karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-04-22 01:12:20

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 71 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2016-04-19 03:27:29 
heh,
ja taas päästään haukkumaan THL sitä ja tätä, No aiemminhan päästiin tarkastelemaan rqvintoja parin hiirinäpppäyksen takaa, nyt pitää ehkä jopa kirjoitella hakuun, mutta ehkä saadaan jotain muten vain tiatoa.

ViestiLähetetty: 2016-04-19 12:11:51 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Vieras kirjoitti:
heh,
ja taas päästään haukkumaan THL sitä ja tätä, No aiemminhan päästiin tarkastelemaan rqvintoja parin hiirinäpppäyksen takaa, nyt pitää ehkä jopa kirjoitella hakuun, mutta ehkä saadaan jotain muten vain tiatoa.

Moite sinne päin on aina paikallaan. Mutta Muttinen... silloin ku minä luotin näihin virallis erheellisiin niin en minä mitään tiennyt Finelistä eikä naapurikaan vaikka on niin täydellinen virallis erheellinen.. karppikansa on tietoa etsivää porukkaa. Näyttäis siltä notta typeryydessään pilalle panivat vai tarkoituksella sillä tietämättömiä on helppo hallita.

ViestiLähetetty: 2016-04-19 12:25:08 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Vieras kirjoitti:
heh,
ja taas päästään haukkumaan THL sitä ja tätä, .

KETÄ sitten pitäisi haukkua tietokannan todella huonosta uudesta versiosta, ellei sitä tahoa joka on sen tietokannan uusiksi laittanut? :shock:

Se nyt on ihan sama onko tietokanta tarkoitettu ravintosisältöjen vai vaikka pitsinnypläystarvikkeiden vertailuun, jos uusi versio on huono, niin haukutaan sitä joka on sen uuden version tuottanut.

Kenelle sinun mielestäsi sitten pitäisi toteutuksen huonoudesta valittaa, ellei tietokannan haltijalle itselleen?

Jos kerron tekeväni jotain itse, se ei tarkoita että suosittelen muita tekemään samoin.
Kaikki sanottava sanottu tismalleen kuten tarkoitan, tulkinnat & rivienväliinluvut täysin omalla vastuulla.

ViestiLähetetty: 2016-04-19 16:35:50 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Vieras kirjoitti:
heh,

vieras on hyvä ja liittää viestinsä lisäksi yksityiskohtaiset ohjeet kuinka uutta fineliä käytetään tarvitsematta rämpiä kaiken teollisen ruokamöhnän kautta haluamaansa kohteeseen.

mitä vikaa on tietotekniikan yksinkertaistamisesta? vai onko tarkoituskin vain tiedonsaannin vaikeuttaminen? ehkä seuraavaksi asetetaan maksumuuri kuten tutkimustiedon salaamiseksi tehdään. onhan tietysti ikävää kun kaikki ovatkin selvillä kuinka paljon mainostettu täysjyvävilja sisältää sokeriksi muuttuvaa hiilihydraattia tai kuinka "vaadittavan" kuidun tarpeen voi tyydyttää ilman viljoja.

ViestiLähetetty: 2016-04-20 06:49:56 
mutenvain kirjoitti:
Vieras kirjoitti:
heh,

vieras on hyvä ja liittää viestinsä lisäksi yksityiskohtaiset ohjeet kuinka uutta fineliä käytetään tarvitsematta rämpiä kaiken teollisen ruokamöhnän kautta haluamaansa kohteeseen.

mitä vikaa on tietotekniikan yksinkertaistamisesta? vai onko tarkoituskin vain tiedonsaannin vaikeuttaminen? ehkä seuraavaksi asetetaan maksumuuri kuten tutkimustiedon salaamiseksi tehdään. onhan tietysti ikävää kun kaikki ovatkin selvillä kuinka paljon mainostettu täysjyvävilja sisältää sokeriksi muuttuvaa hiilihydraattia tai kuinka "vaadittavan" kuidun tarpeen voi tyydyttää ilman viljoja.

