karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-28 20:35:30

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 36 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: Mä
ViestiLähetetty: 2005-01-25 13:42:15 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

marilyn kirjoitti:
Vieras kertoi aiemmin, että hänellä 1 tyttö 1,5vuotias. Vaikka tiedän miten paljon lapsissa on hommaa, tiedän myös, miten monet muut pystyvät syömään hyvin lapsista huolimatta

Kiitoksia! Myönnän rehellisesti, että en mennyt etsimään sitä kovin
ahkerasti aiemmista viesteistä. Silkkaa laiskuutta, joten kiitän
ja kumarran :)

-yupik

ViestiLähetetty: 2005-01-25 14:04:17 
Poissa
hedonistikarppi
hedonistikarppi

yupik kirjoitti:
marilyn kirjoitti:
Vieras kertoi aiemmin, että hänellä 1 tyttö 1,5vuotias. Vaikka tiedän miten paljon lapsissa on hommaa, tiedän myös, miten monet muut pystyvät syömään hyvin lapsista huolimatta

Kiitoksia! Myönnän rehellisesti, että en mennyt etsimään sitä kovin
ahkerasti aiemmista viesteistä. Silkkaa laiskuutta, joten kiitän
ja kumarran :)

-yupik

Itse myönnän rehellisesti, lukeneeni tekstit aika tarkkaan :roll:

Eniten minua suututtaa ne jotka kuvittelevat tai väittävät noudattavansa vähä/hyvähiilihydraattista ruokavaliota, mutta ilman mitään tietoa ja epäterveellisesti.
Siis minua ei niinkään harmita heidän omat valintansa, mutta on meille aika huonoa mainosta, jos joku väittää olevansa alakarppi, mutta popsii sokeria ja keksejä, eikä tiedä yhtään mitä on tekemässä.

ViestiLähetetty: 2005-01-25 15:18:58 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

marilyn kirjoitti:
Eniten minua suututtaa ne jotka kuvittelevat tai väittävät noudattavansa vähä/hyvähiilihydraattista ruokavaliota, mutta ilman mitään tietoa ja epäterveellisesti.
Siis minua ei niinkään harmita heidän omat valintansa, mutta on meille aika huonoa mainosta, jos joku väittää olevansa alakarppi, mutta popsii sokeria ja keksejä, eikä tiedä yhtään mitä on tekemässä.

Mun anoppi tekee tää :D Joka kerran yritän selittää hänelle, mitä hänen
pitäis tehhä, joka kerran pari viikon pudotuksen jälkeen, hän alkaa
valittaa, kun paino nousee. Mitä hän syö? Noh, hän juo olutta, vehnäolutta :D Enkä saa jakeluun, että tämä ei ole pikadietti,
että tällaista pitäis syödä loppuelämäänkin.

Onneksi tykkään anopista niin paljon muutenkin ;)

-yupik

Viestin otsikko: No
ViestiLähetetty: 2005-01-25 21:34:39 
anteeksi vaan kamalasti,että tulin tänne mitään kyseleen.Heti vedetään herneet nenään..
En kyllä mielestäni itseän missään vaiheessa en itseäni karppaajaksi väittänytkään! Kyselin vaan neuvoja,mutta eipä tee mieli kysellä enää. :x

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-01-25 21:50:52 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Jos kysyy pitää olla valmis saamaan vastauksia, ja ne saattavat myös olla sellaisia ettei niiden sisältö itseä miellytä. Jokainen on ollut aloittelija jossain vaiheessa kuten mäkin olen vielä mutta siinä teet vaan itsellesi hallaa jos aloitat asian vain "sinne päin" -tyylillä. Tiedän jotain siitä mistä puhun, itse olen koettanut jos jonkinmoisia variaatioita milloin mistäkin dieetistä ja niillä oon vaan tehnyt lisähallaa itelleni. Eli kantapään kautta oon oppinut asioita joka ei todellakaan ole se järkevin tapa, hyvä myöntää se nyt "ääneen" kun toivon mukaan olen oppinut sen oikean tien :)

Loppusuoralla:

Kuva

Viestin otsikko: Joo
ViestiLähetetty: 2005-01-25 22:12:21 
mut en mä tiennyt,että mun tietämättömyys tästä asiasta olisi noin kamalaa.Itsekin jo sanoin etten ole perehtynyt aiheeseen juurikaan,mutta ei mua sen takia pitäs noin teilata.
Ja kuten myös aikaisemmin sanoin,toi esimerkki mun ruokailusta oli todellakin vain siltä yhdeltä päivältä.
Ja eräälle myöskin äidille haluaisin mainita,että kaikki lapset eivät ole yhtä vaativia,niin kuin varmaan tiedätkin. :)
Mutta,en utele asioista sen enempää.

ViestiLähetetty: 2005-01-25 22:32:49 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Anonymous kirjoitti:
Ja mitkään hermesetakset ei oo auttanut,kun olen aina laittanut sokerin suuhun ja kahvihörpyt päälle.Se on ehkä mulle enemmänkin tapa..

