Kiitos neuvoistanne,
rupesin tässä miettimään, että olenkohan alakarppaaja jo nyt, tietämättäni. Glenni tuossa puhui lievennetystä versiosta, eli vaaleat hiilarit ja sokeri pois. Niitä minun ruokavaliooni ei normaalisti kyllä enää kuulukaan (paitsi nyt kesällä - ja siitä kesäkilot)
Eli syön hiilareina lähinnä vain puuroa ja ruisleipää ja hedelmiä, en vaaleaa leipää, pastaa enkä edes perunaa, sillä olen huomannut että ne turvottavat. Lähinnä kala- ja kanasalaatteja pääruokana - ja proteiinipirtelöitä yms. Eli olenkohan ollut alakarppaaja kenties jo tietämättäni?
Nuusku, puhuit huonosta olosta. Olen ollut tällä atkinsilla nyt vajaan viikon, enkä ole kokenut mitään huonoa oloa. Päinvastoin, ihan kivalta ja kylläiseltä on olo tuntunut. Aika paljon olen kyllä tuota munaa ja pekonia vetänyt, mutta eikö niitä periaatteessa saa paljon syödäkin, kun hiilarit on karsittu lähes kokonaan ruokavaliosta.
Just tuon turvotuksen poistamiseen mä tällä pyrinkin, nro 47. Nesteitä on tullut hirmuisesti kesän huonojen ruokailutottumusten takia. Haluaisin siirtyä taas takaisin normaaliruokavaliooni ensin päästyäni eroon ylimääräisistä nesteistä, siksi ajattelin tätä parin viikon kokeilua.
Mistä muuten tietää, mistä tulee tuo sallittu 20 gr hiilarimäärä? En oikein uskalla syödä nyt hiilareita lainkaan, kun en osaa laskea noita. Eli paljonko hiilareita tuohon ekan vaiheen atkinsiin mahtuu ja missä muodossa ne kannattaa syödä? Vihreää salaattia ja kurkkua, kaiketi..?
Entä viikonloppuna? Onko move-siiderissä hiilareita? Sehän on sokeriton ja kaveri väitti, että olisi atkinsystävällinen, mutta en oikein usko. Luultavasti lipittelen vain kokislaittia..