MissSpeed kirjoitti:
Huh, alkaa vähän jännittämään tammikuussa siintävä reissu kun miettii näitä eri kieltoja lentoyhtiöiden välillä. Itse olen lennellyt niin lyhkäisiä matkoja (Oulu-Helsinki-Oulu...) ettei ole syömisiä juuri tarvinnut miettiä.
Tammikuussa nyt olisi tosin vähän pitempi reissu kyseessä, matkan yhteenlaskettu kesto 27h 45min.. Nyt toki herää kysymys että pitikö sitä noin pitkä lento mennä ottamaan. Ei kai sitä olisi tarvinnut mutta kun pihi olen luonteeltani niin piti sitten säästää Thaimaan lennosta ja kyseinen setti maksoi melkein 300 e vähemmän kuin Finskin suora lento. Jos/Kun tuo nyt paljastuukin huonoksi vaihtoehdoksi, niin onpahan oppinut kantapään kautta.

Onko kellään kokemusta Malesia Airlinesin lennoista? Kaikki lennot tapahtuvat kyseisellä lentoyhtiöllä siitä huolimatta, että vaihdan konetta kahdesti. Jokaista vaihtoa tosin on aikaa tehdä kolmisen tuntia joten ehtiihän siinä matkan varrella toki evästä shoppailla. Reittini on Helsinki-Amsterdam-Kuala Lumpur-Bangkok. HKI-Amsterdam-välistä tai Kuala Lumpur-Bangkok-välistä en myöskään ole huolissani kun nuo ovat sellasia parin-kolmen tunnin lentoja mutta Amsterdamista Kuala Lumpuriin menee 13 tuntia. Suurin osa menee kyllä luultavasti nukkuessa, mutta olisihan se jotain mukava syödä. Kai tuohon jonkunlainen ateriakin kuuluu, mutta noista ei juurikaan ole kokemusta kun en ole lennellyt.
Yleensä noilla aasialaisilla lentofirmoilla (ja alkaa olla jo muunkinmaalaisilla) on jonkinlainen snack-tarjonta läpi koko lennon. Sanoisin, että ainakin kuppinuudeleita löytyy, ja kyllä niillä saa napansa täyteen, vaikkei niin karppia olekaan. Jos karppia haluaa, niin ota vaikka mukaan jerkyä, juustoa tai pikkusalameja. Ne vaan kannattaa syödä sitten pois ennen immigrationia, sillä todnäk niitä ei saa viedä maahan, mutta maasta lähtiessä ne eivät ole ongelma. Mulla kulkee joskus täytetty minuuttisämpylä mukana tms.
Niin ja kyllä sillä pitkällä lennolla on illallinen ja aamiainen