Jos se on vain tapa, niin itsekuria peliin. Pari viikkoa kun pakotat itsesi laittamaan sitä Hermesetasta sinne, niin se on sillä hoidettu. Ei sillä, että muutama sokeripala nyt mikään kynnyskysymys laihtumisen kannalta olisi (kuinka monta kuppia sitä kahvia menee päivässä...), mutta jos se vaikuttaa muuhun syömiseen, niin sitten se on toki huono homma.

Viestin otsikko: Re: No
ViestiLähetetty: 2005-01-26 10:16:28 
Poissa
hedonistikarppi
hedonistikarppi

Anonymous kirjoitti:
anteeksi vaan kamalasti,että tulin tänne mitään kyseleen.Heti vedetään herneet nenään..
En kyllä mielestäni itseän missään vaiheessa en itseäni karppaajaksi väittänytkään! Kyselin vaan neuvoja,mutta eipä tee mieli kysellä enää. :x

Anonymous kirjoitti:
Sovellan lähinnä tätä karppia ja sit samalla yritän syödä kevyesti.Tarkoitus olis siirtyä hiilihydraatittomaan jossain vaiheessa

Myönnän herneet nenässä, kommenttini liittyi tähän sanomaasi, jossa kerroit jo toteuttavasi karppia ja aikeistasi siirtyä hiilihydraatittomaan.

Tämä (kuten muutkin) ruokavalion muutokset vaativat tietoa, ennen kuin voi alkaa tuumasta toimeen. Jos ei tiedä mitä on tekemässä, jopa porkkanan kuoriminen voi olla vaarallista!

Viestin otsikko: Re: Joo
ViestiLähetetty: 2005-01-26 10:31:06 
Poissa
karppi
karppi

Anonymous kirjoitti:
mut en mä tiennyt,että mun tietämättömyys tästä asiasta olisi noin kamalaa.Itsekin jo sanoin etten ole perehtynyt aiheeseen juurikaan,mutta ei mua sen takia pitäs noin teilata.
Ja kuten myös aikaisemmin sanoin,toi esimerkki mun ruokailusta oli todellakin vain siltä yhdeltä päivältä.
Ja eräälle myöskin äidille haluaisin mainita,että kaikki lapset eivät ole yhtä vaativia,niin kuin varmaan tiedätkin. :)
Mutta,en utele asioista sen enempää.

Älä nyt suotta masennu, tiedolla on tapana lisääntyä kun asioihin jaksaa tutustua. Kyllä tämä ruokavalio on monelle tutustumisen arvoinen. Kurkkaa vaikka tuolta yleisen alueen tiedotteista alkuun opastusta ja haeskele käsiisi se Varpun ja Ilkan kirja.

Ja melko vähällä vaivalla sitä kunnon karppiruokaakin pyöräyttää (nimim. "Munakas on melko kätevä" tai vaihtoehtoisesti "Ex-sokeriaddikti")

Viestin otsikko: Kyllä
ViestiLähetetty: 2005-01-26 10:50:54 
mä jatkankin tutkimista,vaikka kieltämättä ne herneet meni syvälle munkin nenään. :D
Vaikka olen vasta laihiksen aloittanut,niin tämä on ollut niin ihanaa!Vihdoinkin löysin asian,minkä teen vain itselleni,en lapselleni enkä miehelleni.Vaikka kyllähän varmaan mieskin pitää siitä,että olen taas iloinen ja jos nämä läskitkin katoaa siinä samalla.
Aamuisin on niin mukava nousta pitkästä aikaa ylös,kun on jotain omaakin tekemistä,ei ne ainaiset tiskivuorot ja nälissään huutava lapsi. :)
Mieliala on noussut mutapohjista melkein taivaaseen asti vain tämän takia!Jonku mielestä se on varmaan typerää olla onnellinen tällaisesta asiasta,mutta nyt mulla on elämässä jotain omaakin.
Taustatietona voin kertoa,että oon ollut masentunut,kun asumme minulle uudella paikkakunnalla vailla omia sukulaisia ja ystäviä.
Joten näin "pieni"asia on minulle suuri.Ja ehkä kun saan taas eläämääni muutakin sisältöä,niin saisin myös takaisin läskien myötä kadonneen itsetuntonikin.=)

Viestin otsikko: Niin
ViestiLähetetty: 2005-01-26 11:04:00 
lisään vielä,että olen vielä tällä mun omalla omituisella laiharilla,millä ei oo nimeä. :D

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-01-26 12:46:08 
Nyrkkisääntönä: Porkkana, peruna, makaroni, maissi, sokeri ja viljat pois. Ainakin alkuksi. Jos jätät nuo pois saat syödä suht vapaasti rasvaisia ja hyviä ruokia, leipäjuustoa, munia jne.
Ylöspäin olet masennuksesta tulossa, kun alkaa jaksaa kiinnostua uusista asioista. Hyvä.
Lue joku opus, Heikkilän Hyvän olon keittokijan lukee lapseton ja muutenkin aika huoleton muutamassa tunnissa(eli minä :wink: ) niin jospa jostain saisit aikaa itsellesi sen verran, että pystyt aiheeseen tutustumaan.
Helsingissä varasin kirjan netin kautta, ja sain sen alle viikossa.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-01-26 15:56:30 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Hienoa että sulle on nyt löytynyt sellanen juttu mikä saa masennusta väistymään ja joka on ihan sun oma juttu!! \:D/

Ja nyt ne herneet pois sieltä nenästä niin on paljon mukavampi tutustuu karppiaiheeseen kun ei ne hernuskaiset paina siellä sieraimessa :lol:
mörkö1 kiteyttikin aika hyvän alkuohjeistuksen sulle, siitä sun on hyvä jatkaa aiheeseen tutustumista.

