Voiskos joku ihana tietävämpi hiukan kommentoida mun syömisiäni, että meneekö ihan metsään. Olen joskus reilu vuosi sitten karpannut muutaman kuukauden hyvällä menestyksellä, painokin putosi 8kg ja olo oli mainio, mutta läheisen poismeno sai sortumaan hiilarihelvettiin kun ei jaksanut tarkkailla syömisiään. Painokin pompsahti takaisin, joka kilo.
Olen siis n. 170cm terve 35-vuotias nainen, paino 77kg eli pudotettavaa kyllä löytyy. Työni on koko päivän liikkuvaa, lisäksi ulkoilen kahden koirani kanssa. Paino ei vain hievahdakaan, vaikka olen nyt ollut kolmisen viikkoa taas ihan (omasta mielestäni) täyskarpilla ruokavaliolla. Voiko oikeasti vaan olla alku näin hidasta, viimeksi paino lähti putoamaan ensimmäisestä viikosta alkaen. Hyvä olo on tietty jo voitto sinänsä

Tässä esimerkki päivän ruuista (valitettavasti en ole innostunut laskemaan hh-arvoja, siinä taitaa piillä yksi syy...)
aamupala n. 11.30
pari desiä partaäijää
pari rkl rahkaa
sekaan mahdollisesti pähkinäjauhoa/mantelijauhetta pieni ripaus
pakastemansikoita/mustikoita niin että jogurtin väri vähän muuttuu ja tulee makua
kuppi kermakahvia tai vihreää teetä, 1 teelusikallinen kookosöljyä
lounas n. 15.00
jäävuorisalaattia (reilusti)
esim. 1 wilhelmi-makkara tai paistettua pekonia puoli pkt tai possun filepihvi tai 2 paistettua kananmunaa joiden välissä kermajuustoa/emmentalia (voissa paistettuna kaikki)
1 tomaatti
10cm pätkä kurkkua
pala paprikaa salaatin joukossa
täysrasvaista fetaa salaattiin tai aurajuustoa
päivällinen n. 19.00 aika lailla sama setti kuin lounas, jälkkäriksi ehkä vähän pähkinöitä, pari palaa %-suklaata tai tuota aamusellakin nautittua partaäijää marjoilla. Useimmiten ei jälkkäriä ollenkaan.
Nälkä ei ole, ja 3 ateriaa oli sopiva myös aiemmin karpatessa.
Illalla vielä vihreää teetä kookosöljyllä kuppi tai kaksi, light-limu tai vissy saunoessa.
Repsuilua ei ole juuri ollut, ja ketoosin rajoilla keikutaan, ainakin henki haisee yhtä hirveälle kuin aiemmin karpatessa. Kaikki sokerit ja viljat olen jättänyt pois. Voiko olla niin että nyt vaan tämä aloitus etenee hitaammin, vai meneekö joku pieleen? Rasvaa liikaa/liian vähän? Salaattiin lisään välillä oliiviöljyä tai jos teen niin että salaattipedille kaadan paistetut pekonit tms. niin pannulta kaadan rasvat mukana. Olo on hyvä ja halu on jatkaa, olisin vain kovin kiitollinen jos vaaka alkaisi näyttää edes hieman laskusuuntaista. Salaatin määrää en ole rajoittanut sen kummemmin, sen huomasin että vettä juon ehkä liian vähän, töissä vaan ei tule juotua kuin tauoilla. Miltäs tämä kuulostaa?