karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-28 18:19:46

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 21 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: painonvartijat/karppaus..
ViestiLähetetty: 2005-01-14 13:48:13 
Onko kukaan kokeillut karpata pisteillä? Miten semmonen onnistuisi..
Itse olin heikkilän opeille, paino ei pudonnut, ja minua neuvottiin laskemaan kaloreita.. Huoh,, siihen se innostus lopahti.. Mutta vanhana painonvartijana pisteitä voisin laskea, se kun on jo iskostunut päähän Laiskahan taidan olla, tai vanhanaikainen,, mutta kaloreita en ala laskemaan.. :twisted: :oops:

ViestiLähetetty: 2005-01-14 13:58:47 
Poissa
Vastarannan karppi
Vastarannan karppi

vieras007 kirjoitti:
Onko kukaan kokeillut karpata pisteillä? Miten semmonen onnistuisi..
Itse olin heikkilän opeille, paino ei pudonnut, ja minua neuvottiin laskemaan kaloreita.. Huoh,, siihen se innostus lopahti.. Mutta vanhana painonvartijana pisteitä voisin laskea, se kun on jo iskostunut päähän Laiskahan taidan olla, tai vanhanaikainen,, mutta kaloreita en ala laskemaan.. :twisted: :oops:

Karppaaminen pisteillä on siinä mielessä hankalaa, että karppaamisessa noita rasvoja pitäisi kuitenkin syödä suhteellisen runsaasti ja tämä nostaa päivittäiset pistelukemat äkkiä niin suureksi, ettet saa sillä määrällä ruokahaluasi tyydytettyä.

Mutta miksi ihmeessä pisteiden laskeminen on sinusta jotenkin helpompaa kuin kaloreiden laskeminen, samaa yhteenlaskuahan tuo on? :shock:

ViestiLähetetty: 2005-01-14 14:13:05 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Einomies kirjoitti:
Mutta miksi ihmeessä pisteiden laskeminen on sinusta jotenkin helpompaa kuin kaloreiden laskeminen, samaa yhteenlaskuahan tuo on? :shock:

pienemmät numerot.. Mutta voishan kehittää LihaPointsin.. syödän esim. sitä toisessa jutussa mainittua kanaa 2 pisteellä maha täyteen ja nautitaan lopuilla pisteillä rasvaa.

ViestiLähetetty: 2005-01-14 16:01:09 
Poissa
Vastarannan karppi
Vastarannan karppi

phe kirjoitti:
Einomies kirjoitti:

pienemmät numerot..

Käyttää terakaloria yksikkönä, niin pääsee melko pieniin numeroihin kalorilaskennassakin.

ViestiLähetetty: 2005-01-14 19:48:37 
phe kirjoitti:
Mutta voishan kehittää LihaPointsin.. syödän esim. sitä toisessa jutussa mainittua kanaa 2 pisteellä maha täyteen ja nautitaan lopuilla pisteillä rasvaa.

Toi oli hyvä :D

Mikä on terakalori???? :oops:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-01-15 12:44:11 
Käyppäs lukemassa "Taistelutantereelta" viimeisin Jazzmaman viesti, olisiko siitä sinulle apua!

Rasva-asiasta olen eri mieltä alakarppajien kanssa, ainakaan mulla ei paino pudonnut ja nyt kun rasva-annokset ovat kontrollissa, on painonikin alkanut laskea.

Lopettakaa Paikkarien parjaamien, se on lapsellista!!!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-01-15 13:12:48 
Poissa
laihdutusketokarppi
laihdutusketokarppi

Paikkaria voi toteuttaa myös parjattavalla tavalla, samoin kuin alakarppia tai ketogeenista.

Mutta, paikkarien rasvakäsitys on hiukan hassu. Ja nälänhallinta sallitulla insuliinipompottelulla (hiilihydraatit) voi monelle olla paikkareissa kompastuskivi. Silloin kun sallitaan hiilihydraatit merkittäväksi energiaravinteeksi on rasvakysymyskin hiukan erilainen ja sillä taustalla se rasvojen ylenpalttinen välttely tulee jonkin verran pakolliseksi.. Mutta olemme yksilöitä. Jollekin sopii tavallinen makroravinnesuhde, joku ei liho lainkaan syömällä halujensa mukaan jne.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-01-18 11:15:40 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Anonymous kirjoitti:
Rasva-asiasta olen eri mieltä alakarppajien kanssa, ainakaan mulla ei paino pudonnut ja nyt kun rasva-annokset ovat kontrollissa, on painonikin alkanut laskea.

