Mohmelo kirjoitti:
Tosi moni lopettaakin salilla käymisen kun ei saa siitä hyötyä, tai ainakin niin vähän ettei maksa vaivaa; kuntoa kun hoitaa paremmin vaikka säbää pelaamalla.
Monilla on myös liikuntaharrastuksissa ongelmana "kaikki mulle heti nyt"-asenne. Jos salilla ei käy enempää kuin esim. 2 kertaa viikossa, niin turha unelmoida Beyoncé-pyllystä kuukauden päästä, vaikka siihen geneettiset tsänssit olisi. Samaa näkee esim. tanssiharrastuksissa, kuukauden vatsatanssiharjoittelulla ei vielä olla shakiroita. Lisäksi saliin tottumattomalla kropalla ei edes voi treenailla satanen lasissa heti alkuun, jotta ei hajota kroppaansa. Kun olen nuo tosiseikat sisäistänyt, niin salilla on aika kiva käydä ilman mitään suurempia paineita. Lisäksi ollaan epävirallisen pt:ni kanssa katsottu sellaiset liikkeet/sarjat, jotka tukee sellaista yleishyvinvointia. Varmasti osittain salilla käynnin ansiosta oma selkäni on voinut nyt puolen vuoden ajan paremmin kuin moneen vuoteen.
rantaiso kirjoitti:
Riippuen tietenkin miten monipuolista se työ on. Voi olla että vain tietyt lihasryhmät saavat harjoitusta ja ne voivat olla ylikuormittuneita. Suosittelen saliharjoitusta silti täydentämään. Se ei tarkoita, että siellä pitäis ruveta "asumaan" tai rehkimään. Harjoittaa niitä lihaksia, jotka eivät muutoin saa riittävästi harjoitusta. Itselle ei sovi ollenkaan jokapäiväinen harjoittelu, mutta toisilla se palautuminen on varmaan nopeampaa.
Kyllä, täysin allekirjoitan tämän. Monissa fyysissä töissä on tosiaan tekijöitä, jotka tekevät työstä epäoptimaalisella tavalla kuormittavaa kropalle. Esim. noita siivoushommia tehdessä olisi voinut heittää jotain työyterveysasiantuntijaa lähinnä sorsalla, jos olisi tullut pitämään luentoa ergonomisista työasennoista. Tietyt osat työstä vaan oli sellaista, että työergonomia oli lähinnä vitsi ja tekniikaksi piti valita vähiten haitallisin tapa. Itse harrastin noita siivoushommia tehdessä esim. punertelua, uintia ja ihan vaan kävelyä, jotta kroppa saisi sille oikeasti järkevää fyysistä kuormitusta.