Ensin suurkiitokset tälle foorumille, olen löytänyt täältä hurjasti tietoa! Tosin läpikahlattuna vasta tämä Vierailijat-osio...
Kaksi päivää takana varovaista totuttelua/aloittelua, nyt luettuani lisää päätin kuitenkin aloittaa tiukan linjan tästä päivästä lähtien.
Lukemani tällä hetkellä 168/n. 60, eli painoindeksi liki 21. Tämähän ei sinänsä hälyyttävää ole, mutta suhteellisen laiskana ihmisenä
en juurikaan omista sen enempää lihasmassaa kuin mitä seisomiseen tarvitaan, ja haluan päästä eroon jenkkakahvoista, pömppövatsasta
ja paksuista reisistä...
Muutamia kysymyksiä on herännyt tässä alkuunsa:
Useissa kohdissa löytämissäni teksteissä mainitaan, että alussa saattaa ilmetä ummetusta. Olen muutenkin tähän taipuvainen, joten
juuston saan ilmeisesti jättää minimiin, mutta mitäs vatsaa pehmentäviä aineita alkuvaiheessa (>20g hh) saisi puputtaa?
Paistamisessa ja ruuanlaitossa olen käyttänyt enimmäkseen Flora Culinessea, joka ei tuon margariinitiedotuksen mukaan kai pahimmasta
päästä ole, mutta mitäpä muut käytätte? Oliiviöljyä myös käytän kaikessa johon se oman maun mukaan sopii, extra virginiä. Tosin Rainbow:n "laatukamaa".
Ja oi, kiitos tästä jatkuvasta janosta! Olen normaalisti todella huono juomaan, tuntuu kuin suorastaan puuttuisi koko janon tunne. Öisin
saatan sitten kyllä herätä juomaan tuopillisenkin vettä/mehua. Nyt juon jatkuvalla syötöllä (voiko juoda syötöllä...?) vettä.
Tänään tulin tänne lähinnä metsästämään aamu/välipalavinkkejä, ja ihan kivasti niitä löysinkin. Tänä aamuna en keksinyt mitä suuhuni laittaa, niin nappasin vaan Multi-Vitan ja Möllerin Omega-3:n veden kanssa, ja voitte arvata että oli nälkä jo kymmeneltä. Päänsärkykin taitaa osittain siitä johtua, joskin ilmeisesti muutenkin tässä alkuvaiheessa saattaa ilmetä? Nyt söin kaalilaatikkoa (kaali, j-liha, sipuli, kerma) ja kotona odottelee töitten jälkeen kukkakaali muussiutumistaan, ja siihen sivuun broilerin rintafile.
Olen tapa-ilta-syöppö, ja eilen keksinkin mukavan ja makean nälkään oivan iltapalan: laitoin puolikkaan leipäjuuston (n. 125 g) pieniksi kuutioiksi pieneen uuninkestävään astiaan, päälle kermaa niin että peittyivät ja ripottelin vielä pinnalle Hermesetaksen makeutusainetta. Namskis! Eikä hiilareita nimeksikään.
Vielä toivoisin vinkkejä aamupaloiksi/välipaloiksi/iltanaposteltaviksi, tähän mennessä olen listannut mm. keitetyt kananmunat, kalkkunan/kanan rintafileet jääkaappikylminä, pakastemansikat (?), avokadot, paprika, parsakaali, porkkanaraaste+oliiviöljy+sitr.mehu, bulgarian jogurtti...
Aivan loistava tuo Finelin foodlist muuten! Sieltä nyt surffailen lisää ideoita.
Kiitos kaikille jotka jaksoivat tänne asti lukea!