oulaliina kirjoitti:
Mutta tuon kahvin juomattomuuden "haitat" olivat paljon muuta kuin pelkät kofeiinivieroitusoireet. Ne olivat itse asiassa pieni murhe. Kahvi on itselläni kiireisen arjen keskellä sellainen rauhoittumisjuttu. Sen kahvikupposen ajaksi voi hetkeksi keskeyttää kaikki hommat ja keskittyä sen kahvin aromeista nauttimiseen.
-en tiedä oulaliina viittaatko tällä minun alkoholi-kommentteihin?-jos viittaat,niin harhaan meni.Minulla siis alkoholi ihan kliinisesti/fysiologisesti helpottaa ruokatorvioireita.Ei ole kyse mistään "korvienväli"jutusta jossa viinilasin kanssa
unohdetaan stressit ja rauhoitutaan.Vaan siis ihan konkreettinen,ruokatorven limaisuus laskee noin 2 minuuttia annoksen nauttimisesta,nielun limaisuus helpottuu,tuntuu että ruokatorvi toimii.Verrattain pieni annos riittää tuohon fysiologiseen vaikutukseen.
Sama juttu vatsan turpoamisen kanssa.Yksi annos alle alkoholia,ja vatsa ei ole
jalka-,ranta-,tai kuntopallo pienenkin kiinteän ruuan näykkäisyn jälkeen.
Hyvin vahvasti epäilen vuosia,tai siis kohta vuosikymmenen aikaisia stressivaikutuksia parasympaattisessa hermostossa.Tottakai alkoholi rauhoittaa hermostoa.
Sensijaan tuosta "rauhoittumisjutusta" en välttämättä saa mitään,olen sangen rauhallinen ja "mistään mitään välittämätön" jo valmiiksi.aktiivista stressiä ei minulla esiinny.En välitä paskan vertaa(enää) siitä onko ulosottokirje postilaatikossa 500€ vai 1500€
EDIT:
tästä saa väärän kuvan minusta hermoheikkona neurootikkona.Minä siis olen se kuka porukassa hohottaa ja kertoo vitsit vakavistakin aiheista.Ja tekee niin täydestä sydämestään,jopa omasta kusisuudestaan vitsaillessaan.Mutta
epäilen,että stressi voi kalvaa pitkään jatkuessaan tonne fyysiselle puolelle vaikka ei tiedosta asiaa itse.
Mutta onpahan tässä taas alkukesä (miksi nää oireet tulee aina kesä-heinäkuussa?)menty tosi Ätkinssiä.....kermapurkkia toisen perään ja raakoja munia...2-3 päivän välein jotain kiinteätä miten sallii.Värikkäitä smoothieta toisinaan.