karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-05 04:18:02

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 112 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 6 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: Lentokoneruoka
ViestiLähetetty: 2010-09-20 22:03:40 
Poissa
sintti
sintti

Milse kirjoitti:
Hävettää myöntää, mutta mä rakastan lentokoneruokaa ! :oops: Musta tuntuu että ne kaikki lisäaineet tekee siitä niin hyvänmakusta, tai sit oon vaan sattunu saamaan jotain oikeasti hyvää pastaa ja kanaa... =P~ Harmi että kovin karppeja ne eivät ole, mutta en olekaan tässä matkustamassa minnekään pitkään aikaan. Otan sitten omat eväät mukaan ja syön ateriasta minkä pystyn.

Mä kans, aina koko matkan kohokohta :lol: Ehkä ne on siksi niin hyviä, että pitkillä reissuilla on aina kova nälkä ja nälkä on paras mauste.

Ensi kuussa on tosin edessä vasta eka lento karppina, saa nähdä miten karppilinjalla muutenkaan onnistuu pari viikkoa pois omalta jääkaapilta.

ViestiLähetetty: 2011-06-04 11:49:31 
Poissa
modekarppi
modekarppi

Tässä vielä yksi linkki:

viewtopic.php?f=13&t=54887&p=1250574#p1250574

ViestiLähetetty: 2011-07-11 18:25:41 
Euroopan lentoja lentävissä koneissa on uunit, jotka puhaltavat kuumaa ilmaa. Lentokoneissa ei ole mikroja, eikä myöskään sellaisia jääkaappeja, joihin matkustajat voisivat eväitään laittaa. Ainakaan finnairin turistissa kahden erikoisruokatyypin yhdistäminen -tyyliin gfml+vlml- ei onnistu. Business-luokassa matkustettaessa voi ruoaksi saada käytännössä mitä vain, mutta yllättävää kyllä, ainakin finnair on niin takapajuinen, ettei tarjoa valmiiksi funtsittua vhh-vaihtoehtoa. Paljon matkustavat varmasti arvostaisivat vhh ruokaa, onhan tunnettu tosiasia että hiilarit keräävät suolistoon ilmaa, mikä on monella tapaa hankalaa pitkällä lennolla.
Lentäessämme viimeksi yölennolla bangkokiin, oli meillä ihana juustovalikoimanja pähkinöitä mukana. Kanssamatkustajat olivat varsin kateellisia. Salaatti on myös mukava matkaeväs, kentän piknikistä ja portin 25 lähellä sijaitsevasta kahvilasta saa ihan kelpoja salaatteja.
Turistiluokan lentokonesapuskoissanei ole juuri mitään sellaista, mitä suuhuni suostuisin panemaan. Raaka-aineluettelot ovat pitkiä, runsaasti lisäaineita. Parempi vain juoda vettä, kuin koskea koneessa tarjottavaan ruokaan. Kahvia, teetä, tai alkoholijuomia ei myöskään kannata lennolla juoda, jos haluaa saapua perille virkeänä, ja välttää lentokoneen vesitankkien desinfioimiseen käytetyt kemikaalit.

ViestiLähetetty: 2011-07-11 21:44:19 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Lyhyillä lennoilla en syö mitään ja halpalentoyhtiöt ovat siitä mukavia, että eivät tyrkytä mitään. Pitemmille lennoille olen yleensä ottanut mukaan siemenleipiä voilla ja juustolla.

ViestiLähetetty: 2011-07-13 11:11:35 
Poissa
modekarppi
modekarppi

Cathay Pacificilla oli muutama viikko sitten lennolla Frankfurtista Hongkongiin aikast karppi illallinen: Kananfiletta Dijonsinappikastikkeella ja sellerinjuuripyreella. Aivan tolkuttoman hyvaa... Ja tama siis oli "karvalakkipuolella".

ViestiLähetetty: 2011-07-14 11:46:44 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Testaan nyt sitten Thomas Cookin lennolla gluteinittoman aterian. Syön siitä sitten mikä tuntuu hyvältä.