Pitääkö kaikki olla aina saatavilla ilmaiseksi? Ei taida talous pyöriä jos mikään ei maksa mitään.

Jos hyvää ruokavaliota kaipaat niin unohda moiset tietokannat ja perehdy perinteiseen kreetalaiseen ruokavalioon. Ongelmat on ratkaistu samana päivänä kun sen idean tajuaa eikä ikinä tarvi enää listoja tuijotella ja ynnäillä kaikenmaailman mikroja ja makroja.

ViestiLähetetty: 2016-04-20 08:30:29 
Poissa
zombikarppi
zombikarppi

Vieras kirjoitti:

Pitääkö kaikki olla aina saatavilla ilmaiseksi? Ei taida talous pyöriä jos mikään ei maksa mitään.

Kyllä verovaroin kustannetussa suojatyöpaikassa pitää pystyä tuottamaan kansalaisille tämä palvelu ilmaiseksi, parhaalla mahdollisella tavalla. Nyt tuota palvelua on heikennetty oleellisesti tavalla joka pistää miettimään, että ovat tiedostaneet tuputtaneensa huonoa ruokavaliota. Pistetään äkkiä palvelu huonommaksi ettei suuri kansanosa huomaa sitä myös. Nyt kun ruokapäiväkirjasta voi arvioida enää suolan ja energiaravintoaineet, ei sillä tee enää yhtään mitään. Paitsi tavis, joka seuraa pahan rasvan syötiä.

ViestiLähetetty: 2016-04-20 09:19:11 
Mitä tavallinen tallaaja edes tekee finelillä? Mitä te sieltä oikein haette? Kai te nyt osaatte syödä ilman taulukoitakin.

ViestiLähetetty: 2016-04-20 09:35:58 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Vieras kirjoitti:

Verorahoilla ylläpidetyn laitoksen tietokanta TULEE olla saatavilla ilmaiseksi. Julkinen palvelu ei kuulu markkinatalouskarnevaaleihin, vaikka toki nykyinen hallituksemme haluaakin kaiken yksityistää ja yhtiöittää.

Se että ihmiset huolehtivat itse terveydestään säästää valtion rahoja.

Ja: En itse koe tarvetta laskeskella tai mittailla mitään, mutta aina silloin tällöin tulee tarve katsoa mistä saa helpoimmin jotain tiettyä ravinnetta. Siihen tarkoitukseen olen aiemmin Finelin tietokantaa käyttänyt, mutta nyt ei enää näiden kuultujen kokemusten perusteella tee mieli tätä uutta systeemiä edes testata.

Jos kerron tekeväni jotain itse, se ei tarkoita että suosittelen muita tekemään samoin.
Kaikki sanottava sanottu tismalleen kuten tarkoitan, tulkinnat & rivienväliinluvut täysin omalla vastuulla.

ViestiLähetetty: 2016-04-20 09:49:11 
Poissa
zombikarppi
zombikarppi

Toisinsyöjä kirjoitti:
nyt ei enää näiden kuultujen kokemusten perusteella tee mieli tätä uutta systeemiä edes testata.

Testaa toki. Minähän kysyinkin tuolla edellisellä sivulla, että mitä minä teen väärin kun en saa näkyviin kuin energiaravintoaineet ja suolan? Sen jälkeen olen saanut näkyviin vähän sitä sun tätä, mutta hirveän paskasti esitettynä. Vanha ruokakori oli aivan huippu. Se sopi nimenomaan kahden ruokavalion mikroravinteiden vertailuun kuin nenä päähän. Töissä näytin monesti jollekin kuinka päin helvettiä voi ruokavalion koostaa suosituksien mukaan ja kuinka täysin noudattamatta suosituksia voi koostaa fiksun ruokavalion. Nyt se ei onnistu.

