karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-09-13 23:08:34

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 5 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Nyt en ymmärrä..
ViestiLähetetty: 2005-01-29 10:52:35 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Olen nyt kolmatta viikkoa alakarppina. Olo on hyvä ja mieliteot kadonneet. Mut kun ylipainoa on kolkyt kiloa, niin tottakai se painon pudotus on päällimmäinen ajatus. Painoa onkin tippunut ihan hyvin, mut mä en ymmärrä miksi mun paino sahaa kilolla ees takas? Syön samoin joka päivä (siis hiilarit kurissa, kolme kertaa päivässä vatsa täyteen, juon pari-kolme litraa vettä) ja yhtäkkiä seuraavana päivänä vaaka näyttää kilon enemmän ja jää siihen taas noin viikoksi ennekuin suostuu tipahtamaan. Ja tipahtamisen jälkeen taas sama juttu :( Oon listaillu painoani semmoseen ohjelmaan joka tekee siitä käyrän ja se on ihan selkeetä aaltoliikettä. Ahdistaa tämmönen. Ja vaateetkaan ei tunnu yhtään sen löysemmiltä kuin ennen. Oonko mä joku aineenvaihdunnallinen kummajainen vai mitä tää on?

Mä oon kyllä koittanu laihduttaa näitä kiloja monet kerrat, painareilla, syömättömyydellä ( :oops: ), vlcd:llä ja vaikka millä. Ekat viitisen kiloa saattaa lähteä, mut siihen jää ja lopulta kaikki tulee korkojen kanssa takaisin.

Tällä menolla mä oon vielä viidenkin vuoden päästä ylipainoinen kun lasku tapahtuu tyyliin kaks askelta eteenpäin ja yks taaksepäin..jatkuvasti :cry:

Ja tätä siis tapahtuu koko ajan, ei vain tiettyyn aikaan kuussa ja mitään liikuntaa en vielä harrasta..että sekään ei aiheuta tätä.

Kuva

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-01-29 11:01:21 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

niin..tuo mun tickeri ei ole sitten ajan tasalla. Paino oli tänä aamuna taas 87.0 kg :shock:

Kuva

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-01-29 11:13:25 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Hei, Gee!

Niin se vain menee meillä monellakin, että paino sahaa, mutta pitempään seurattuna huomaat alenevan trendin, jos jaksat olla kärsivällinen ja johdonmukainen. :) Moni karppaaja on tästä täälläkin todistanut. Ja minä todistan nyt, minullakin on paino sahaamalla laskenut 8 kg. Mutta silti laskenut. Eilenkin eräässä toisessa viestissä, jota en nyt löydä, puhuttiin samasta sahaamalla laskemisesta. Älä huolestu!

may

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-01-30 16:48:50 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu

Nestetasapainon heilahtelut aiheuttaa helposti juuri tuommoista kilon sahailua. Tuttua minullekin.

blogi: http://mirkankysymyksia.blogspot.com/

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-01-30 20:27:43 
Poissa
laihdutusketokarppi
laihdutusketokarppi

Painon sahaaminen kilon-parin "putken" sisälla on aivan normaalia (rippuen tietenkin ihmisen koostakin) ja luonnollista. Nestetaseen vaihtelut monista eri syistä kuuluvat elimistön säätelyjärjestelmään myöskin.

Miehillä painon vaihtelu on usein hiukan pienempää kuin naisilla. Horonaaliset seikat heiluttelee nestetasetta. Naisillä vaihtelu voi aivan hyvin olla kilon pari enemmän kuin miehillä tyypillisesti. Liikunta yms tuo sitten vielä oman lisänsä asiaan. Vasta "suodatettu" painokäyrä kertoo totuuden kun tämän kohinan seasta suodattaa trendin esiin. Normaalisti hyvä keino on mitata vaikka pari kertaa kuussa tai ottaa vaikka viikon keskiarvo ja vertailla niitä ja punnitus aina samalla tavalla samaan vuorokauden aikaan, esim aamulla aamuvirtsan jälkeen.

Mittojen muutos on aika olennainen asia, housun kaulus voi löystyä vaikka vaaka ei asiaa kerro.

0,5 - 1kg muutos viikossa rasvakudoksen painossa hukkuu helposti tuohon lyhytaikaseen vaihteluun. Vielä kun siihen ottaa vaakan tarkkuudesta johtuvat satunnaiset ja pidempiaikaset vaihtelut.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 5 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00