karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-18 05:15:12

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 22 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: olut ja karppaus
ViestiLähetetty: 2006-06-06 15:14:38 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Mitäs sanotte tähän? olenko joku luonnonoikku vai miten on mahista et pari kk. sitten tekki mieli olutta ja aattelin et olkoon, otanpa muutaman. Otin päivän mittaan vähän useammankin ja aattelin et nouskoon paino nyt, pudotan sen parissa päivässä kyllä. No, seuraavana aamuna paino oli 400 g. alempi! Ja nyt oon pudottanu yli 2 kg. tolla tavalla en tosin lyhyessä ajassa. Joten en ole juonut putkeen esim. kahta viikkoa! Mutta mistä moinen johtuu? :? Please kerro jos tiedät. Kun aina sanotaan et ei kaljaa se lihottaa. :roll:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-06-06 15:29:35 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu

Alkoholi on diureetti, eli aiheuttaa nestevajetta. Oluen sisältämä mallassokeri on kaikista hiilihydraateista huonoin, se nostaa verensokeria jopa jyrkemmin kuin glukoosi. Parempi juoda punkkua tai aivan kuivaa valkoviiniä. Vissykossua jotkut. Tai valkkarivissyä. Viskit ja konjamiinit myös.

Eli ei se olut sinua ole laihduttanut, vaan olet laihtunut oluesta huolimatta.

blogi: http://mirkankysymyksia.blogspot.com/

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-06-06 16:07:50 
Poissa
Vastarannan karppi
Vastarannan karppi

Mirka kirjoitti:
Parempi juoda punkkua tai aivan kuivaa valkoviiniä. Vissykossua jotkut. Tai valkkarivissyä. Viskit ja konjamiinit myös.

Mikään noista vaan ei ole toimiva vaihtoehto, jos mielipide tekee juuri olutta ja sen makua.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-06-06 16:16:16 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu

Eipä tietenkään. Silloin on valittava, löysääkö hetkeksi vai pitääkö tiukkaa linjaa. Mutta käytännössä on tilanteita, joissa esim. valkkarivissy tuottaa saman, kylmän kuplivan funktion, jonka oli aiemmin tottunut hakemaan oluesta.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-06-06 16:37:52 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Itse olen aina ollut riehakkaan nousukännin kannalla. Yleensä hyvät pärinät saa aikaiseksi kun kiskaisee pari-kolme isoa olutta melkein putkeen tyhjään mahaan heti alkuillasta. Ilta lähtee käyntiin holtittomasti, ja tulos on taattua päätöntä sekoilua yhteen menoon aivan tappiin saakka.

Noh. Itse asiassa puolet tuosta railakkaasta nousukännistä on juuri sokeria. Kun sokerit lähtee kävelemään verestä, niin olo muuttuu yhtäkkiä puolen yön jälkeen riehakkaasta räyhäkkääksi. Nakkikiskan jonossa sattuu ja tapahtuu.

Mitäs jos joisikin vaan sokerittomia viinaksia tästä lähin? Ehkäpä illasta tulis tasapainoisempi vaikka paljon ottaisikin?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-06-06 16:46:55 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu

Joo tulee. Montignacilla on viisas sääntö: ei koskaan tyhjään mahaan. Ei aperitiiveja, tai jos, niin sen kanssa pitää syödä vaikka jokin alkuruoka. Sitten kunnon karppipäivällinen. Ne sokerikännit valitettavasti menettää, mutta ne räyhähetket myös. Tällä systeemillä en ole kertaakaan onnistunut hankkimaan krapulaa, mikä on varsin miellyttävää.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-06-06 19:26:51 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mirka kirjoitti:
Montignacilla on viisas sääntö: ei koskaan tyhjään mahaan.

Mä oon olettanut että tuo on ihan tervettä järkeä. :lol:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-06-06 20:23:52 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Rixuliini kirjoitti:
Mirka kirjoitti:
Montignacilla on viisas sääntö: ei koskaan tyhjään mahaan.