Saatavilla oli erikoisateriat:
•Diabetesateria
•Gluteeniton ja maidoton ateria
•Gluteeniton ja laktoositon ateria
•Muslimiateria (sianlihaton)
•Laktoositon ja maidoton ateria
•Kasvisateria ilman maitotuotteita ja kananmunaa

ViestiLähetetty: 2011-07-14 19:04:10 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

En ole vielä osunut lennolle jonne saisi mitään omia syömisiä viedä mukana. Salakuljetatteko te noita eväitä sinne vai miten?

Kuva

ViestiLähetetty: 2011-07-15 19:46:31 
Poissa
modekarppi
modekarppi

teppo42 kirjoitti:
En ole vielä osunut lennolle jonne saisi mitään omia syömisiä viedä mukana. Salakuljetatteko te noita eväitä sinne vai miten?

Miten niin? Ei mulle ole ainakaan kukaan koskaan urputtanut evaistani. Joillain charter-lennoilla olen tosin kuullut, etta omien evaiden tuonti on kielletty, mutta ma puhunkin nyt reittilennoista.

ViestiLähetetty: 2011-07-15 21:12:27 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Blue 1 ja SAS lyhyella lennolla kahvin teen saa ilmaiseksi ja voileivat ja suklaapatukat ostettava (jos niita haluaa), valtan vessassa kaynteja koneessa, joten yritan olla ilman aterioita ja juomia. Ei ole vaikeaa.

Ja kentallahan voi viela syoda omia tai kahvilan tuotteita ennen koneeseenmenoa, joten lyhyet lennot eivat tuota kenellekaan ongelmaa. Minulla lennolla 9v tytto mukana ja heratys jo klo 04.30 aamulla (jolloin ei viela syo mitaan), perilla yhden aikoihin paivalla...

Sen ajan kestaa hyvin "syomatta".

ViestiLähetetty: 2012-02-08 22:07:08 
Poissa
sintti
sintti

Minäkin ihmettelen, miten saatte omat eväät koneeseen. Mulla on ainakin otettu kaikki aina pois.

ViestiLähetetty: 2012-02-09 17:43:21 
Poissa
modekarppi
modekarppi

Karpantieri kirjoitti:
Minäkin ihmettelen, miten saatte omat eväät koneeseen. Mulla on ainakin otettu kaikki aina pois.

Milla lentofirmalla noin? Joku charter, ilmeisesti?

Mulla oli viimeksi viime viikolla Lontoosta Finskilla Suomeen tullessani sushia jne. kasilaukussa, eika mun evaitani ole koskaan takavarikoitu. Huom. viela, ma olen vuodesta 1995 lennellyt toitten takia ja henkilokohtaisista syista viikottain, joskus montakin reissua.

Business-luokkaan ja Firstiin en kyllakaan omia evaita vie, mutta suurin osa lennoista onkin ihan turistiluokassa.

ViestiLähetetty: 2012-02-09 18:20:19 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Dzinni kirjoitti:
Karpantieri kirjoitti:

Milla lentofirmalla noin? Joku charter, ilmeisesti?

Mulla oli viimeksi viime viikolla Lontoosta Finskilla Suomeen tullessani sushia jne. kasilaukussa, eika mun evaitani ole koskaan takavarikoitu. Huom. viela, ma olen vuodesta 1995 lennellyt toitten takia ja henkilokohtaisista syista viikottain, joskus montakin reissua.

Business-luokkaan ja Firstiin en kyllakaan omia evaita vie, mutta suurin osa lennoista onkin ihan turistiluokassa.

ei kukaan munkaan eväisiin ole koskenut. :) kunhan muistaa ne "ei nesteitä".... ehkä eri lentoyhtiöillä eri policy :folio:

Kuva

ViestiLähetetty: 2012-02-09 19:05:34 
Poissa
sintti
sintti

Meillä kävi kerran niin että lapselle mukaan otettu vanukas 1,25dl piti jättää turvatarkastukseen tahi syödä siinä kun oli sen 0,25 liian suuri. Pikkasen ketutti. No onneksi oli muutakin evästä mukana jotka sai viedä mukisematta mukana. Kohta taasen ilmaan ja osin omilla eväillä.

