, pastaa enkä edes perunaa, sillä olen huomannut että ne turvottavat. Lähinnä kala- ja kanasalaatteja pääruokana - ja proteiinipirtelöitä yms. Eli olenkohan ollut alakarppaaja kenties jo tietämättäni?

Nuusku, puhuit huonosta olosta. Olen ollut tällä atkinsilla nyt vajaan viikon, enkä ole kokenut mitään huonoa oloa. Päinvastoin, ihan kivalta ja kylläiseltä on olo tuntunut. Aika paljon olen kyllä tuota munaa ja pekonia vetänyt, mutta eikö niitä periaatteessa saa paljon syödäkin, kun hiilarit on karsittu lähes kokonaan ruokavaliosta.

Just tuon turvotuksen poistamiseen mä tällä pyrinkin, nro 47. Nesteitä on tullut hirmuisesti kesän huonojen ruokailutottumusten takia. Haluaisin siirtyä taas takaisin normaaliruokavaliooni ensin päästyäni eroon ylimääräisistä nesteistä, siksi ajattelin tätä parin viikon kokeilua.

Mistä muuten tietää, mistä tulee tuo sallittu 20 gr hiilarimäärä? En oikein uskalla syödä nyt hiilareita lainkaan, kun en osaa laskea noita. Eli paljonko hiilareita tuohon ekan vaiheen atkinsiin mahtuu ja missä muodossa ne kannattaa syödä? Vihreää salaattia ja kurkkua, kaiketi..?
Entä viikonloppuna? Onko move-siiderissä hiilareita? Sehän on sokeriton ja kaveri väitti, että olisi atkinsystävällinen, mutta en oikein usko. Luultavasti lipittelen vain kokislaittia..

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-08-13 12:22:49 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Kyllä tuo minulle kuulostaa siltä, että olet vähintäänkin ollut hyvä karppi susanna!

susanna kirjoitti:
Mistä muuten tietää, mistä tulee tuo sallittu 20 gr hiilarimäärä? En oikein uskalla syödä nyt hiilareita lainkaan, kun en osaa laskea noita. Eli paljonko hiilareita tuohon ekan vaiheen atkinsiin mahtuu ja missä muodossa ne kannattaa syödä? Vihreää salaattia ja kurkkua, kaiketi..?
Entä viikonloppuna? Onko move-siiderissä hiilareita? Sehän on sokeriton ja kaveri väitti, että olisi atkinsystävällinen, mutta en oikein usko. Luultavasti lipittelen vain kokislaittia..

Movessa on hiilareita kuten myös kokislaitissakin... Parasta alkomaholipitoista juomaa olisi viinit. Esim. valkkari jatkettuna vissyllä tms. Hiilareiden määristä ja muista aineksista täällä lisää: http://www.ktl.fi/fineli/

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-08-13 12:35:29 
Poissa
sintti
sintti

Ei kai kokislaitissa ole hiilareita? Ainakin tässä pepsi maxissa, jota lipitän, näkyy olevan hiilareita 0,1 g, eli eikös sitä saa juoda aika rajattomasti?

Kiitokset linkkivinkistä! Käyn tsekkaamassa.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-08-13 12:42:15 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

susanna kirjoitti:
Nuusku, puhuit huonosta olosta. Olen ollut tällä atkinsilla nyt vajaan viikon, enkä ole kokenut mitään huonoa oloa. Päinvastoin, ihan kivalta ja kylläiseltä on olo tuntunut. Aika paljon olen kyllä tuota munaa ja pekonia vetänyt, mutta eikö niitä periaatteessa saa paljon syödäkin, kun hiilarit on karsittu lähes kokonaan ruokavaliosta.

Kaikille ei tule huonoa oloa...Minulla oli pari viikkoo enemmön ja vähemmän hassu olo.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-08-13 12:57:08 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Toinen juttu noissa light-limuissa on sit se, että keinomakeutusaineet nostaa insuliinitasoja ja joillakin tuo "estää" laihtumisen.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-08-13 15:21:20 
Poissa
sintti
sintti

Ihanko totta? Estää laihtumisen? Luin tuon ikivanhan atkins-kirjan ja siellä kyllä laittilimut olivat ihan sallittuja.

