Kaikella ystävyydellä: antamillasi tiedoilla ja jo näillä toistaiseksi vielä varsin vajvaivaisillakin aineenvaihduntatiedoillani minulla on valitettavasti syytä epäillä antamasi varoituksen aitoutta. Sitä en väitä, etteikö vähähiilaristakin voisi tehdä väärin. Mutta sen enempää Atkins kuin nämä muutkaan hiilihydraattien rajoitukseen perustuvat karppiruokavaliot eivät suinkaan lopeta insuliinin toimintaa, vaan vain tasaavat sitä. Silloin kun ne tehdään suositusten mukaisesti.
Jos haluat selvittää asiaa vielä täällä, niin laita perään lisää tietoja:
- Kauanko olit tällä ruokavaliolla
- Mitä söit päivässä (paljonko valkuaista, rasvaa, hiilareita, vihanneksia)
... niin ehkä voimme ihmetellä, poikkeaako se (ja miten) täällä hyväksi havaituista karppaustavoista.
Enemmän julkisuutta kuitenkin saat, jos saat hoitavan lääkärisi julkaisemaan tapauksesi yksityiskohtaisesti vaikka Duodecimissä. Sellainen varoitus olisi paljon parempi kuin tällainen anonyymi vihje marginaaliryhmän nettisivustolla

.
Vakavammin: Olen kuullut kymmenittäin toistaiseksi vahvistamattomia väitteitä hiilarirajoitteisten ruokavalioiden vaarallisuudesta, mutta erittäin harvoin olen nähnyt tästä kokeellista tietoa. Siksi uskoisin, että jokainen virallisesti todettu tapaus olisi kiireen vilkaa myös raportoitu. Mutta tällaisia en ole juurikaan nähnyt, sen enempää yksittäistapauksissa kuin tilastotutkimuksissakaan.
terv els