ViestiLähetetty: 2012-02-09 20:23:39 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Ja joudun minäkin ihmettelemään !

Onko tosiaan niin että esim. Finnairin reittilennolle (Espanjaan) saa viedä omat eväät ??? :shock:

ViestiLähetetty: 2012-02-11 18:42:43 
Poissa
modekarppi
modekarppi

Ei mulla ole Finskin kanssa ollut koskaan ongelmia (kerran muuten olen ollut Finskin operoimalla charterilla, eika siellakaan huomauteltu omista evaista). Suomesta lahtiessa yleensa pakkaan mukaan minuuttisampylan tai pari taytteineen. Tai juustonpaloja. Ei naita ole turvatarkastuksessa koskaan ihmetelty. Kuten sanoin, juuri kavin Lontoossa evaineni.

Esim. Lontoosta ostan kentalta turvatarkastuksen jalkeen joko usein sushia tai EAT.ista jotain. Tai nyt kun T3:ssa on Pret-a-mangerkin, niin sielta jotain karppaukseen sopivaa.

ViestiLähetetty: 2012-03-14 20:01:37 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ei minullakaan ole ollut eväiden kanssa ongelmia. Vanukas oli ilmeisesti "nestettä".

NY:kin lennolle koneeseen mennessä Lontoossa vain sanoivat turvatarkastuksessa, että Helsinki-Vantaalta ostetut poronlihapötkylät pitää syödä matkalla (niin kun oli tarkoituskin), koska lihatuotteita ei saa USA:n viedä.

Siemenleipiä minulla on useimmiten ollut Atlantin ylityksillä (Tsilin ohjeella). Paljon voita ja juustoa päällä, kaksi leipää vastakkain ja tiiviisti kiinni menevään purkkiin. Hyvin olen pärjännyt koko matkan, useimmiten välilaskuineen, ja on kelvannut eikarppaavalle matkaseurallekin. Siihen voi lisäksi sitten syödä lentoyhtiön tarjoamasta annoksesta sen, mikä sopii.

Lyhyemmille lennoille ei tarvitse mitään ruokaa.

ViestiLähetetty: 2012-03-14 23:49:38 
Lomalennolle lähdössä, Kanarialle. Pyysin etukäteen vhh-ateriaa. Se ei kuulemma ole mahdollista.

Kaikki vaatimaan! Kyllä heidän jossakin vaiheessa on herättävä todellisuuteen. Meitä on kai jo aika paljon? Sen sijaan että täällä pohditaan mitä vanukasta ja pähkinää itse kukin yrittää viedä koneeseen, niin muutos tapahtuu vain, jos jokainen vhh-ruokavaliota noudattava ilmoittaa haluavansa vhh-ruokaa.

ViestiLähetetty: 2012-03-15 00:21:23 
Lievennetään, ei tarvitse vaatia mitään. Riittää, kun edes murto-osa täällä pohtijoista lähettää matkatoimistoon/lentoyhtiöön viestin, jossa nätisti pyytää vhh-ateriaa. Sekin vie asiaa eteen päin.

ViestiLähetetty: 2012-03-15 08:57:03 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Niin ja muistakaa palautten mahti.
Kannattaa kirjoittaa palautteeseen moitteena hh määristä, ja kiitellä kaikki karpille kelvolliset tuotteet.
Ja kiittäminen on paremmin toimiva kuin moitteet [-X

En se minä ollut ja siksi toiseksi se oli vahinko.

ViestiLähetetty: 2012-03-26 16:12:05 
Poissa
modekarppi
modekarppi

viirumiiru kirjoitti:
Meillä kävi kerran niin että lapselle mukaan otettu vanukas 1,25dl piti jättää turvatarkastukseen tahi syödä siinä kun oli sen 0,25 liian suuri. Pikkasen ketutti. No onneksi oli muutakin evästä mukana jotka sai viedä mukisematta mukana. Kohta taasen ilmaan ja osin omilla eväillä.

Todellakin se varmaan katsottiin nesteeksi, ja astiakin oli liian iso (maksimihan on 100 ml).

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 112 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 6 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00