Mä oon olettanut että tuo on ihan tervettä järkeä. :lol:

Eiih mitään järkeä saa käyttää, pitää olla karppikirja tai tutkimus!

Joo ja kirkkaita ku vetää ni ei tuu räyhäämistä, ikinä! Kokeilkaa vaikka, kossupullo auki, korkki roskiin(sitähän ei enää tarvita) ja tiuhaan tahtiin tai kerralla naamaan. Jo on riehakasta!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-06-06 21:51:00 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

"Yksi olut saunan jälkeen pitää naisen tiellä." :smt026

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-06-06 23:30:16 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Koffiltahan löytyy kevyt olut. Ei se nyt ihan aidoille versioille pärjää, mutta toimii korvikkeena silloin kun olutta on vaan saatava.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-06-06 23:37:44 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

koffi näkyy ystävällisesti ilmoittavan nettisivuillaan oluidensa hiilarimäärät. Koitakin poimintoja: 4.1 täyteläinen kevyt olut: 1,4g/100ml, eli hakkaa monet light-siiderit. (Mausta en nyt sano mitään) peruskoffi III: 2,2g/100ml ja Carslberg III 2,3g. Joten oon mä nyt kesällä ottanu sen ruohonleikkuukaljan, saunanlämmityskaljan ja saunakaljan. Joskus jopa vilvoittelukaljan.

Viestin otsikko: olut ja karppaus
ViestiLähetetty: 2006-06-07 07:36:14 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Kiitti vastauksista :D En todellakaan aio kunnon kännejä ottaakkaan mutta kiinnosti vaan tietää tuo juttu.
Itse asiassa eilen päätin vielä entisestään vähentää niin öölin kun muunkin juontia.Ai miks just eilen,ja pitääkö päätös? Eilinen päivämäärä on niin sopiva muistaa tärkeä päätös! :? Ja jos joskus tekee mieli ottaa niin otankin, mutta päätinkin vaan vähentää.
Itse ajattelin oluen tehneen ehkä myös sen ettei ollut niin nälkäkään, oluthan täyttää mahaa niin kuin vesikin? Kyllä tää karppaus on hieno homma, mulla on paino pudonnu vaan neljä kiloa mut senttejä on hävinny paljon! Tai sitten vaatteet on venyny kevään aikana!? Onkos kellään muilla venyviä vaatteita ilmestyny kaappiin?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-06-07 07:47:29 
Poissa
RV-Golfkarppi
RV-Golfkarppi

Olen ottanut olutta pullon joka pv 4 pv peräjälkeen ja ythenä iltana jopa 4 ja hyvää on ollut. Perjantaina punnitus ja odotan kilon pudotusta viime perjantailta. Hh mulla on ollut lähellä 0 joten olut on mahtunut hyvin ruokavalioon :wink:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-06-07 08:20:56 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Joo mäkin oon viimeset pari kuukautta juonut noin pullon tai pari useimpina iltoina ihan omaksi ratokseni. Kiloja on silti lähtenyt ihan kiitettävää tahtia. Ei se vähä näköjään haittaa niin kovin paljoa. Viikonloppuisin on tullut otettua kassitolkulla, eikä sekään ole estänyt edistymästä. :lol:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-06-07 08:24:54 
Poissa
sintti
sintti

Viime sykynä ennen karppausta ni tuli varmaan kiskottua ainakin 12 laatikkoa kaljaa( ja vielä muuta juotavaa lisäksi) siinä syksyn aikana mitäs se sitten tekis.. 12x24x3,3x45kcal = 42,7Mcal = 4,7 kg läskiä olettaen, että energiasta yhtään ei poistuisi kusen ym mukana... Tosin painoa ei olisi jäänyt ihan niin paljon kertymättä, koska jollainhan tuon olut aukon olisi täyttänyt :).

