karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-25 16:17:57

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 6 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2005-02-22 19:48:25 
Oon ollut poissa tietokoneen ääreltä pitempään, ja nyt tää rakkine ei anna mun kirjautuneena kirjoitella :twisted: Paperille kirjoittamani ruokapäiväkirjakin on kadonnut uskoakseni lasten toimesta, vaikkei kukaan tunnusta kolmannen asteen kuulustelunkaan tuloksena :roll:
Mutta asiaan: miten käyttäisin kuorittuja auringonkukan siemeniä? Varmaan herkkua ihan paljaaltaankin, mut pussissa ei ollut mitään tietoa ravintoarvoista. Entäs kasvispihvimix, sis hernejauhoa, auringonkukansiementä, pellavarouhetta, porkkana, nauris, purjo ja sipuli.. ainakin kuullostaa ok:lta, mut siinäkään ei ollut tarkempia tietoja. Käytin kuitenkin jo jauhelihapihveissä.
ruokapäiväkirjasta: tänään oon syöny munakkaan, pihvin + voissa haudutettua kaalta+purjoa+kesäkurpitsa (uusi tuttavuus mulle) ja muhevoittamaan loraus kermaa.
illemmalla matalahiilihydraattista makkaraa ja tuota kaalisörsseliä + juustosiivu. Iltapalana tarkoitus syödä vielä kalaa + rahkaa ja lisäksi kasviksia.
veden juonti ollut liian vähäistä, ja viikonlopuksi en ostanut vissyvettä--> lihaksia kivisti ja suonenveto oli lähellä. Magnesiumin puutetta mut vissyveden juonti auttoi. Muuten, limsakoneella saa pelkästä vedestä mukavan poreilevaa, ei siihen tarvi mitään makuaineita :)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-02-22 19:55:13 
Poissa
laihdutusketokarppi
laihdutusketokarppi

Mikäli maun puolesta sopii esim ruuanvalmistuksessa voi tavallisen ruokasuolan korvata (tarpeen mukaan) esim pan-suolalla tai sen halvemmilla(?) rinnakkaisvalmisteilla. Siinä on osa natriumkloridista korvattu kalium- sekä magnesiumsuolalla. En muista niiden prosenttiosuuksia nyt mutta ihan hyvän lisän siitä saa. Näin ei tarvitse ostella kalliita magnesium tabletteja. näin voi ainakin magnesiumin saantia helpottaa.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-02-22 21:10:15 
Tuota pan-suolaa olen muistaakseni joskus käyttänytkin, silloin kun lapset olivat pieniä enkä halunnut heidän elimistöään liiallisella suolalla rasittaa. En kyllä enää muistanutkaan koko tuotetta :oops:
Onko sinulla mitään vinkkejä mitä voisin kahdesta avokadosta tehdä (sain tuliaisina :) ) + tavallisen pikkukaupan tuotteista.. katkarapuja en syö, koska ne kai syödään *raakoina* (en pysty syömään myöskään graavisuolattuja kaloja/lihaa koska miellän ne raaoiksi, liha ja kala pitää paistaa tai keittää oikeasti tai sit savustaa

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-02-22 21:17:29 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

Avokaadot: Halkaise varovasti, ota siemen pois ja kaadaa koloon oikein hyvää salaatinkastiketta (vaikka perusranskalainen maustettuna sinapilla ja tai sitruunalla). Tarjoa alkupalana, puolikas / syöjä.

terv els

Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-02-22 21:18:16 
Meillä syödään avokadoa ihan sellaisenaan tai sitruunalla maustettuna. Avokadoa ja öljyistä fetasalaattia olen syönyt tänäänkin ja hyvää oli ja täyttävää.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-02-23 10:05:43 
Kaupan pakaste- ja säilykekatkaravut ovat valmiiksi keitettyjä.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 6 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00