karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-27 00:44:23

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 7 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2005-02-13 22:30:49 
Heips,

Tilanne on nyt sellainen, että paino pitää saada tippumaan. Nyt olen liikunnalla saanut n. 3 senttiä tiputettua vyötäröltä. Paino on tammikuun alusta tippunut 1,5 kiloo. Haluaisinkin tietoa onko vähähiilihydraattisesta dieetistä ongelmia imetyksen kanssa?? Siis voinko olla dieetilla ja imettää samaan aikaan. Enää ei täysimetyksellä olla, mutta poika syö kuitenkin päivän aikana ihan kiitettävästi rintaa. Imetyksen aikana suositellaan viikkopudotukseksi n. 500g. Vaikuttaakohan nuo hiilihydraatit mitenkään maitoon???

Nim. Haluu jo painon tippuvan

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-02-13 22:40:22 
Poissa
chilikarppi
chilikarppi

Imetän ja hyvin sujuu. Maitoa tulee ja vauva kasvaa. Oma ja vauvan olo oikein hyvät :)

En usko että mitään ongelmia olisi alakarppaamisen ja imetyksen suhteen jos pitää huolen hivenaineista, riittävästä nesteen saannista ja vitamiineista. Kuten millä muullakin tahansa ruokavaliolla.

Kaikki ei kuitenkaan halua olla ketoosissa ja imettää samaan aikaan, he yleensä hyväkarppaavat eli karsivat pahimmat pois, kuten sokeri, valkoiset jauhot, tärkkelyspitoiset kasvit (peruna, maissi...) ja käyttävät kenties täysjyväviljaa, marjoja enemmän, hedelmiäkin ja runsaasti vihanneksia unohtamatta riittävää proteiinin ja hyvien rasvojen saamista.

Itse olen takuuvarmasti ketoosissa, syön sen verran vähän hiilihydraatteja, että ketoosi on aikas väistämätön olotila ja hyvä olotila onkin :)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-02-13 22:48:17 
Tota mikä on ketoosi :?:

Ajattelin huomisesta lähtien kokeilla ihan niin, että jätän perunan, pastan, riisin, maissin ja leivän pois. Mutta mites tuo kun aamuisin syön kaurapuuroa, pitäiskö sekin vaihtaa johonkin??

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-02-14 07:25:58 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

http://www.karpit.net/forum/viewtopic.p ... ght=imetys

Ketoosissa hiilarit on vedetty tosi alas 20-40 g/pv. Hakusanalla ketoosi löytyy lisätietoa :P

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-02-14 10:03:10 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu

Kysymys kaurapuurosta on makuasia. Jos jonkin viljatuotteen jättää ruokavalioon, niin minulla se olisi juuri (ei pika-)kaurapuuro, joka sokeristuu leipää hitaammmin ja sisältää myös liukoista kuitua toisin kuin muut viljat. Pidä se vaikka ensin, ja jos tuntuu että on tarve kiristää lisää, niin harkitse sitten. Pehmeä lasku voi olla muutenkin eduksi.

terv. Ketoosi-imettäjä täälläkin

blogi: http://mirkankysymyksia.blogspot.com/

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-02-14 18:38:03 
Poissa
sintti
sintti

Olen ollut alakarppina sekä odotusajan että nyt imettänyt. Mitään ongelmia ei ole ollut, kunhan muistan juoda ja syödä tarpeeksi. Vauva kasvaa ja voi hyvin. Selkeä plussa myös se, että raskausaikana ei tullut kiloja kuin vähän reilu kymmenen, jotka olivat kaikki korkojen kanssa poissa jo kuukauden päästä synnytyksestä. Tosiasia silti, että vajaa kymmenen kiloa saa lisäksi vielä pikkuhiljaa tippuakin... :wink:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-02-14 21:11:08 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu

Samoin minä olen alakarpannut sekä raskauden että nyt 11 kk imetystä. Raskausaikana pidin hiilarit keskimäärin n. 80 g /vrk, koska se oli maksimi siedettävä minun aineenvaihdunnalleni. Kannattaa fiilistellä, oma kroppa on herkempi instrumentti kuin mikään muu! Riittävä neste ja riittävät kalorit pitää huolehtia, koska ketoosi voi viedä ruokahalua liikaakin. Se lienee suurin riski, neuvolalääkäriäni tulkiten.

blogi: http://mirkankysymyksia.blogspot.com/

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 7 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00