karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-07-16 18:29:53

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 17 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2004-09-02 12:05:12 
Aloittelen tässä juuri atkins-dieettiä. Treenaan kolmesti viikossa salilla ja lisäksi aerobista useammin.
Mietinkin, että kuinka toimia palautumisjuoman suhteen nyt, kun aloitan Atkinsin? Tähän saakka olen käyttänyt ainetta, joss on kutakuinkin puolet hiilaria ja puolet protskua. Jauhetta käytän n.50g. Jos otan palutumisjuoman, enkö saa nauttia enää muita hiilareita laisinkaan? Vai pitääkö unohtaa koko drinkki?

Kiitos paljon.

p.s. Voiko maitorahkaa ja raejuustoa syödä, jos kuitenkin siis laskee niiden sisältämät hiilarit mukaan?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-09-02 13:39:42 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Urheilu puolella asiasta enemmän.

Voiko tuota käyttää riippuu taas siitä millaista versiota karppauksesta noudatat.

Minä käyn kolmesti viikossa salilla ma-ke-pe klo 06.30.
Noina aamuina en syö aamiaista vaan korvaan se palaitusjuomalla 50/50 hh/prot ja määrä suunnilleen 1-1.5 dl, sotkettuna 1/2 l maitoa.

Tosin mulla nyt onkin ihan oma sovellus karppauksesta (hh laatu merkitsee).

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-04-07 20:00:37 
Mä olen aloitteleva karppaaja ja aloin harkitsemaan tänään tuota palautusjuoman juomista kuntosalin jälkeen koska yleensä seuraavana päivänä tuppaa olemaan fyysisesti huono olo :(

Tutkin netissä erilaisia palautusjuomia ja niiden ravintosisältöjä sekä eri artikkeleja siitä miten keho palautuu treenin jälkeen.

Osaako kukaan kertoa, toimiiko vähähiilarinen/hiilariton palautusjuoma?

Löysin pari esimerkkiä, Evolution Phase 2 (0 g hiilaria) ja Fastin Whey3 (5 g hiilaria).

Onko näin että hiilaria tarvitaan palautumiseen välttämättä, esim Fastin Reco2 hiilareita on melki suhteessa 50-50 protskujen kanssa.

Entä mitä eroa on sillä, otanko treenin jälkeen palautumiseen juomaa vai syönkö esim. tonnikalaa tai maitorahkaa?

Anteeksi jos kyselen vanhoja, koitan mennä vielä tuonne urheilu-puolelle etsimään vanhoja keskusteluja aiheesta..

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-04-07 23:32:40 
Poissa
sintti
sintti

Palautusjuoman kannatavuus on helppoudessa!! On easy imeä joku protsku pirtelö joka imeytyy nopsaa elimistöön...Ja proteeni on tulee halvammaaksi kun ostaa halpis heraa/soijaa kuin millään konkreettisella safkalla.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-04-08 06:56:59 
Poissa
punttisikakarppi
punttisikakarppi

Katsokaapa ainakin tämä ja tämä ketju aiheeseen liittyen, etenkin tuo ensimmäinen.

Sinuna en jättäisi palkkaria pois. Ite syön rahkaa 1-2 purkkia päivässä ja raejuustoa aina välillä lounaaksi, tonnikalaan sotkettuna.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-04-08 09:05:51 
Kiitti, kävinkin lukemassa jo illalla noita ketjuja pitkään ja antaumuksella. :D

Olen kallistumassa tohon palautusjuoman käyttöön ja tällä hetkellä Fastin Whey3:seen, vaikka siinä onkin vähän hiilareita (mikä ei sinällään haittaa koska olen enemmän sitä sakkia joka vielä ainakin syö jonkin verran hiilareita per päivä) . Jäin eilisten lueskeluiden perusteella siihen uskoon, että treenin jälkeen hiilihydraatit auttavat proteiineja "menemään solun sisälle" eikä hiilari treenin jälkeen olis niin haitallista. Ja että palautusjuomia kannattaisi käyttää sen takia, että treenistä olis jotain hyötyä ettei keho ala polttaa omaa lihasta treenin jälkeen.

