karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-26 13:36:31

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 7 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: hampaista
ViestiLähetetty: 2005-04-19 13:04:17 
Jos suu on kuiva ja karppaus lisää "happamuutta" niin miten on hammaskiilteen laita esim. yön aikana, voiko se vaurioittaa hampaiden kiillettä.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-04-19 13:11:53 
:?: Karppaus lisää happamuutta? Syljenkö? En ole kuullutkaan. Päinvastoin itse ajattelen: harventuneet ruokailut tarkoittaa harvempia happohyökkäyksiä suussa. Sokeri on kaikissa muodoissaan poissa suusta, joten hammaspeikoillakin on vähemmän safkaa... Hammaskivestä täällä on ollut aiemmin keskustelua.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-04-19 13:20:23 
Miksi hapattaisi?

Jos katsot vaikkapa ruoka-aineiden happo-emäs pitoisuuksia ao linkistä, niin annoskokoihin suhteutettuna eniten happoa saa kyllä tiiveistä hiilareista, niinkuin viljasta - ja varsinkin leseistä ja lesepitoisesta safkasta.!

http://www.valmarin.fi/emasarvoja.html

terv els
(Ja vielä käytännössä: Koskaan eivät ole hampaat ja ikenet pysyneet yhtä hyvässä kunnossa kuin näinä vähäviljaisina hyväkarppivuosina)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-04-19 13:29:25 
Tiedän, kun ei syödä sokeria, niin ei myöskään happohyökkäyksiä! Mutta olen mielestäni karppikeskusteluista lukenut siitä "happamuudesta" ja siksi halusin varmistua ettei näin tapahdu

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-04-19 13:41:50 
Poissa
punttisikakarppi
punttisikakarppi

Onks tää nyt se vanha juttu siitä miten proteiinit poksauttaa munuaiset ja ketonit tekee elimistöstä happoa?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-04-19 13:44:50 
Poissa
hedonistikarppi
hedonistikarppi

Anonymous kirjoitti:
Tiedän, kun ei syödä sokeria, niin ei myöskään happohyökkäyksiä! Mutta olen mielestäni karppikeskusteluista lukenut siitä "happamuudesta" ja siksi halusin varmistua ettei näin tapahdu

On raportoitu myös kuolleen rotan makua suussa, joten ryhdytäänkö pelkäämään kaikkia tartuntatauteja :wink:

Olisiko tuo keskusteluissa ilmennyt happamuus kuvannut vain sitä "pahaa" makua joka saattaa (keto)karpatessa tulla suuhun. Makua väitetään myös metalliseksi jne. Itsellä on kyllä tällä hetkellä rasvaisen nakin maku suussa, johtuen nautitusta lounaasta :lol:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2005-04-19 13:52:34 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu

Niin, onko asetoni hapanta? Minä olen huomannut sen, että plakkia ei muodostu enää juuri ollenkaan. Sen happaman maun takia minä ne hampaat aamuisin pesen.

blogi: http://mirkankysymyksia.blogspot.com/

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 7 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00