karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-01 16:31:36

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 7 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2005-02-25 06:39:14 
Kaikki mahdolliset konkarit kuulolle ja kertoon mulle että missä menee pieleen. Kolmen kuukauden karppaamisen jälkeen oon saanut painoa putoamaan kokonaiset kolme kiloa! Oikeesti tää syö miestä!
Kaikesta lukemastani olen ymmärtänyt, että jättämällä ruokavaliosta pois jauhot kaikissa olomuodoissaan ja sokerin ja syömällä lihaa, kanaa, kalaa ja kasviksia painoa ois pitänyt lähtä enemmän.
Aamupalalla syön yleensä munakasta, itse tehtyä jugurttia, kermarahkaa tai salaattia.
Päivällä töissä yleensä salaattia, kokolihanakkeja, broileria tai munakasta.
Töitten jälkeen kasviksia (höyrytettynä, uunissa, paistettuna) lihaa tai kalaa.
Jos illalla nälättää, niin yleensä syön sitten sitä salaattia, pari nakkia tai kermarahkaa.
Kahvia mulla menee päivässä 5-8 kuppia :oops:

Painoa on mulla liikaa noin 15 kiloa ja toki olen tyytyväinen siihen, että on lähtenyt etes ne kolme kiloa, mutta saishan tuo vauhti etes pikkasen nopeutua niin motivaatio pysys yllä.

Kiitollinen olen jo etukäteen kaikista neuvoista.

ViestiLähetetty: 2005-02-25 08:06:35 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Oletko lukenut kaikkien mahdollisten kirjojen kaikki mahdolliset listat siitä mikä aiheuttaa jumitusta? Oletko touhunnut myös senttimitan kanssa etkä vain tuijottanut vaakaa?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-02-25 09:16:28 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Jotkut sanovat että kahvi voi jumittaa. Itse en tiedä kun en käytä lainkaan.

Itse ainakin huomasin eron ensin silmillä ja mittanauhalla kuin vaa'alla, joten tuo Pienettären vinkki on validi.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-02-25 10:15:59 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu

Ei tuokaan huono tahti ole, se on kovin yksilöllistä. Mites liikunta? Yöuni? Stressi? Kokonaisruokamäärä?

blogi: http://mirkankysymyksia.blogspot.com/

ViestiLähetetty: 2005-02-25 10:54:02 
toivoton kirjoitti:
Aamupalalla syön yleensä munakasta, itse tehtyä jugurttia, kermarahkaa tai salaattia.
Päivällä töissä yleensä salaattia, kokolihanakkeja, broileria tai munakasta.
Töitten jälkeen kasviksia (höyrytettynä, uunissa, paistettuna) lihaa tai kalaa.
Jos illalla nälättää, niin yleensä syön sitten sitä salaattia, pari nakkia tai kermarahkaa.
Kahvia mulla menee päivässä 5-8 kuppia :oops:

Tuosta listasta tulee jumittamisen syyksi mieleen kolme vaihtoehtoa:

1. Onko siinä tarpeeksi rasvaa? Rasvan määrästä et mainitse mitään. Liian vähä rasva "jumittaa". Nuo TAI-sanat eivät kerro syötkö jugurttia, kermarahkaa ja salaattia vaiko vain yhtä niistä.

2. Ovatko annokset suurempia kuin kulutus?

3. Näiden yhdistelmä?

Arvaukseni on 3, joten lisää rasvaa ja vähennä protskuja. Itse pienensin annoksia niin kauan, että ruokavälillä ehti tulla nälkä ja kasvatin siitä sitten hiukan. Raakoja kasviksia (mm. kiinankaalia) käytän niin paljon, että useimmat luulevat minun olevan kasvissyöjä.

t. Jumbo (aikoinaan Zonella -50 gr/pvä, nyt ylläpidolla BMI 22,5)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-02-28 06:55:52 
Toivoton kiittää ja kumartaa vastauksista :D

Pienetär: olen lukenut Heikkilän kirjan, mutta siitä on jo aikaa. Kirja oli sillon mulla lainassa ja olen suunnitellut pitemmän aikaa, että kävisin sen ostamassa. Nyt pitäs varmaan siirtää suunnitelma ihan käytäntöön.

Susie: Kahvin juontia pitäs tosiaan vähentää. Se on vaan semmonen kompastuskivi että! Illalla vannon ja vakuutan, että huomenna juon vaan joka toisen kupin. Töihin kun pääsen olen ensimmäisenä kahvipannussa päälläni :oops:

Mirka ja Jumbo Yhtäkkiä sanoisin, että itse luulisin kokonaisruokamäärän olevan kohillaan, ottaen huomioon, että syön varmaan kolmasosan siitä ruokmäärästä kuin ennen. Tänään mulla on aamupalaksi salaattia (valkokaalta, paprikaa, herneitä, fetajuustoa ja itse tehty majoneesikastike), lounaaksi samaa salaattia ja pari jauhelihapihviä (tehty itse ilman jauhoja), päivällä kotiin on varattuna edelleen samaa salaattia, kukkakaalta ja punaviinimarinoitu naudanpihvi, todennäköisin iltapala tällä hetkella on kermarahka jonka makeutan fun lightillä.

Ainut ruoka jota tulee päivän aikana aika reilu annos on toi salaatti joka koostuu tosiaan aika pitkälle siitä valkokaalista. Se on niin hyvää raastettuna, mutta meneppä ja keitä se niin hyi, yäk!

Oisko se sitten se rasva, jota pitäis olla enemmän? Siinähän se sitten tulee se skitsofrenia, kun toinen puoli aivoista sanoo, että lyöhän kunnon köntti voita siihen panuun! Ja toinen puoli sanoo, että se on hyvä pannu, ei se tarvii paljon rasvaa ja se on niin kovin epäterveellistä. Ajattele sydän- ja verisuonitauteja :D

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-02-28 07:45:16 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

Toivoton kirjoitti:
Oisko se sitten se rasva, jota pitäis olla enemmän? Siinähän se sitten tulee se skitsofrenia, kun toinen puoli aivoista sanoo, että lyöhän kunnon köntti voita siihen panuun! Ja toinen puoli sanoo, että se on hyvä pannu, ei se tarvii paljon rasvaa ja se on niin kovin epäterveellistä. Ajattele sydän- ja verisuonitauteja :D

Alat näemmä jo päästä karppimaiseen mielentilaan ;) Tällaistahan se on...

Vihannespuolesi näyttää olevan kivassa jamassa, mutta minustakin voisit lisästä hiukan rasvaa ja katsoa, miltä se tuntuu. Ja jos rasvan terveyspeikotajat mietityttävät, niin käytä sitten pannulla oliiviöljyä, sellaisenaan tai voin lisänä. Oliiveista ja pähkinöistä ei kukaan valtavirran edustajakaan enää uskalla sanoa pahaa. Me hiukan karppiintuneemmat pistämme mukaan myös possunkylkeä (jossa on runsaasti Mufaa eli yksittäistyydyttämätöntä rasvaa, vastakkaisista väitteistä huolimatta) ja sitä voita 8)

terv els

Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 7 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00