Evolutionissa pelästytti tuoteselostuksessa maininta "pitää testosteronitasot korkealla treenin jälkeen" ym mieshormooneihin viittaavaa. Todennäköisesti tuo Evolutionin tuote on suunnattu markkinoinniltaan enemmän miehille, siitä varmaan nuo viittaukset mieshormoneihin, mutta eipä silti näin naisena houkuta. [-(

Ajatus valmiista juomasekoituksista miellyttää enemmän mua sen takia, etten varmaan jaksa alkaa sekoittelemaan itse eri jauheita eri pussukoista. :roll:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-04-08 09:15:51 
Poissa
punttisikakarppi
punttisikakarppi

Juu Whey3 käy hienosti palkkariksi. Periaatteessa siinä voisi olla enemmänkin hiilareita, en tiedä sanoa kun omakohtaista kokemusta ei ole. Jossain vaiheessa lisään kyllä palkkarini hiilarimäärää tohon yleiseen, eli proteiini:hiilari -suhde 1:1 tai jopa 1:2. Kattoo sitten miltä se tuntuu.

Ja ja... tosta testosteronista sitten... Pitäisin kohtuullisen varmana, että mikään laillinen valmiste ei sitä lisää niin paljoa että alkaa kasvamaan karvoja naamaan tai mitään vähemmänkään radikaalia. Ne sensaatiohakuiset jutut "tämän TestoMegaBuusterin jokainen ainesosa lisää luonnollista testosteronituotantoa 400% ilman mitään sivuvaikutuksia ja on lisäksi täysin laillinen" on niin täyttä skeidaa että oksat pois. Siis noiden markkinointi on suunnattu alle 20 vuotiaille miehille joilla ei ole mitään tajua realiteeteistä :)

Jauhojen sekoittelu onnistuu ihan näppärästi kaatamalla sisällöt tavalliseen muoviämpäriin, johon hommaa vielä kannen päälle :) Itte sekottamalla voi ehkä säästää muutaman öhkyn.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-04-08 10:18:07 
Juu ei mun käsityksen mukaan siihen ole mitään mömmöjä oikeasti lisätty, mainostekstit menee näin:

Lainaa:
Pitää yllä testosteronitasoja harjoituksen jälkeen tehokkaasti

Alentaa katabolisen kortisoli –hormonin määrää ja pitää kasvuhormonitason korkealla

Tälleen "maallikon" korvaan nuo vain särähti silleen, että juueikiitos.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-04-08 12:20:03 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Uusimmassa Body-lehdessä sanotaan jotakuinkin näin:
"Testosteroni on steroidihormoni, jonka tuotanto tapahtuu kiveksissä.
Vaikka miessukuhormoni, sitä on myös naisilla, pienemmässä määrin. Mielenkiintoinen aine lihaksia rakentaville, koska sillä on sekä anabolisia, että antikatabolisia vaikutuksia lihasmassaan. Ruuan avulla voi itse kukin vaikuttaa testosteronitasoonsa.
Ennen kaikkea rasva vaikuttaa testosteronipitoisuuteen."

Vähän lyhentelin, mutta ajatus pysyi samana. Tämän mukaan ei sitä testosteroniakaan tarttis naisten pelätä, vaikka ei sitä tuotantoa varmaan kauheasti ainakaan millään mömmöillä pysty lisäämään, rasvasta tässä tekstissä ainakin vaan puhutaan. Mihin uskoa: non so!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-04-08 12:28:01 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Samassa lehdessä jutussa, joka käsittelee palautumisjuomaa, sanotaan että palkkarin protskun pitäis ehdottomasti olla heraa:
>poistuu vatsalaukusta ja pilkkoutuu erittäin nopeasti aminohapoiksi
>aminohappokoostumus erinomainen
ja muuta mukavaa...

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-04-08 12:33:45 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Teenkös mä muuten jonkinlaisen rikoksen, jos mä lainailen noita lehtijuttuja tänne? :oops:
Lähettäkää "kakku" Hämeenlinnan naisvankilaan... :wink:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-04-08 13:15:24 
Poissa
punttisikakarppi
punttisikakarppi

Gisandra kirjoitti:
Teenkös mä muuten jonkinlaisen rikoksen, jos mä lainailen noita lehtijuttuja tänne? :oops:
Lähettäkää "kakku" Hämeenlinnan naisvankilaan... :wink:

Et. Hyvien tapojen mukaista on tosin kertoa ainakin se, mistä lehdestä se juttu tulee, näin kiinnostuleinna on sitten mahdollisuus lukea vaikka koko juttu jos haluavat.

