karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-22 00:35:47

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 11 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2012-06-24 20:48:52 
Karppaus vaikuttaa kiinnostavalta ja ilmeisesti myös toimivalta, ja kiinnostaisi kokeilla, mutta...
pelottaa että vatsani menee siitä aivan sekaisin.

eli olen antanut itseni ymmärtää, että karppaus olisi aika monelle aiheuttanut vatsavaivoja ja ennenkaikkea ummetusta. Ja ongelmanihan on se,että minulle tulee ummetusta todella helposti jo ihan normiruoallakin, ja välillä tuntuu, että suolisto lakkoilee ihan vähästäkin.

Eli sanokaapas kokeneemmat karppaajat mielipiteitänne,että kannattaako tällaisesta vaivasta -ainakin silloin tällöin- kärsivän ylipäänsä kokeilla karppaamista, vai onko syytä jättää väliin.

ViestiLähetetty: 2012-06-24 22:22:48 
Poissa
Aurinkoinen
Aurinkoinen

No, mulla ei ainakaan ole ollut ongelmia sen puoleen. Ihan samalla tavalla on toiminut ennen ja nyt. Ei kantsi tehdä ongelmaa asiasta ennen kuin siitä tulee ongelma, jos tulee :-k

ViestiLähetetty: 2012-06-24 22:23:56 
Poissa
valkosipulikarppi
valkosipulikarppi

Veikkaan, että "normaalilla" ruokavaliolla monia ummettaa viljakuitu. Kannattaa ihmeessä kokeilla karppausta jos kiinnostaa, ei siinä ainakaan mitään menetä :)

ViestiLähetetty: 2012-06-25 11:15:10 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Tuskin ummettaa jos syö tarpeeksi rasvaa ja liukoista kuitua (marjoja, kasviksia, vihanneksia) ja juo riittävästi vettä.Kokeilemalla selviää. Mun mielestä toi ummetus on aloittelevan karpin ongelma ja johtuu edellä mainituista syistä. Enempi ihmiset on ummella vt-ruokavaliolla kuin karpilla mun mielestä.

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto

ViestiLähetetty: 2012-06-25 11:28:30 
Poissa
Herkkusuukarppi
Herkkusuukarppi

Mulla ummettaa nimenomaan viljat ja sokeri. Noista kun pysyn erossa ja käytän tarpeeksi rasvaa, kasviksia ja vettä/vichyä, niin ei oo ollu mitään vatsaongelmia :D
Oon saanu ummetuksen, ilmavaivat ja myös närästyksen aisoihin.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2012-06-25 13:16:55 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Alkuun mulla oli ummetusta, mutta kun söi tarpeeksi rasvaa ja rupes juomaan vettä niin loppu ummetus. Eli kun muistat juoda tarpeeksi vettä, paljon kasviksia ja sopivasti rasvaa niin tuskin ummetusta ilmenee..
Entis aikoina jos söi samana päivänä sekää munaa että juustoa niin ummetushan siitä seurasi. Nyt voin syödä molempia joka päivä, ilman ummetusta!
Ehdottomasti karppaus on kokeilemisen arvoinen juttu!

ViestiLähetetty: 2012-06-25 13:36:08 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

yes_to_pacon kirjoitti:
Alkuun mulla oli ummetusta, mutta kun söi tarpeeksi rasvaa ja rupes juomaan vettä niin loppu ummetus. Eli kun muistat juoda tarpeeksi vettä, paljon kasviksia ja sopivasti rasvaa niin tuskin ummetusta ilmenee..
Entis aikoina jos söi samana päivänä sekää munaa että juustoa niin ummetushan siitä seurasi. Nyt voin syödä molempia joka päivä, ilman ummetusta!
Ehdottomasti karppaus on kokeilemisen arvoinen juttu!

Ihan samaa meinasin vastata! Mulla meni kolme-nelja paivaa alussa ennenka keho tottui. sen jalkeen ei ole ollut ummetusta, paitsi jos ei jonain paivana muista juoda tarpeeksi vetta ja kayttaa rasvaa. Silloin auttaa kun ottaa rasvaa kunnolla.
Muuten mulla oli kans virallisterveellisella ruokavaliolla ummetusta tosi helposti, niinkuin edellinen sanoi, taytyi valtella munia ja juustoa samana paivana esim.. Nyt ei mitaan sellaista, hassua mutta totta! Eli mukaan vaan! :)

ViestiLähetetty: 2012-06-25 15:46:21 
Poissa
sintti
sintti

Muista lisätä ruokaan tavallista enemmän suolaa. Muuten saatat saada vieroitusoireita: päänsäkyä, sydämentykytystä, ärtyneisyyttä, lihaskouristuksia etenkin säärissä, ummetusta

ViestiLähetetty: 2012-06-25 21:28:59 
Poissa
sintti
sintti

Minä kärsin ummetuksesta elämäni ensimmäiset 50 vuotta, eikä siihen auttanut mikään. Kaiken maailman kuitu- ym. lisät vain pahensivat tiannetta. Karppauksen aloitettuani vuosia sitten ongelmat hävisivät sen sileän tien ja vatsani toimii nykyisin niin kuin olettaisin, että normaalin ihmisen vatsan kuukuu toimia.

Rohkeasti vain kokeilemaan, sillä se vain selviää, miten sinulla toimii.

ViestiLähetetty: 2012-06-25 23:13:31 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

Anzkuk kirjoitti:
Karppaus vaikuttaa kiinnostavalta ja ilmeisesti myös toimivalta, ja kiinnostaisi kokeilla, mutta...
pelottaa että vatsani menee siitä aivan sekaisin.

eli olen antanut itseni ymmärtää, että karppaus olisi aika monelle aiheuttanut vatsavaivoja ja ennenkaikkea ummetusta. Ja ongelmanihan on se,että minulle tulee ummetusta todella helposti jo ihan normiruoallakin, ja välillä tuntuu, että suolisto lakkoilee ihan vähästäkin.

Eli sanokaapas kokeneemmat karppaajat mielipiteitänne,että kannattaako tällaisesta vaivasta -ainakin silloin tällöin- kärsivän ylipäänsä kokeilla karppaamista, vai onko syytä jättää väliin.

Kukakohan vanhoista karppitrolleista tämä mahtaa olla...?
Vastaavia aloituksia löytyy (erityisesti täällä ja aloittelijoissa),
mutta ongelmaa näyttää silti esiintyvän vain hyvin harvalla yli 100 kertaa nikillään kirjoittaneella.
Ja sata viestiä karppilassa kertyy aloittelijallekin yllättävän nopeasti.

... tai sitten ne vähänkään pitempään täällä viihtyvät ottavat oppia neuvoista ja lisäävät sapuskoihinsa rasvaa ja selviävät sillä?

Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)

ViestiLähetetty: 2012-06-25 23:39:23 
els kirjoitti:
Kukakohan vanhoista karppitrolleista tämä mahtaa olla...?
Vastaavia aloituksia löytyy (erityisesti täällä ja aloittelijoissa),
mutta ongelmaa näyttää silti esiintyvän vain hyvin harvalla yli 100 kertaa nikillään kirjoittaneella.
Ja sata viestiä karppilassa kertyy aloittelijallekin yllättävän nopeasti.

... tai sitten ne vähänkään pitempään täällä viihtyvät ottavat oppia neuvoista ja lisäävät sapuskoihinsa rasvaa ja selviävät sillä?

Anteeksi mitä ? Voin kertoa, että tämä on ensimmäinen kerta kun kirjoitan tälle keskustelupalstalle, joten turha v*ttuilla jostain trollaamisesta.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 11 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00