Täsmennän vielä eilistä kommenttiani. Minun silmissäni uskottavuus ei välttämättä mene siitä, jos tiedot ovat osittain puutteellisia. Niinhän ne ovat meillä kaikilla - enemmän tai vähemmän, vain aniharva on todellinen guru edes omalla alallaan. Mutta jos toistuvasti esittää kärjistettyjä mielipiteitä, jotka perustuvat vain ennakkoasenteisiin sekä virheellisiin ja väritettyyn tietoon, uskottavuus menee vuoren varmasti.
Erikoinen juttu tämä vesipaastoasia, jonkinasteinen rimanalitus kaiken kaikkiaan. Samoin puhe poppakonsteista, ym. Taasen kerran....
Minulle on myös ollut suuri hämmästys se, miten toisella puolella maapalloa väitellään lähes tulkoon verissä päin yhden ihmisen kuolinpainosta. Tällaiseen keskusteluun osallistuminen etenkin painavilla mielipiteillä on erittäin kyseenalaista, jos ei ole koskaan tavannut Robert Atkinsia eikä ole lääkäri, jotta voisi arvioida, onko turvotus mahdollista vai ei.
Mielessäni pyörii kysymys, jonka jo joku muu on tällä foorumilla esittänyt. Jos Atkins todella kuoli vaikeasti ylipainoisena, miksi netti ei ole pullollaan valokuvia hänestä . Eikö tuhdissa kunnossa oleva laihdutusguru olisi ollut oiva kansikuva mihin tahansa sensaatiolehteen? Miksi ne ihmiset, jotka häntä ylipainoiseksi väittävät, eivät tätä dokumentoineet? Normaalipainoisesta Atkinsista sen sijaan löytyy otoksia.
Paula Hakala on kirjoittanut myös Kelan sanomiin, joka putkahti eilen postilaatikkoon. Jutun otsikko on Makuelämyksiä ja kertoo puutarhan hoidosta ja unohtumattomista makupaloista.
Mielenkiintoista on Hakalan artikkelissaan mainitsemat ruoka-aineet - ne unohtumattomat makupalat:
- mesimarjat, mansikat, vadelmat
- leipäjuusto
- siika
- parsa
- juuripersilja
- maa-artisokka
- omena
- luumu
- nauris
- herneet
- hunaja (mansikoiden dippaukseen)
Kuinka ollakaan ne ovat juuri sellaisia, joilla ainakin minä korvaan perunaa, riisiä ja pastaa. (Poppakonsti???) Hyvin sopivat ym. ruoka-aineet alakarppilistalle. (Juuripersiljasta en tosin kyllä ole koskaan ennen kuullut)
Hakala puhuu myös lähiruuan ja tuoreiden elintarvikkeiden puolesta (kuten Heikkilä). Jutussa EI mainittu kertaakaan perunaa, leipää eikä viljaa.
Ettei vain Hakala kuitenkin olisi Kutrin lailla piilokarppi tai vähintään piilohyväkarppi.