karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-27 22:07:51

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 5 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: 1,5 kk takana
ViestiLähetetty: 2012-05-24 12:36:16 
heipä hei!

Olen tässä n. 1,5 kk karppaillut aluksi hh:t alle 20 g/päivä ja pikkuhiljaa nostanut (en oo enää niin tarkkaan jaksanu laskee) aluks laitoin tarkat syömiset kalorilaskuri.fi sivuille parin viikon ajan ja olo oli loistava: vuoden tauon jälkeen jalka oli jopa niin kevyt että juoksulenkilläkin kävin muutaman kerran. Tätä iloa jatkui 2,5 viikkoa ja sit tuli 5 päivän karkki repsu.

Olen siis ennen ollut ahmimiseen taipuvainen sokeriaddikti ja olen lukenut että karppaus auttaa siihen vaivaan,joten päätin kokeilla sitä, koska tätä "tautia" on jatkunut jo vuosia ja aina kaikki yritykset on johtanut repsuun. Karppauksen alottaessani painoin 86 kiloa ja pituutta on 165 cm. Parin viikon jälkeen pani tippu 79,5 kiloon kunnes repsahdin.

Näitä repsahduksia on nyt sattunut taas muutama ja edes viikkoa ei taas "pysty" oleen ilman karkkia. Pitäisikö mun tiputtaa hh:t alle 20 ja lisätä rasvaa kuten oon täältä lukenut? Syön yleensä 3-4 kertaa päivässä ja juon 2 kuppia kahvia joko kuohukermalla tai kevytmaidolla.

Esimerkki syömisistäni:
tiistai ja keskiviikko meni suht samoilla:
a: 2 munan munakas jossa loraus kuohukermaa,tonnikalaa öljyssä ja muutama siivu juustoa
päivä:salaatti jossa jäävuorisalaattia,kurkkua,tonnikalaa,parapähkinöitä ja saksanpähkinöitä ja juustoa
illemmalla: kebabrulla resepteistä
illalla: kuohukermaa,marjoja

munakkaan paistoin voissa ja oliiviöljyssä ja salaattiin lorotin oliiviöljyä.

Bonaqua villivadelmaa join 0,95l pullon ja vettä n. 2 litraa. Lenkkeilen koirien kanssa 1-2 tuntia päivässä ja teen seisomatyötä. Olo on muuten aivan mahtava, ei turvota ja vatta ei oo aina sekaisin ruoan jälkeen niinkun ennen ja oon huomennut että kynnet ja hiukset näyttää paremmilta. Mut mää haluun eroon tästä karkin himosta. Eikä asiaa helpota yhtään olla töissä 8 tuntia päivässä karkkien ympäröimänä...

Viestin otsikko: Re: 1,5 kk takana
ViestiLähetetty: 2012-05-24 13:54:56 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Jos tarkoitat töissä karkkien ympäröimänä olemisella sitä, että olet myyjä tai vastaava (et siis omassa yrityksessäsi) ja sinun on pakko ostaa naposteltavaa aina välillä kun mieli tekee, niin kokeile a) jättää rahat kotiin, jottet voi ostaa töissä karkkia b) osta tai valmista jotain vaihtoehtonaposteltavaa näin alkuun. Parempi tietenkin jos pystyt olemaan napostelematta ja syömään oikeaa runsaasti hyviä rasvoja sisältävää ruokaa niin ettei napsimishimo pääse niskan päälle.

Itselläni (r-kioski myyjänä) onnistui noilla konsteilla olla ostamatta ja syömättä "herkkuja" työaikana. Mukana kulki pähkinäpussi (ei maapähkinöitä) ja monesti ihan vaan jotain kotona paistettuja lihapullia. Ja tosiaan runsaasti rasvaa vaan ruokiin nii pysyy nälkä loitolla ja sitä kautta tulee naposteltua vähemmän. :)

ViestiLähetetty: 2012-05-24 14:15:50 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Moi
Kannattaa rekistöröityä.
Pääsee foorumiin paremmin lukemaaan ja kommentoimaan.
Siellä on ketju sokeri riippuvaisille.
Nykyelämä on haasteellista hiilareita on saatavilla enemmän kuin koskaan, hh on siis sokeri ja sokeroituvia aineita,
viljat, riisi,yms.
Moni on päässyt ketoilemalla ohi sokeri himosta.
Eli tervetuloa foorumin mahtavaan vertaistuki porukkaan.

En se minä ollut ja siksi toiseksi se oli vahinko.

ViestiLähetetty: 2012-05-24 14:18:27 
eväät mulla onkin mukana aina töissä. Rahaa ei aina tarvi karkkiin kun tulee vanhoja poistoja. :) (minäkin samassa firmassa töissä) ja napostelusta yritän päästä eroon, että sais tota painoo pois.

ViestiLähetetty: 2012-05-24 17:25:13 
Poissa
Herkkusuukarppi
Herkkusuukarppi

Täälläkin entinen R-kioskin myyjä :smt039
Kyllä siellä tuliki karkkia mutustettua jatkuvasti #-o . Eli tiedän tuon tilanteen.
Vinkkejä oot saanutki jo hyvin.

satu86 kirjoitti:
Olo on muuten aivan mahtava, ei turvota ja vatta ei oo aina sekaisin ruoan jälkeen niinkun ennen ja oon huomennut että kynnet ja hiukset näyttää paremmilta.

Tää kuulostaa hienolta =D>

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 5 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00