Jep.
Sitä ei tiedetä, miksi moinen yliherkkyys toisilla esiintyy ja toisilla ei, mutta meitä kohtalotovereita on. Ja noista vähemmän hiilariherkistäkin "taviksistakin" aika moni on hyvin muistanut, miten ison spagettilounaan tai -päivällisen jälkeen on kiva käpertyä hetkeksi päiväunille ...
Itse tapasin aikaisemmin nuupahtaa kongresseilla luonaan jälkeisiin esitelmiin, oli aihe sitten kiinnostava tai ei. Nyt viidettä vuotta karppaavana tämä ikävä piirre on jäänyt kokonaan pois, siinä missä muutkin lounaan jälkeiset väsymyskohtaukset.
BTW niistä taviksista ja hiilariväsymyksen yleisyydestä: Olin kesäkuussa työmatkalla Mancheterissa. Kolmena päivänä muut söivät lounaakseen kolmioleipiä, kahvia ja tuoremehua. Minä pahimpaan varautuneena elin ensimmäisen päivän omilla manteleilla ja sitten sain pyynnöstä pöytään juustoa ja hedelmiä - joten siis en nukkunut. Mutta neljännes muusta porukasta yritti epätoivoisesti pysyä hereillä ne lounaan jälkeiset luennot, pimeähkössä ja aika huonosti tuuletetussa huoneessa. Joukkomme koostui pääasiassa aika hyvässä kunnossa olevista tutkijoista ja insinööreistä, läski tai huono kunto ei ollut se ensimmäinen syy. Eikä kyseessä ollut mikään "ryyppykongressi", vaan asiasta kiinnostuneiden asiantuntijoiden tiukka tapaaminen. Ehkä meitä ei olekaan niin vähän ...
terv. els