Heh! joo venyvä vyö on ilmestynyt kaappiin, 2 reikää kireämmällä ja tilanne rupee olemaan se, että pitäisi tehdä yksi lisäreikä, että saa kireämmälle... Harvemmin on tähän suuntaan niit reikiä tarvinnut tehdä! Mutta pakko tehdä, kun ei ne farkut enää ilman vyötäkään pysy ylhäällä!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-06-07 08:28:27 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

ahmari kirjoitti:
Koffiltahan löytyy kevyt olut. Ei se nyt ihan aidoille versioille pärjää, mutta toimii korvikkeena silloin kun olutta on vaan saatava.

Mä tykkään tästä! En ole ikinä ollut mikään olusen ystävä ja tämä on ainoa mikä menee.... Onnekseni "kevyttä" joten sitä pullo pari sillon tällön menee...

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-06-07 09:11:00 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu

Meillä taas ukolla on ollut se linja, että teollista bulkkikaljaa ei osteta (vrt. virvoitusjuomat), mutta lähinnä ulkonmaanmatkoilla jos törmää johonkin oikein mielenkiintoiseen pikkupanimon tuotteeseen, niin sitä voi ostaa pullollisen/pienen tuopin maisteltavaksi.

Oma kroppani sanoutui iriti kaikista viljatuotteista, joten se siitä. Enemmän suren viskejä.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-06-08 18:38:38 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Mirka kirjoitti:
Meillä taas ukolla on ollut se linja, että teollista bulkkikaljaa ei osteta (vrt. virvoitusjuomat), mutta lähinnä ulkonmaanmatkoilla jos törmää johonkin oikein mielenkiintoiseen pikkupanimon tuotteeseen, niin sitä voi ostaa pullollisen/pienen tuopin maisteltavaksi.

Oma kroppani sanoutui iriti kaikista viljatuotteista, joten se siitä. Enemmän suren viskejä.

Euroopan oluet ovat usein melko vahvasti humaloituja, ja sekin lisää diureettista vaikutusta.
"pussikaljaikäisenä" minäkin tunsin usein aamusella vatsani litteäksi muutaman olutlitran jälkeen, mutta toista on nykyisin. Muutamasta oluesta parin viskihuikan säestyksellä kertyy tosi helposti 1000kcal poltettavaa alkoholina ja maltoosina. Keski-ikäiselle ratakoneelle se merkitsee yleensä puolen vuorokauden urakkaa, jona aikana kaikki muut energiamuodot varastoidaan, tuohon vartalon keskikohdille, suunilleen.

Onseniinväärin.....

Meidät erottaa muista eläimistä vain se että syömme vaikka emme ole nälkäisiä, juomme vaikka emme ole janoisia ja rakastelemme aina kun on tilaisuus.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-06-08 19:30:34 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu

Mutta onneksi on muistot! Oi Glennlivet!

Viestin otsikko: Re: olut ja karppaus
ViestiLähetetty: 2018-08-06 13:50:35 
Poissa
sintti
sintti

Löytyiskö jostain tietoja vahvasti (jenkki)humaloiduista (greippisistä) ipoista ja dipoista hiilaritietoja? Itse tässä aloittelen karppausta terveydellisistä syistä, mutta en tule kokonaan luopumaan hyvistä pienpanimo-oluista enkä myöskään single malt whiskystä. Olin ajatellut hoitaa noiden tuomat energiat pitkäkestoisilla tai kovilla treeneillä, vaikkakin taitavat aika pahasti sotkea "ketokuvioita" yms. Tässä kohtaa vaan jyrää omakohtaiset kokemukset hyödyistä vs. haitoista ja ipat ja whiskyt ovat vahvasti positiivisen puolella, joten en tarvitse saarnaa vaan lähinnä kiinnostaisi tietää pitääkö juosta kulloinkin puolikas maraton vai kokonainen perustuen hiilariannokseen.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 22 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00