karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-24 00:22:25

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 15 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Apua!Ongelma!
ViestiLähetetty: 2005-03-23 11:57:11 
Kaverini pyysi mua huomenna ravintolaan.No tätä "tapahtumaa"ennakoiden olen syönyt täysjyväruista(että maha kestäis viinan paremmin =) ).Tänään otin vielä kokeeksi ranskanleipäpalasen.Siitähän seurasi tietenkin "täysistunto" ja mukavat mahapolttelut.Eli olenkohan aloittanut syömään viljaa jotenkin väärin?Miten se kannattaa lisätä ruokavalioon?Ja mikä tärkeintä,uskallanko lähteä viihteelle huomenna,vai saankohan sit viettää illan ravintolan vessassa? 8)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-03-23 12:19:27 
Miksi viljaa pitää sitten syödä? Ja miksi ranskanleipää, kaikista kamalin vaihtoehto..!

Jos multa kysytään, suosittelin sitä, että juo vähän rauhallisemmin sitä viinaa huomenna.

Viestin otsikko: Hei!
ViestiLähetetty: 2005-03-23 12:42:28 
Yritin vain "totuttaa" mahaa huomista varten..Epäonnistunut yritys oli... :oops: Mä pääsen niin harvoin kapakkaan,että on PAKKO ottaa koko rahan edestä.. :D

Viestin otsikko: Re: Hei!
ViestiLähetetty: 2005-03-23 12:45:21 
Poissa
Vastarannan karppi
Vastarannan karppi

Anonymous kirjoitti:
Yritin vain "totuttaa" mahaa huomista varten..Epäonnistunut yritys oli... :oops: Mä pääsen niin harvoin kapakkaan,että on PAKKO ottaa koko rahan edestä.. :D

Mistä vedit esiin sen logiikan, että maha tottuu viinaan viljan voimalla?

Viestin otsikko: Hmmm
ViestiLähetetty: 2005-03-23 13:10:36 
Siis ajatuksena oli kokeilla,että kestääkö maha viljaa ja näin ollen myös viinaa...Tietääkseni viina sisältää myös viljaa..

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-03-23 13:10:46 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu

Erikoinen ajatus, minulla on havainto juuri päin vastaisesta. Pysy nyt niistä viljaksista erossa, ja syöt reilusti vaikkapa lihaa ja salaattia sen alkoholin kyytipojaksi.

blogi: http://mirkankysymyksia.blogspot.com/

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-03-23 13:12:35 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu

Ahaa. Viskissä voi olla, jos on mallasuutteita lisätty tislaamisen jälkeen. Muut tisleet ovat OK.

blogi: http://mirkankysymyksia.blogspot.com/

Viestin otsikko: Re: Hmmm
ViestiLähetetty: 2005-03-23 13:27:58 
Poissa
Vastarannan karppi
Vastarannan karppi

Anonymous kirjoitti:
Siis ajatuksena oli kokeilla,että kestääkö maha viljaa ja näin ollen myös viinaa...Tietääkseni viina sisältää myös viljaa..

Ei kunnollinen viina sisällä viljanhippustakaan vaikka onkin valmistettu siitä. Kyllä ne viljanjäänteet tislatessa häipyvät.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-03-23 13:45:18 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

tai juo kunnon konjakkia, se tehdään rypäletisleestä, niin ei tartte sitä viljaa pelätä.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-03-23 15:37:54 
Mulla ei tunnu missään jos juon light -siideriä raflassa. Aamulla pierettää mutta sehän kuuluu asiaan muutenkin.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-03-27 01:52:55 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kirkas viina on parasta. Eli votkawhateveriä, ja hyvin menee ja karpisti, jos blandiksessa ei ole sokeria. Kossuvissy rulettaa. Lightsidujenkin kanssa on kiva pelata, ja sitten on tietysti kaikki viskit ja konjakit. Se tässä onkin niin mukavaa että viinan puutteessa ei tarvitse kärvistellä. Punkkukin on hyvää ja karppia, ja valkkari myös, mutta ei makea.

Ja ihan pikku vinkkinä, syö rasvaa, niin kanuuna ei ole paha. Kännissä syöty voi vähentää kankkusta, en ymmärrä miksi, mutta ei minun tarvitsekaan.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-03-27 09:56:39 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Rinette kirjoitti:
Ja ihan pikku vinkkinä, syö rasvaa, niin kanuuna ei ole paha. Kännissä syöty voi vähentää kankkusta, en ymmärrä miksi, mutta ei minun tarvitsekaan.

Lisää vinkkejä: Iso tuoppi vettä/paukku vähentää kummasti janoa seuraavana päivänä. Syy voi tietenkin olla se(kin), että paukkuja tulee vähemmän kuin pelkästään viinaa kittaamalla.

Itse pysyn virkeänä Irish Coffee - vesilinjalla pitkälle aamuyöhön, eikä aamulla herääminen tuota tuskaa.... silloin harvoin kun näihin tilanteisiin joudun.

Ei se juodun viinan määrä, vaan määrä/aikayksikkö.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-03-27 17:47:19 
Rinette kirjoitti:

Alkoholin palaminen elimistössä laskee verensokeria ja siitä johtuu osin ainakin heikko olo seur päivänä.. Kun syö yöllä ennen kotiin menoa, tai sit kotona, niin se saattaa helpottaa sitä oloa sit seur aamuna..

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-03-27 18:23:06 
Poissa
laihdutusketokarppi
laihdutusketokarppi

Ketogeenisella ruokavaliolla kannattaa huomioida että maksan polttaessa etanolia on glukoneogeneesin toiminta alentunut. Nyt jos hiilareista on saatavilla vain niukasti suoraan veren glukoosia on veren glukoositason kanssa mahdollinen pieni tilapäinen ongelma koska glukoosin valmistus muista lähteistä on rajoittunut.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-03-28 15:43:46 
Häh? Mä en tajia nyt ollenkaan? Olenks mä vähän hidas tai jotain? Miks pitää syödä leipää ravintolaillan pohjaksi? Miks ylipäätään sitä leipää pitäisi syödä? Miks sitä pitää syödä varsinkin väkisin? Kyllä siellä ravintolassa pärjää ihan ilman leipääkin, ihan ilman kaljaakin! Trust me! I know what I'm talking.. Eiku protskua ja rasvaa vaan alle, ettei tyhjällä mahalla lähe, tai sitten menee ruokapuolen kautta radalle. juomana punkku on parasta, tai muut sokerittomat maltaattomat nesteet.. ..jos mä yrittäisin vetää jotain lepipää pohjalle, niin taatusti alkais jo yöllä sellaset tärinät ja vapinat, että huhhuh.. :shock:

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 15 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00