karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-07 05:06:38

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 3 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Ikuinen mysteeri?
ViestiLähetetty: 2004-10-25 16:10:11 
Tiedän että tätä on kysytty usein, mutta vastatkaahan silti.
Kyse on raa'asta porkkanasta. Kyspät porkkanat olen jo unohtanut, mutta pitääkö niin toimia raa'ankin kanssa? En hae ketoosia, vaan yritän vältellä turhia hiilareita.
Olen tottunut syömään n.0,5kg porkkanoita päivässä. Niitä on niin helppo napostella ja ottaa välipalaksi. Olen lukenut täältä, että jotkut eivät syö ollenkaan. Ei kai porkkana sentään ole perunaan verrattavissa? Ja eikös se ole parempi kuin esim hedelmät?
What to do? Haluaa laihtua ja olla kylläinen. En ole kuitenkaan ylipainoinen.
Syödäkö vai eikö syödä porkkanaa?

Viestin otsikko: Re: Ikuinen mysteeri?
ViestiLähetetty: 2004-10-25 16:43:36 
Poissa
Vastarannan karppi
Vastarannan karppi

Jennie kirjoitti:
Tiedän että tätä on kysytty usein, mutta vastatkaahan silti.
Kyse on raa'asta porkkanasta. Kyspät porkkanat olen jo unohtanut, mutta pitääkö niin toimia raa'ankin kanssa? En hae ketoosia, vaan yritän vältellä turhia hiilareita.
Olen tottunut syömään n.0,5kg porkkanoita päivässä. Niitä on niin helppo napostella ja ottaa välipalaksi. Olen lukenut täältä, että jotkut eivät syö ollenkaan. Ei kai porkkana sentään ole perunaan verrattavissa? Ja eikös se ole parempi kuin esim hedelmät?
What to do? Haluaa laihtua ja olla kylläinen. En ole kuitenkaan ylipainoinen.
Syödäkö vai eikö syödä porkkanaa?

Kyllä mä olen ainakin syönyt porkkanaa, sekä raasteena, että kypsänä, eikä se ole vaikuttanut ainakaan minulla negatiivisesti laihtumiseeni tai ketoosiin. Määrät ovat kyllä olleet ratkaisevasti pienempiä kuin tuo sinun puoli kiloasi.

Joten, eiköhän se porkkanankin kohdalla ole vaan siitä määrästä kiinni. Tietysti jos sitä syö puoli kiloa päivässä, tulee siitä jo melko paljon hiilareitakin, mutta vähemmässä määrässä en näe mitään haittaa sen paremmin ketoosille kuin muullekaan. Toki se on varmasti kiinni siitä, miten kroppasi sietää sen tyylisiä hiilareita kuin porkkana sisältää.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-10-25 16:55:36 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

Vilkaisehan tätä ketjua:
http://karpit.net/forum/viewtopic.php?t=993

Jos hyväkarppaat ja jos hiilarinapostelut eivät aiheuta sinulle ongelmia (nälän tunnetta, insuliinipiikkejä tms) niiin miksei kävisi. Puoli kiloa porkkanaa á 5g hiilareita/100g tuotetta on vain 25 g. Mutta itsehän kokeilemalla näet, miten tuo sopii. Tosin ehdottaisin, että välipaloiksi ottaisit jotain valkauais- tai rasvasafkaa, eikä edes näitä kasvishiilareita. Jos nyt sitten jotain ylipäätään pitää napostella ...

Itse en voi napostella edes porkkanaa ilman tasapainottavaa valkuaista, joten käytän sitä vain aterialla, salaatin tai muun hiilariruoan sijaan. Nuoriso syö melkein päivittäin yksittäiskappaleita, mutta hekiin syövät ne ruoan kanssa, ei välipaloiksi.

terv els

Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 3 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00