ViestiLähetetty: 2016-04-20 09:56:36 
Toisinsyöjä kirjoitti:
Vieras kirjoitti:

Verorahoilla ylläpidetyn laitoksen tietokanta TULEE olla saatavilla ilmaiseksi. Julkinen palvelu ei kuulu markkinatalouskarnevaaleihin, vaikka toki nykyinen hallituksemme haluaakin kaiken yksityistää ja yhtiöittää.

Se että ihmiset huolehtivat itse terveydestään säästää valtion rahoja.

Ja: En itse koe tarvetta laskeskella tai mittailla mitään, mutta aina silloin tällöin tulee tarve katsoa mistä saa helpoimmin jotain tiettyä ravinnetta. Siihen tarkoitukseen olen aiemmin Finelin tietokantaa käyttänyt, mutta nyt ei enää näiden kuultujen kokemusten perusteella tee mieli tätä uutta systeemiä edes testata.

Kuka ylipäätään tarvii taulukoita? Diabeetikot vai?

Taviksille annoin ilmaisen neuvon jo tuossa aiemmin -Kreeta ja saat kaikki mitä tarvitset maukkaassa muodossa ja pysyt terveenä :D

t. tavis

ViestiLähetetty: 2016-04-20 10:03:05 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

Joulupukki kirjoitti:
Töissä näytin monesti jollekin kuinka päin helvettiä voi ruokavalion koostaa suosituksien mukaan ja kuinka täysin noudattamatta suosituksia voi koostaa fiksun ruokavalion. Nyt se ei onnistu.

Tämä taisi olla tämän 'kehitys kehittyy' päivityksen perimmäinen tarkoituskin?

Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)

ViestiLähetetty: 2016-04-20 11:28:02 
Poissa
zombikarppi
zombikarppi

Otetaan pikkiriikkisen urputusta takaisin. Ruokapäiväkirjaan saa kyllä mikroravinteetkin, mutta vain yhden kerrallaan. Vanhassa ruokakorissa sain läväytettyä kerrallaan kaikki vitamiinit taikka hivenaineet pöytään. On tää uudistus äärimmäisen huono siltikin. Mä taidan tietää toisenkin syyn mistä tämä johtuu....

ViestiLähetetty: 2016-04-20 11:32:19 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Asiahan ei minulle mitenkään kuulu, mutta missä te kaikki olitte silloin kun tällä palstallakin kysyttiin mitä halutaan ja toivotaan siinä vaiheessa kun uudistusta valmisteltiin.

Menen pois.

ViestiLähetetty: 2016-04-20 11:34:06 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Luin itse keskustelua silloin kun sitä oli, en muista kommentoinko mitään, kun ne olennaisimmat kehitysehdotukset oli usein jo ehditty antaa muiden kirjoittajien toimesta.

Eli seurasin sitä keskustelua jossa Fineli itse pyysi niitä parannusehdotuksia ja niitä kyllä täällä aika hyvin annettiin. Silti systeemistä tuli paska.

ViestiLähetetty: 2016-04-20 11:36:29 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Oltiin täällä ja annettiin palautetta. Palautetta on sitten käytetty sillä tavoin, että on tehty juuri päinvastoin kuin mitä me ehdotettiin.

C-pitoisuudet: keitetty ruusukaali 70,2; mandariini 41; kukkaakaali 51,8 keitetty 33,7; mansikka 45,6; keitetty kesäkurpitsa 16,2; paistettu kaali 24,8; haudutettu lanttu 31; kyssäkaali 52,1; maksa 31; pensasmustikka 15,6

ViestiLähetetty: 2016-04-20 11:41:11 
Poissa
zombikarppi
zombikarppi

Jep. Se ainut toive joka itsellä Finelille oli, esitettiin ensimmäisenä kyseisessä ketjussa. Olin täysin tyytyväinen myös vanhaan, varsinkin kun niitä ilmeisiä virheitä tiedoissa korjattiin myös pikkuhiljaa.

Vai meinasiko Matami Mimmi sitä, että kun täysin toimiva systeemi on nyt osittain romutettu ja tietojen vertailusta tehty hankalampaa, niin siitä ei saa valittaa kun ei sitä osannut etukäteen arvata ja pyytää ko ketjussa ettei näin tehtäisi?

