karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-02 15:07:01

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 7 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: öisin pissattaa
ViestiLähetetty: 2004-09-14 15:36:18 
Olen alakarppaillut 30-100g päivittäisillä hiilariannnoksilla jo kuukauden ja todella monena yönä minun pitää päästä vessaan, kun on niin kova pissahätä! Siis voi, valitukseni kuulostaa typerältä, mutta kun joskus ihan sattuu mahassa, kun hätä on niin suuri. Ilmeisesti ruokavalio tuottaa enemmän kuonaa (ureaa), jota pitää päästää ulos? Iltaisin vältän tunnin ajan juomista ennen nukkumaanmenoa, kuten olen aina tehnyt, mutta nykyään heräilen öisin paljon useammin. Mahtaako tilanne rauhoittua ajan kanssa, vai pitäisikö vahtia juomisia pari tuntia ennen nukkumaanmenoa? :roll:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-09-14 19:58:42 
Poissa
A-luokan paskansyöjä
A-luokan paskansyöjä

Kyllä kusella juokseminen kuuluu olennaisena osana laihtumiseen tyylistä riippumatta. Siitähän sitä on helppo laskea paljonko taas keveni.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-09-14 20:40:29 
???
miten pissaaminen ja laihduttaminen liittyy yhteen?vai tarkoititko karppautyylistä riippumatta?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-09-15 06:03:39 
Onko mahdollista pidentää tuota aikaa juomisen ja nukkumaanmenon välillä? Josko se hillitsisi tahtia?
"Vanhoilla" ihmisillä pissaamisen tarve lisääntyy iän myötä öisin ja silloin on syynä on yleensä sydämen vajaatoiminta. Sydän ei jaksa hoitaa kuonan poistumista päivällä, kun kaikki enegria menee elintoimintojen ylläpitoon. Yöllä sitten toimitaan oikein urakalla!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-09-15 08:29:07 
En nyt vielä suostu rupeamaan vanhaksi ihmiseksi :D , mutta kyllä mulla ihan selvästi on tihentynyt vessaan juoksemisen tarve. Myös öisin. Kyllähän nesteiden poistuminen on osa laihtumisesta, ja alakarpin sanotaan kiihdyttävän aineenvaihduntaa tältä osin, mutta siitä en oel löytänyt tietoja, että MILLOIN TÄMÄ HELLITTÄÄ :?: Olen sentään ollut hyväkarppi kuutisen vuotta ja alakarppi jo yli vuoden...

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-09-15 15:40:17 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Se hellittää kun juo vähemmän... mutta se nyt ei aina ole kovin fiksua. ;)

Ei varmaan ihmisen evoluutiossa pissaamistarpeen vähentyminen ole ollut kovin olennainen osa toimintaa. Luonnossa kun sitä "ongelmaa" ei ole ollut, etteikö "vessa" ole ollut tosi lähellä. ;)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-09-15 16:02:32 
Poissa
A-luokan paskansyöjä
A-luokan paskansyöjä

Onhan se nyt loogista, että kusta tullee. Ihmisestä on valtaosa vettä. Kun ihminen pienenöö, niin sitä vettäkään ei tarvihe niin paljoa. ei läskikään ihan pinotavarana ole ja sitäkin on useamman sorttista. Hyllyvässä läskissä ompi enempi vettä, kun vanhassa kamarassa.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 7 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00