karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-22 12:53:11

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 30 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2017-09-20 19:04:26 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Oletteko huomanneet muutosta? Purkin mukaan ainesosaluettelossa on nyt myös maitoproteiini, mutta virallisilla nettisivuilla on vielä se edellinen ainesosaluettelo eli vain maito, kerma ja hapate. Purkin mukaan valmistusmaakin on muuttunut: nyt Kroatia/Slovenia, ennen Saksa. Lieneekö valmistusmaan muutos aiheuttanut maitoproteiinin lisäyksen? Joka tapauksessa, itse taidan etsiä tilalle jonkun toisen tuotteen.

ViestiLähetetty: 2017-09-21 06:19:27 
Poissa
voinen
voinen

Olen huomannutt saman. Vielä kun löytäisi lisäproteiinittoman jugurtin jostain niin olisi taas maailma mallillaan.

Kuuntelen Kroppaa

ViestiLähetetty: 2017-09-21 10:11:10 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Rainbow turkkilainen 500g, valmistusaineet: kerma, hapate

ViestiLähetetty: 2017-09-21 14:54:27 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Catharsis kirjoitti:
Rainbow turkkilainen 500g, valmistusaineet: kerma, hapate
^^ Halpaa ja hyvää!

---

Huomasin joku kuukausi sitten miten parta äijän koostumus on muuttunut, ei ole nätin näköistä eikä saman makuista, pistettiin perheen toimesta boikottiin.

ViestiLähetetty: 2017-09-21 15:09:39 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Minä jätän nuo ostamatta sen vuoksi, että tuoteselosteessa ei tarvitse kertoa onko tuote homogenoidusta maidosta tehty vai ei. Esimerkki: Turkkilainen ja kreikkalainen (ne naamavalokuvalla varustetut), molemmissa lukee suomeksi vain pastöroitu, mutta muilla kielillä pastöroitu JA HOMOGENOITU.

Tarkistin asian soittamalla vielä tukkuun ja on se homogenoidusta maidosta, vaikka tuoteseloste ei sitä kerrokaan.

(Teen raakamaidosta itse kerfiiriä kefiirisienellä, siksi ei enää onneksi tarvetta ostella tuommoisia.)

Jos kerron tekeväni jotain itse, se ei tarkoita että suosittelen muita tekemään samoin.
Kaikki sanottava sanottu tismalleen kuten tarkoitan, tulkinnat & rivienväliinluvut täysin omalla vastuulla.

ViestiLähetetty: 2017-09-22 00:46:47 
Poissa
Vastarannan karppi
Vastarannan karppi

pönkerö kirjoitti:
Olen huomannutt saman. Vielä kun löytäisi lisäproteiinittoman jugurtin jostain niin olisi taas maailma mallillaan.

Ryssää, on parempaa ja runsasrasvaisempaakin: http://salakis.se/produkter/rysk-yoghurt/

ViestiLähetetty: 2017-09-22 05:54:51 
Poissa
voinen
voinen

^ Eipä sitä ryssää joka pikkuputiikista löydy kuin satunnaisesti, jos silloinkaan.

Kuuntelen Kroppaa

ViestiLähetetty: 2017-09-22 08:05:19 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

^^ Valitettavan totta. Meidän lähistöllä on vain yksi joka tilaa edes joskus.
Ja normismetanan tilanne on heikentynyt vielä nopeammin; aitorasvaversiot ovat kaikkialla eilaa tjsp.

Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)

ViestiLähetetty: 2017-09-22 15:42:53 
Poissa
Vastarannan karppi
Vastarannan karppi

pönkerö kirjoitti:
^ Eipä sitä ryssää joka pikkuputiikista löydy kuin satunnaisesti, jos silloinkaan.

Löytyy. kun pyytää maitotuotevastaavaa tilaamaan. ;)

Ei meilläkään päin sitä ole kuin yhdessä kaupassa, jossa vaimo sattuu olemaan töissä ja on tilauttanut sitä hyllyyn.

Ps. Ja sitä pitää myös ostaa sen verran, että kaupan kannattaa pitää sitä myynnissä.

ViestiLähetetty: 2017-09-22 16:24:01 
Poissa
Avaruuskarppi
Avaruuskarppi

Ei muuten löydy ryskiä. Olen pyytänyt maitopuolen vastaavaa tilaamaan Prismaan, lähi-K-markettiin ja jopa Stockmannille. Sanoin ostavani sitä paljonkin kerralla. Ei mitään vaikutusta mihinkään. Cittarissa sitä olisi, mutta se on mulle väärässä suunnassa.

Once you have been taught to think, it's hard to stop.

ViestiLähetetty: 2017-09-22 21:52:58 
Poissa
zombikarppi
zombikarppi

Me alettiin tytölle antaa turkkilaista, siis Rainbow turkkilaista, valmistusaineina vain pastöroitu kerma ja hapate. Hyvin on uponnut, liiankin hyvin jopa koska maha ei ole ihan pysynyt perässä. About ruokalusikallinen on iltapäivisin syöty. Tyty nyt 11 kk ja risat.

Enpä olis uskonut että Ryskiä edes enää valmistetaan kun en sitä missään ole nähnyt, eikä pyynnöistä huolimatta ole tilattu. En ole edes Jumbosta sitä koskaan löytänyt. Onko siinä vielä punainen kansi? Normismetanat olen heivannut hinnan takia, kun sitä 20 % Deliciest smetanaa on saanut niin edukkaasti. Sikahalvalla jopa välillä.