ViestiLähetetty: 2016-04-20 11:58:01 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

Vieras kirjoitti:
Mitä tavallinen tallaaja edes tekee finelillä? Mitä te sieltä oikein haette? Kai te nyt osaatte syödä ilman taulukoitakin.

Nimenomaan se tavan tallaaja näki helposti siitä vanhasta, miten niukkoja olivat normiruoan hivenet ja vitamiinit.
Ja jokseenkin kaikki karppaajatkin ovat olleet ennen karppausta sen tavan ruoan syöjiä. Moni vegeilikin.
Siksi on hyvä nähdä paljonko tarpeellista entiset tai uudet sapuskat sisältävät.

Puhumattakaan siitä, että vanhoista finelin taulukoista näki helposti miten surkeita käytännön vt-suosittelut ovat,
Ikuisesti puutetta useammastakin hivenestä...

ViestiLähetetty: 2016-04-20 13:11:32 
els kirjoitti:
Vieras kirjoitti:

Nimenomaan se tavan tallaaja näki helposti siitä vanhasta, miten niukkoja olivat normiruoan hivenet ja vitamiinit.
Ja jokseenkin kaikki karppaajatkin ovat olleet ennen karppausta sen tavan ruoan syöjiä. Moni vegeilikin.
Siksi on hyvä nähdä paljonko tarpeellista entiset tai uudet sapuskat sisältävät.

Puhumattakaan siitä, että vanhoista finelin taulukoista näki helposti miten surkeita käytännön vt-suosittelut ovat,
Ikuisesti puutetta useammastakin hivenestä...

Jaa jaa, ite syön kasviksia, lihaa, kalaa, oliiviöljyä, perunaa, leipää, voita, juustoa yms eikä oo (puutos)taudit vaivanneet. Mitään finelin taulukoita en oo tarvinnut, enkä kyllä tiedä kenenkään tuttavanikaan semmosia kattelevan. Syöminen on helppoa kunhan ei tee siitä vaikeeta. Ja jos ei aina jaksa itse tehdä ruokaa, niin voi tehdä kuten minä tänään ja nautiskella maukkaan ja ravinteita riittämiin sisältävän lounaan tuttavien kanssa svenska klubbenilla. Einekset, mäkkärit, laitosruoka yms ateriankorvikkeet kannattaa kiertää kaukaa, jos haluaa maukasta ja ravinteikasta ruokaa. Tämänkään ymmärtämiseen ei tarvita fineliä.

ViestiLähetetty: 2016-04-20 13:44:30 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Vieras kirjoitti:
Einekset, mäkkärit, laitosruoka yms ateriankorvikkeet kannattaa kiertää kaukaa, jos haluaa maukasta ja ravinteikasta ruokaa. Tämänkään ymmärtämiseen ei tarvita fineliä.

Mutta kun on selvästi havainnut jonkin tietyn ravinteen puutteen itsessään ja haluaa saada sitä mieluummin oikeasta ruuasta kuin purkista pillereistä, niin sellaisessa tapauksessa moisesta tietokannasta on hyötyä.

(Minun kohdallani ravintoaine oli sinkki ja asia korjaantui palauttamalla 20 vuoden syömättömyyden jälkeen se PUNAINEN LIHA ruokavalioon.)

ViestiLähetetty: 2016-04-20 13:52:26 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

Vieras kirjoitti:
Jaa jaa, ite syön...

Hyvä kuulla, että Suomessa on yksi eikarppikin, joka ei yhtään kuuntele ravitsemusvalistusta.
Lähipiireissäni näkyy miten alttiita ne sellaiset tavan tallaajat (joista kysyit) ovat sille.
Moni karppikin joutuu huolehtimaan kunnon ruoasta ja ravinteista läheisilleen, jotka ovat laitosruoan uhreja.

Mutta mikä mahtaaa olla vikana, kun pitää tänne tulla kyselemään tavan tallaajista... :?:

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 71 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00