Ei ole varmaankaan olemassa mitään yhtenäistä "alakarppi-rasvamielipidettä."

Itse olen ihan maalaisjärjellä ajatellut että ei tämä sen kummoisempaa syömistä ole kuin mikään muukaan. Jos syö liikaa energiaa kulutukseensa nähden niin lihoo. Yksinkertaista. Kyllä minun ainakin täytyy miettiä mitä voin syödä ja kuinka paljon. Ja miten paljon kannattaa syödä kun nälkä lähtee vähemmälläkin (ja pysyy poissa)

Ero Painonvartijoihin nähden minun mielestäni on se, että saa syödä HYVÄÄ ruokaa riittävästi.

Onneksi on erilaisia tapoja pudottaa painoa. Jokainen voi valita omansa.
Minä valitsin tämän koska tarkoitus on pysyvästi muuttaa ruokailutottumuksia. Painonvartijoitten systeemillä en siihen pysty. En ikinä pystyisi jatkamaan sitä linjaa lopun elämääni. Painonvartijoitten jälkeen olen lihonut aivan ennätyslukemiin. Kovin montaa kertaa elämässäni EN ajatellut painoani pudottaa joten valitsin sellaisen tavan joka tuntuu sellaiselta että siitä voi oikeasti tulla elämäntapa ja paino pysyy sopivassa lukemassa.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-01-19 15:14:11 
Niin ja onhan tänne tullut takaisin alkarppisysteemillä laihduttaneita, jotka ovat myös lihoneet entisiin mittoihin :roll: , joten ei tämä ole tae ikuisesta laihuudesta, ellei pysty jatkossakin valvomaan syömisiään!!!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-01-19 15:18:25 
Poissa
Vastarannan karppi
Vastarannan karppi

Puuttime kirjoitti:
Ero Painonvartijoihin nähden minun mielestäni on se, että saa syödä HYVÄÄ ruokaa riittävästi.

Jos tarkoitat maku- etkä laatumielessä hyvää, niin se on mitä suurimmassa määrin subjektiivinen käsite, eikä alakarppiruokakaan varmasti olen hyvänmakuista kaikkien mielestä.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-01-19 15:44:58 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Anonymous kirjoitti:

Oletko kertonut Paikkareille, että parjaaminen on lapsellista? :shock:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-01-19 15:46:39 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Anonymous kirjoitti:
Niin ja onhan tänne tullut takaisin alkarppisysteemillä laihduttaneita, jotka ovat myös lihoneet entisiin mittoihin :roll: , joten ei tämä ole tae ikuisesta laihuudesta, ellei pysty jatkossakin valvomaan syömisiään!!!

Kuten ei millään keinolla.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-01-19 15:53:04 
Poissa
Vastarannan karppi
Vastarannan karppi

Anonymous kirjoitti:
...joten ei tämä ole tae ikuisesta laihuudesta, ellei pysty jatkossakin valvomaan syömisiään!!!

Ei kai missään ole ikuisen laihuuden takeita yritettykään antaa, mutta kun saa syödä kunnolla, eikä kitumalla, on uudessa ruokavaliossa pysyminen helpompaa kuin kituruokavaliolla, tavoitepainon saavuttamisen jälkeenkin.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-01-19 16:33:22 
Poissa
hedonistikarppi
hedonistikarppi

Anonymous kirjoitti:

Omalta osaltani voin sanoa, että motivaationi alakarpata on suuri johtuen muista terveydellisistä syistä, kuin laihtuminen (sitäkään en tosin pahakseni pistäisi).

Olen myös tajunnut, että tällä tyylillä mennään hautaan asti, eikä ongelmia liene, koska alakarpatessa ei ole herkkuhimoja, joita ainakin minulla paikkareissa oli jatkuvasti. Paikkareissa myös päivä kului vain ruokaa ajatellen (johtuen pienestä nälästä joka vaivasi lähes koko ajan).

Syyt joiden vuoksi jatkan:
virkeämpi olo
vatsavaivat loppuneet (ummetus,ripuli,ilmavaivat)
iho parantunut (vähemmän näppyjä naamassa)
kynnet vahvemmat (ensimmäistä kertaa elämässä pitkät & kestävät kynnet)
mielialavaihtelut tasoittuneet (aiemmin johtuen verensokerin heilahteluista)
PMS oireet loppuneet lähes kokonaan
suurta nälkää ei koskaan
jne.jne.