2.tavoite (-32kg) saavutettu 9/2005

Loppusuoralla:

Kuva

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-01-27 08:58:58 
Anonymous kirjoitti:
oon tehnyt nyt sillälailla,että en oo syöny perunaa,riisiä,makaroonia enkä kastikkeita.Ja mahdollisimman vähän vehnää.Leivästä en oo päässyt vielä eroon,näkkäriä kuluu n.2-5 päivässä.Mutta sokeri on mulle pahin ongelma!En kertakaikkiaan pysty luopumaan sokerista kahvin kanssa.Ja kahvia kuluu aika paljon,kun tyttö valvottaa paljon ja täytyy jotenkin yrittää piristyä.Ja mitkään hermesetakset ei oo auttanut,kun olen aina laittanut sokerin suuhun ja kahvihörpyt päälle.Se on ehkä mulle enemmänkin tapa..
Ruuan syöntiä olen omaksi yllätyksekseni pystynyt hillitsemään paljon,mutta toi hemmetin sokeri!
Ruokavalio on tällä hetkellä aika ykspuolinen.Kasviksista menee parhaiten alas porkkana ja parsakaali.Salaattia en oo vielä juurikaan kerennyt syömään,että ehkä niin saan sit vähän monipuolisuutta ruokaan.Mutta yritän nyt jatkaa näin jonkin aikaa ja ottaa sitten kovemmat aseet käyttöön jos paino ei enää laske.

marilyn kirjoitti!
TIedoksi nyt vielä kaikille, jotta kenellekään asiasta tietämättömälle ei jäisi väärää kuvaa YLLÄ MAINITTU EI OLE ALAKARPPAUSTA TAI HIILIHYDRAATTITIETOINEN RUOKAVALIO

marilyn, et sitten ole olenkaan huolestunnut siitä mitä tuolla aika monissa ruokapaiväkirjojen pitäjien sivuilla kirjoitellaan ja millaisen käsityksen sieltä nämä alakarppauksesta "tietämättömät" saa? Siellähän on aivan karmeita "esimerkkejä" siitä mitä alakarppaus EI OLE.

Olisi varmaan ihan terveellistä olla kriittinen myös "vakipalstalaisia" kohtaan. Se täällä on valitettavan vähäistä.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-01-27 11:27:35 
Poissa
hedonistikarppi
hedonistikarppi

Anonymous kirjoitti:
marilyn, et sitten ole olenkaan huolestunnut siitä mitä tuolla aika monissa ruokapaiväkirjojen pitäjien sivuilla kirjoitellaan ja millaisen käsityksen sieltä nämä alakarppauksesta "tietämättömät" saa? Siellähän on aivan karmeita "esimerkkejä" siitä mitä alakarppaus EI OLE.

Olisi varmaan ihan terveellistä olla kriittinen myös "vakipalstalaisia" kohtaan. Se täällä on valitettavan vähäistä.

Tunnustan, etten itse juurikaan lue toisten ruokapäiväkirjoja.
Kyllä sieltä varmasti löytyy todella kummallisiakin esimerkkejä, kuten pienetär, mutta otettakoon huomioon, että hänellä sentään on paljon tietoa aiheesta ja erittäin kummallinen aineenvaihdunta. Jos se tyyli sopii hänelle, siitä vain, omalla vastuulla. Lisäksi tietysti ne, jotka eivät ole kehoituksista huolimatta lukeneet sitä kirjaa, vaan aloittavat sokkona, niitäkin varmaan "vakkareissa" on.

Siis pointtina: jos on aiheeseen tutustunut lukemalla kirjallisuutta, sen jälkeen on ihan oma valinta miten ja mitä tyyliä lähtee toteuttamaan. Olen yhä sitä mieltä, ettei tähän kannata ryhtyä, ennen kuin on lukenut vähintään yhden kirjan aiheesta, tämän palstan perusteella ei saa hyvää kokonaiskuvaa touhusta.

Anonymous kirjoitti:
mitä tuolla aika monissa ruokapaiväkirjojen pitäjien sivuilla kirjoitellaan ja millaisen käsityksen sieltä nämä alakarppauksesta "tietämättömät" saa.

Kukaan älykäs ihminen ei sokkona luota vain toisten sanoihin, vaan hakee lisää tietoa aiheesta.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-01-27 11:52:11 
marilyn, kaikki ei vaan ole yhtä "älykkäitä" kun me :wink: :D

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 36 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2

Kaikki ajat ovat UTC+02:00