Anonymous kirjoitti:
Niin ja onhan tänne tullut takaisin alkarppisysteemillä laihduttaneita, jotka ovat myös lihoneet entisiin mittoihin

, joten ei tämä ole tae ikuisesta laihuudesta, ellei pysty jatkossakin valvomaan syömisiään!!!
Omalta osaltani voin sanoa, että motivaationi alakarpata on suuri johtuen muista terveydellisistä syistä, kuin laihtuminen (sitäkään en tosin pahakseni pistäisi).
Olen myös tajunnut, että tällä tyylillä mennään hautaan asti, eikä ongelmia liene, koska alakarpatessa ei ole herkkuhimoja, joita ainakin minulla paikkareissa oli jatkuvasti. Paikkareissa myös päivä kului vain ruokaa ajatellen (johtuen pienestä nälästä joka vaivasi lähes koko ajan).
Syyt joiden vuoksi jatkan:
virkeämpi olo
vatsavaivat loppuneet (ummetus,ripuli,ilmavaivat)
iho parantunut (vähemmän näppyjä naamassa)
kynnet vahvemmat (ensimmäistä kertaa elämässä pitkät & kestävät kynnet)
mielialavaihtelut tasoittuneet (aiemmin johtuen verensokerin heilahteluista)
PMS oireet loppuneet lähes kokonaan
suurta nälkää ei koskaan
jne.jne.
Koska en ole koskaan ymmärtänyt termiä "kohtuudella", sopii minulle paremmin tapa jossa ruoka-aineet ovat joko sallittuja tai kiellettyjä.
Vielä paikkari/alakarppaus "taistelusta" olen aivan varma, että vähärasvainen sopii joillekin ihmisille hyvin, mutta olen myös aivan varma, että paikkareissa on paljon ihmisiä, joille alakarppi sopisi paremmin.