Samoten ihan vapaasti saa puhua tuotemerkeistä, tämä ei ole kaupallinen foorumi :thumbs: (<- mä tahon tommosen hymiön tänne...)

Ja tota tota... Alakarppaus tosiaan voi lisätä testosteronin ja kasvuhormonin tuotantoa, henkilökohtaisesti olen tästä vain iloinen ;) Mut joo, ei tarvi pelätä että lihakset kasvaa vahingossa liian isoiksi tai jotain muuta :D

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-04-08 13:48:04 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Cockton kirjoitti:
Ja tota tota... Alakarppaus tosiaan voi lisätä testosteronin ja kasvuhormonin tuotantoa, henkilökohtaisesti olen tästä vain iloinen ;) Mut joo, ei tarvi pelätä että lihakset kasvaa vahingossa liian isoiksi tai jotain muuta :D

Muuten ennen kuin saat kaikki naiset pelkäämään liikakarvaisuutta,
minussa tuo testoarvo romahtaa alas (siis hyvään suuntaan), kun
alakarppaan. Ollut aina rutkaasti ylhäällä ja ainut lääke, joka on tepsinyt
oli tämä ruokavalio.

-yupik

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-04-08 14:26:09 
Poissa
punttisikakarppi
punttisikakarppi

Heh, joo no sanotaan niin että kyllä kaikki karppinaiset jotka minä olen nähnyt, ovat näyttäneet kyllä täysin naisilta :D :D :D

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-04-08 14:33:24 
No joo kunhan ei parta rupea kasvamaan niin kaikki hyvin :lol:

Ja lihaksissakaan ei ole mitään pahaa, kunhan sais nämä läskit päältä pois.

Toisaalta en tiedä onko siinä pienessä testosteronitason nousussa mitään pahaa, muistelen että naisilla jotka käyttävät e-pillereitä testosteronitasot voi laskea ehkä vähän liianki alas ja aiheuttaa esim. haluttomuutta.

No mutta tämä meni nyt jo vähän ohi alkuperäisen aiheen, kunhan vaan tuli mieleen.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-04-08 16:38:01 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Gisandra kirjoitti:
"Ennen kaikkea rasva vaikuttaa testosteronipitoisuuteen."

Tuo on vähän heikolla pohjalla käsittääkseni tuo rasva-testosteroniyhteys. Pääpiirteittäin ajateltuna korkeahiilarinen ruokavalio nostaa testosteronitasoa ja korkeaproteiininen laskee, mutta onko noilla käytännön merkitystä ja mitä tapahtuu sitojaproteiineille samalla, niin se taitaa olla aika epäselvää. Ja kun joku menee ylös, niin joku tulee alas, eli mikä siellä todellisuudessa vaikuttaa ja mikä ei? Kun asiassa vielä on kolme päävaikuttajaa ja lukemattomia pieniä yksityiskohtia, niin tuo on melkoinen soppa.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-04-08 21:30:03 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Olen kirjoitellut vissiin huolimattomasti: Lehti on Body, http://www.bodylehti.fi löytyy arkisto, mistä pääsee lukemaan vanhoja lehtiä. Mun käsittääkseni tätä uutta ei siellä vielä ole. Tämä testosteroni-juttu on otsikolla "Anna hormonien virrata".
Ja siitä rasvasta: "On osoitettu, että sellaisten henkilöiden, jotka syövät 20 E% rasvaa, testosteronitaso on huomattavasti alhaisempi kuin niiden, jotka syövät kaksi kertaa enemmän rasvaa, eli 40 E%. Todistettu useissa tutkimuksissa. Rasvan laadulla merkitystä, tyydyttynyt ja kertatyydyttämätön rasva stimuloivat testosteronin erittymistä. EPA ja DHA yhdessä tyydyttyneen ja/tai kertatyydyttymättömän rasvan kanssa on hyvä yhdistelmä testosteronipitoisuuden maksimoimiseen."

Lyhennelty, tiivistetty, en ota vastuuta virheistä, inhoan kirjoittamista.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 17 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00