^^ No niin, piti sittenkin kaivaa se ketju esiin. Et ollut sinä vaan tämä:
F.D kirjoitti:
OT: Kyllä on mun mielestä ihan sallittua tehdä kompromissejä terveyden ja ulkonäön suhteen, jos pitää vähärasvaisesta kropasta niin paljon että on valmis tekemään työtä sen eteen, niin kyllä se on ihan aikuisen ihmisen itse päätettävissä.
Aivan kuin jotkut pitävät hieman ylipainoista vartaloa esteettisenä ja haluavat sellaisessa asua vaikkei se olisikaan terveellistä.
Kukkopilli kirjoitti:
... Ylimääräisen rasvan haitallisuuden riskirajana muuten kuulemma naisillä on vyötärönympärys 80cm. Se on ehkä toimivampi riskiraja kuin bmi tai rasvaprossa. Siis "ylipainon" määrittelyssä..
Sitä kuulemma on kaikenlaisia markkereita tälläkin alalla

Tuo vyötärönympärys riippuu kovasti koosta ja, kuinka ollakaan, niistä muistakin rasvakudoksista.
Ja jos terveyttä halutaan, niin lievä ylipaino (länsimaisille, ja vähän alempi alkuperäiskansoille) + riittävän pieni vyötärö-lantiosuhde eli ei yli 0,8 (sivistystasosta ja elopainosta riippumatta) näyttävät epidemiologisissa tutkimuksissa voittavan aikasten kirkkaasti pelkän vyötärömitan... Ja nokitetaan tätä vielä sillä virallispuolenkin tiedolla, että hedelmällisessä iässä olevien naisten terve rasvaprosentti on kuulemma yleensä luokkaa 20-30%... ja jatketaan tätä vielä sillä faktalla että että ne vetävän näköiseset alkuperäiskansojen naiset ovat BMIlstään jotain 22-23 vaikkei ylenmääräistä rasvaa näykään, niin päästään aika lähelle meikäläisen ajatuksia siitä terveestä naiskehosta.
Noh, onneksi noihinkin (ja itse asiassa varsinkin noihin) LCHF näyttää purevan aika hyvin

Ja toisaalta, ihan terveystekijöistä riippumatta vapaassa maassa saa tietysti haluta ja tehdä itselleen aika paljon.
Mutta omiin silmiin ei ole aina luottamista, sanoi jo Hesari tänään:
http://www.hs.fi/ulkomaat/Tutkimus+Anor ... 5595473224... eikä meikäläisen kokemusten mukaan ongelma todellakaan ole vain anorektikkojen oma.
Mutta - noinhan meitä monia on opetettu. lapsesta lähtien. Se viesti selvästi sopii tämän päivän rahastajille.