Pitäisikö siis lopettaa laittilitkujen juominen kokonaan? Mitä sitten ylipäänsä VOI juoda? Pelkkää vettä? Mä olen kyllä laittilimuja käyttänyt säännöllisesti vuosikausia, eli voisiko olla, etteivät insuliinitasot enää niistä kamalasti hetkahda...? Olisi tavallaan tullut immuuniksi.. Ja estää siis joillakuilla, mutta ei välttämättä? Huh, nyt menee monimutkaiseksi!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-08-13 15:57:23 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kyllä sekä aspartaami (ainakin, ehkä muutkin keinomakeutusaineet) että kofeiini saattavat joillakin aiheuttaa painon jumitusta. Mutta minun suositukseni on, että ensin kannattaa laittaa ruokavalio kuntoon ja vasta sitten ruveta tutkimaan lillukanvarsia - siis jos nyt et ihan litratolkulla näitä juomia vetele. Tämä siis näin laihdutuksen näkökulmasta.
Terveysnäkökulmasta jättäisin kevytlimut kokonaan pois.
Eikä tämä niin vaikeaa ole, valintoja kyllä joutuu tekemään niinkuin elämässä aina. Tsemppiä!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-08-13 19:43:00 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

susanna kirjoitti:
Ihanko totta? Estää laihtumisen? Luin tuon ikivanhan atkins-kirjan ja siellä kyllä laittilimut olivat ihan sallittuja.

Pitäisikö siis lopettaa laittilitkujen juominen kokonaan? Mitä sitten ylipäänsä VOI juoda? Pelkkää vettä? Mä olen kyllä laittilimuja käyttänyt säännöllisesti vuosikausia, eli voisiko olla, etteivät insuliinitasot enää niistä kamalasti hetkahda...? Olisi tavallaan tullut immuuniksi.. Ja estää siis joillakuilla, mutta ei välttämättä? Huh, nyt menee monimutkaiseksi!

Sanotaan että aspartaami saattaa lihottaa koska se sekoittaa ihmisen luonnollisen kylläisyydentunteen niin että saattaakin vetää enemmän ruokaa kuin oli tarkoitus.

Se on totta että nämä ovat lillukanvarsia verrattuna itse pääasiaan.

Atkinsin mukaan viidenkin megan ruokavaliolla on laihduttu kunhan hiilarit on pidetty alhaalla.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-08-13 20:29:27 
Poissa
sintti
sintti

Voisiko siis johtua tästä kokislaitista, että en ole laihtunut lainkaan, vaikka olen jättänyt lähestulkoon KAIKKI hiilarit ruokavaliostani. Olen ollut nyt tällä atkinsillä viisi päivää ja tuntuu, että päinvastoin olen jopa vähän lihonut. Ja kun ostin tänään ketosticksejä, ne ensin värjäytyivät ihan vähän - ja juuri äsken eivät ollenkaan. Eli en ole ketoosissa.

Käytännössä olen syönyt aamulla munaa ja pekonia, päivällä kanaa, kalaa, pihviä. Kermaa söin tänään, mutta niin vähän että tuo 20 gramman suositus ei todellakaan tullut täyteen. En oikein ymmärrä, miten on mahdollista, etten ole vieläkään ketoosissa. Onko tämä normaalia ja mitä pitäisi tehdä? En käytä kastikkeita, enkä kuorrutuksia, joista voisi tulla piilohiilareita. Kuinka nopeasti ihminen yleensä menee ketoosiin?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-08-13 20:55:08 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

susanna kirjoitti:
Onko move-siiderissä hiilareita? Sehän on sokeriton ja kaveri väitti, että olisi atkinsystävällinen, mutta en oikein usko. Luultavasti lipittelen vain kokislaittia..

MOVE-siiderissä on SOKERIA vaikka toisin väittävät!!!!!! :evil:
(siitä on oma viestiketjunsa tässä http://velhottaret.net/alakarppi/forum/viewtopic.php?t=709 katso myös http://www.koff.fi/fi/tuotteet/siiderit/golden_cap_move.html)

Kuva

BLUFFIA!!!! :evil:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-08-13 22:14:31 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

kyseltiin, että mitä sitten voi juoda. Itse ainakin ostelen aika tiuhaan tahtiin sokerittomia Fun Light ja O'Light -mehuja ja jääteetä. Sama keinomakeutusaineongelmahan niissä on kuin laittilimsassa, mutta vaihteluksi ihan jees.

Ja kahvista en luovu! :twisted:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-08-14 08:38:05 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu

Susanna, ota iisisti. Jos tikku on näyttänyt vähänkin pinkkiä, olet ketoosissa. Jos olet syönyt vähänlaisesti, olet ehkä käyttänyt kaikki ketoaineet, jolloin eivät näy virtsassa. Tikku näyttää vain käyttämättä jääneet. Viisi päivää on aivan liian lyhyt aika mihinkään päätelmiin.

Vissy rulettaa! Jäätee myös! Ja juomien kuningas on hyvä vesi.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 20 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00