Koska en ole koskaan ymmärtänyt termiä "kohtuudella", sopii minulle paremmin tapa jossa ruoka-aineet ovat joko sallittuja tai kiellettyjä.

Vielä paikkari/alakarppaus "taistelusta" olen aivan varma, että vähärasvainen sopii joillekin ihmisille hyvin, mutta olen myös aivan varma, että paikkareissa on paljon ihmisiä, joille alakarppi sopisi paremmin.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-01-20 09:36:41 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Anonymous kirjoitti:

No mutta kun paikkarit ovat lapsellisia niin lapselle lapsen tavalla, eikö?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-01-20 09:47:55 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Niin ja tämähän on keskustelu- ja mielipiteidenvaihtofoorumi. Jos henkilö kokee tulleensa huijatuksi ja rahastetuksi paikkareiden taholta, kai hän saa mielipiteensä ja kokemuksensa kertoa.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-01-20 10:57:52 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Muudan kirjoitti:
Anonymous kirjoitti:

Oletko kertonut Paikkareille, että parjaaminen on lapsellista? :shock:

Kun nekin niin mekin.... Yksi hyppää kaivoon, kaikki perässä... :D

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-01-20 18:12:07 
Poissa
laihdutusketokarppi
laihdutusketokarppi

Minusta me voimme olla sitä paikkarijoukkoa viisaampi joka perusteitta ja tietämättä irvistelee mulle tavoille painonhallinnassa. Itseasiassa he eivät useinkaan harrasta painonhallintaa vaan hetkellistä dieettiä. Ainoa asia jota minä paikkareissa arvosteleen on rasvahysteria ja bisnes, todella rankka bisnes joka näyttää vain kovenevan. Rahat pois epätoivoisilta.
He jos ketkään myös tuomitsevat muut tavat painonhallintaan. Irvokkainta asiassa on se että heillä on myöskin virallispuolen suora tuki. Joka terveyskeskus ja lääkäri suunnilleen suosittelee painonvartijoita. Koskahan heidän menetelmästään on saatu niitä pitkäaikaisnäyttöjä.

Mutta se vauhdikkaampi lapsellinen parjaus olkoon paikkareiden hupia. Jos he tarvitsevat sitä, so what, olkaamme kohteina, teemme sitenkin ns hyvän työn ;) Ei meidän tarvitse samalla tasolle langeta. Kyllä lapsenkin kanssa aikuisen on kyettävä säilyttämään aikuisuutensa vaikka kuinka joskus meinaisi lipsua samalla tasolle.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-01-20 18:23:50 
Pappa kirjoitti:
Ainoa asia jota minä paikkareissa arvosteleen on rasvahysteria ja bisnes, todella rankka bisnes joka näyttää vain kovenevan. Rahat pois epätoivoisilta..

Veit munat suustani! Tuo bisnespuoli on ihan pöyristyttävää! Valehtelematta on meikäläisenkin postiluukusta tipahtanut PV:n mainos joka ikinen viikko joulun jälkeen. Mukana tietty jäsenten kehuja systeemin toimivuudesta, tyyliin: "painonvartijoilla minäkin onnistuin!" Tekisi mieli tarjota sinne niihin brosyyreihin kuvaa itsestäni toistakymmentä kiloa lihavampana kuin nyt olen, tekstillä "Painonvartijoilla minäkin epäonnistuin!" Kelpaisinkos?

Vieläkin v****aa, kuinka paljon minäkin pennosillani sitä rahankeruusysteemiä tuin ja ylläpidin. Yleensä kun periaatteinani ei ole ollut maksaa laihtumisesta tai liikunnasta. Ilmaiseksi kun pystyy molempia totetuttamaan.. Paikkarit onnistuivat minua puijjaamaan...

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-01-21 17:26:47 
Eikös Atkinskin ole pörssiyhtiö nykyään? Ja vaikka Suomessa ei saa kaikenmaailman Atkins tuotteita, on muu maailma niitä pullollaan. On Atkins pirtelöä, patukkaa, puntaria jne. jne. Ja juuri tänään mun postiluukusta tipahti tilaamani "TasaPaino magazine"-näytenumero (joka ulkoasultaan oli kovin Paikkarien lipuskoien oloinen, joskin tämä on porvareille suunnattu), eli mainos Heikkilän ohjelmasta jossa jokaiselle käyttäjälle räätälöidään sopiva ruokavalio 300:an euron hintaan. Ei se ole tyhmä joka myy, se on tyhmä joka ostaa.. :wink:

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 21 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00