karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-21 23:29:20

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 5 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2005-01-13 11:10:46 
Hei!

Olen kahlaillut näitä sivuja ja omatoimisesti, mutu-tuntumalla vähentänyt hiilareita eli jättänyt sokerit, vehnät, pastat, perunat pois jne.

Mutta tosiaan, olen aiheen tiimoilta aivan "vihreä" ja todellakin kokeillut tätä systeemiä jollain tavalla vain hetken, mutta tämä haparointikin vaikuttaa lupaavalta. Jotta pääsisin eteenpäin, niin järkevä tapa olisi lukea aiheeseen liittyvää kirjallisuutta. Ongelma on se, että ainakin täällä meillä päin esim. Heikkilän kirjoja on kirjastossa vain yhdet kappaleet ja jonot ovat todella pitkät.

Kävin kirjakaupassa jo "plaraamassa" kaikkia kolmea Heikkilän kirjaa ja siitäpä heräsikin sit kysymys. Pitäisikö ostaa kaikki 3 kirjaa vai riittääkö vain viimeisin "Hyvän olon keittokirja 2" vai joku muu kombinaatio. Näytti niissä keittokirjoissakin olevan alussa ohjeita - toisaalta olettaisin, että siinä "Elämäni paras aika" (toivottavasti muistan nimen oikein) ois perusteellisemmin infoa. Mutta ilmeisesti se pelkästään ei riitä, koska täälläkin olen nähnyt mainintoja, että noissa myöhemmissä kirjoissa tavallaan "korjataan" jotain ekassa kirjassa mainittuja asioita.

Eli onko suosituksia aloittelijalle? Koska täällä perämetsissä ei kirjaa ole lähiaikoina saatavissa kirjastossa, niin mikä kirja / mitkä kirjat kannattaisi ostaa? Lähinnä olettaisin Heikkilän olevan ajatusmaailmaani lähellä, mutta muutkin suositukset ovat tervetulleita! Haulla en löytänyt tähän vastausta, mutta jos aiheesta on jo joku ketju olemassa, niin vihjatkaapa, että mistä sellaisen löydän!

t. Kikka

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-01-13 11:21:08 
Poissa
sintti
sintti

Meillä on 'Hyvän olon keittokirja 1' ja se sisältää perustietoa sekä reseptejä. Ymmärtääkseni aloittelijalle hyvä kirja.

Itsekin aloittelijana.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-01-13 11:28:51 
Poissa
Vastarannan karppi
Vastarannan karppi

Leijana kirjoitti:
Meillä on 'Hyvän olon keittokirja 1' ja se sisältää perustietoa sekä reseptejä. Ymmärtääkseni aloittelijalle hyvä kirja.
Itsekin aloittelijana.

Tuo minustakin on ihan hyvä kirja ja ainakin parempi kuin 2. osa. Mutta toki, jos kaipaa enemmän valmiita reseptejä, on tuo 2. osakin ihan käyttökelpoinen.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-01-13 11:55:21 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu

Kannatta verrata reseptit. Elämän paras aika riittää ehkä kirjastosta. Zonea saa joskus marketeista pokkarina muutamalla eurolla.

blogi: http://mirkankysymyksia.blogspot.com/

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-01-13 22:49:00 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kirjastosta olen (olen varannut ne) aikeissa hankkia Heikkilän 1. ja 2. keittokirjat.

Alkuviikosta tuli postitse ostamani South Beach Diet joka on enemmän hyvähiilarijuttu, mutta sinne me olemme pykimässä kunhan ensin saamme läskit pois :D

Nyt odottelen sitä -Laihdu ilman nälkää....- kirjaa tulevaksi :D
Ja ihan aloittelija olen.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 5 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00