ViestiLähetetty: 2017-09-22 21:55:42 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Mä ostan myös sitä Deliciestiä, kun laitan borssiin smetanaa niin paljon että joutuis purkkitolkulla ostamaan niitä rasvaisempia, mutta täytyy varmaan joskus taas maistaa sitä "oikeaa".

ViestiLähetetty: 2017-09-22 22:14:04 
Poissa
zombikarppi
zombikarppi

Joo ei, kyllä se Valion tavallinen on ihan omanlaisensa herkku. En edes tajua miten tämä kesä jotenkin livahti ohi ilman sitä ja tuoreita mansikoita. Tai no, se mansikkapuolen kyllä ymmärrän :lol:

ViestiLähetetty: 2017-09-23 10:31:21 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

Joulupukki kirjoitti:
Enpä olis uskonut että Ryskiä edes enää valmistetaan kun en sitä missään ole nähnyt, eikä pyynnöistä huolimatta ole tilattu. En ole edes Jumbosta sitä koskaan löytänyt. Onko siinä vielä punainen kansi? Normismetanat olen heivannut hinnan takia, kun sitä 20 % Deliciest smetanaa on saanut niin edukkaasti. Sikahalvalla jopa välillä.

Sellon sittarista löytyy - silloin kun löytyy. Tunnistaa onneksi kauempaakin juuri siitä punaisesta kannesta :)

Mutta joo, toisin kuin vanhaan hyvään aikaan Vexin ja jälkeläistensä kauppana, kunnon normismetanaa ei saa enää edes sieltä...

ViestiLähetetty: 2017-09-23 10:46:04 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Voisko joku nyt tyhmää valistaa?! Mitä on maitoproteiini? Juu googlesta löysin vastauksen, mutta se ei selvittänyt minulle mikä vika siinä on??

Samaan syssyyn kysyn, mitä mieltä olette heraisolaatista, riisiproteiinista, ja maustamattomista proteiinijauheista?

ViestiLähetetty: 2017-09-23 10:54:25 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

Kaikki tyynni ovat pitkälle jalostettua ja ravinteetonta kamaa, joka on energiaksi aika kallista (karppi käyttäisi sitä rasvan sijaan), maultaan kauniisti sanoen korkeintaan neutraalia (joten sitä pitää vielä maustaa) ja ekologisesti suorastaan typerää (koska jokainen jalostuskerta tuplaa ekokustannukset, noin niinkuin karkeasti laskien). ... ja jossa saattaa piillä niitä prosessilinjan vääriä bakteerikantoja noin niinkuin liitännäisenä, koska ne nyt vaan kuuluvat prosessilinjalle.

Kaupalle ja elintarviketeollisuudelle toki sentään erinomaisen kannattavaa sahajauhoa, siinä missä soijaprode ja kauranlessetkin.

Voittanee sokerin, mutta se on aika vähän luvattu, etenkin kun noiden kanssa usein myydään se sokerikin.

ViestiLähetetty: 2017-09-23 11:11:38 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ok. Niin mä vähän arvelinkin. Kun tuossa mun alku.fi -ravintovalmennuksessa on proteiinien kohdalla myös näitä tuotteita, ja olen vähän arvellut että ei ole mun kamaa. Mä syön mielummin oikeeta ruokaa.

ViestiLähetetty: 2017-09-23 11:45:31 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

~Weera~ kirjoitti:
Voisko joku nyt tyhmää valistaa?! Mitä on maitoproteiini? Juu googlesta löysin vastauksen, mutta se ei selvittänyt minulle mikä vika siinä on??

Samaan syssyyn kysyn, mitä mieltä olette heraisolaatista, riisiproteiinista, ja maustamattomista proteiinijauheista?

Yks aika oleellinen juttu on, että maitoallergia, mikä on aivan eri asia kuin laktoosi-intoleranssi, on juurikin allergiaa maitoproteiinille ja pahassa tapauksessa allerginen ihminen ei voi syödä naudanlihaakaan. Laktoosi-intoleranssi pierettää, maitoallergikko voi joutua jopa hengenvaaraan.

Ja sit muuten mikä vika maitoproteiinissa? No lisättynä proteiinina se on turhake, mitä työnnetään tuotteisiin, kun ei muutakaan keksitä. Juttailuun saattaisi sopiakin?

Noista jälkimmäisistä en osaa sanoa yhtään mitään.

ViestiLähetetty: 2017-09-23 12:26:58 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi

Minä olen myös vaihtanut pois Lindahlsin, täällä ICAn oma merkki jossa pastöroitu kerma ja jogurtin siemen. Tosin sitä ei jatkuvasti mene, mutta vaihteeksi. Minulla LCHFllä tulee kyllä ihan tarpeeksi proteiineja munista, lihasta ja juustoista. Tietysti jos kituillaan niin silloin ehkä tarpeen kuten muutkin lisäravinteet. Nuo muut proteiinituotteet, talouteenhan ne auttavat, sen myyjän ja markkinoijan. Kuten moni muukin tuotteistettu juttu.

ViestiLähetetty: 2017-09-23 12:50:53 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Mulla ei ole mennyt vuosiin jugurtteja, ei ees ilman lisäprodee. Niistä tulee niitä turhia hiilareitakin ja joo, aina välillä vaan kyllästyy.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 30 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00