karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-13 05:38:31

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 20 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2013-01-09 12:21:55 
Olen noita katsellut (en vaan vielä ostanut), mutta tarjolla on pastaa, leipää, karkkia ja keksiä...Luvataan, että on vain vähän hiilareita annoksessa. Mitä mieltä näistä loppujen lopuksi? Ihan käyttökelpoista tavaraa vai huuhaata ja petosta? #-o

ViestiLähetetty: 2013-01-09 12:28:49 
Poissa
voinen
voinen

Minun mielipide: huuhaata ja petosta! En söis. Muut saavat olla mitä mieltä haluavat.

Kuuntelen Kroppaa

ViestiLähetetty: 2013-01-09 12:33:29 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

No jaa, miks se nyt ois joko-tai. Vähän hiilaria annoksessa, totta. Mutta muuten: leivättä/makaronitta/karkeitta/kekseittä voi elää, niitä ei perusruokavalioon tarvii sisällyttää. Itse syön silloin tällöin ihan "oikeaa" tuotetta ihan vaan siksi että on hyvää (terveellisyys on eri juttu, mutta omalla kohdalla koen ettei näistä määristä ole haittaa). Omalla kohdalla, jätän ostamatta.

ViestiLähetetty: 2013-01-09 12:47:24 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Eenfeldt blogissaan on mitannut verensokeriaan tuollaista " vähähiilarista" pastaa syötyään. Aika huuhaalta näyttivät. Palstan hakuun dreamfield, luulis löytyvän linkkiä ja selvennöstä. Tai Kostdoktornin sivuille tutkimaan.

Jos söisin viljaa, keittäisin mieluummin al denteksi ihan tavallista pastaa.

Sitten on tietysti olemassa vaikka shirataki-nuudeleita, luonnostaan vhh. Mulla ei ole sellaisista mitään kokemusta :)

-Terry Pratchett

ViestiLähetetty: 2013-01-09 12:55:32 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Melkosia sahan puruja ollu kaikki mitä oon maistanu.
Eikä minkäänlaisia tarpeita noille....enään.

En se minä ollut ja siksi toiseksi se oli vahinko.

ViestiLähetetty: 2013-01-09 13:01:31 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Lisäaineita, kilpirauhasentuho-soijaa ja ylimääräistä gluteenia haluaville kaupan karppituotteet ovat varmaan erinomaisia. Niin ja nille, jotka haluavat kasvattaa elintarviketeollisuuden voittoja.

Järkeville leivän ja pastankorvikkeille löytyy erinomaisia reseptejä kasapäin tämän sivuston reseptiosiosta.

Jos kerron tekeväni jotain itse, se ei tarkoita että suosittelen muita tekemään samoin.
Kaikki sanottava sanottu tismalleen kuten tarkoitan, tulkinnat & rivienväliinluvut täysin omalla vastuulla.

ViestiLähetetty: 2013-01-09 13:03:24 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Leipää maistoin kun tuli kauppoihin silloin noin vuosi sitten. En tykännyt, en osta uudelleen. Pastoja tai muita korvikkeita en ole maistanut, joten en osaa sanoa niistä mitään. Minä korvaan pastan kesäkurpitsalla tai munakoisolla, teen riisiä tai muusia kukkakaalista, lantusta ranskalaisia, siemenistä leipää jne jne. Näilläkin pärjää oikein hyvin.

Toisinsyöjä ehti väliin :D Minäkin peesaan reseptiosiota. Löytyy mitä vaan ja kelle vaan!

ViestiLähetetty: 2013-01-09 14:26:57 
Toisinsyöjä kirjoitti:
Lisäaineita, kilpirauhasentuho-soijaa ja ylimääräistä gluteenia haluaville kaupan karppituotteet ovat varmaan erinomaisia. Niin ja nille, jotka haluavat kasvattaa elintarviketeollisuuden voittoja.

Järkeville leivän ja pastankorvikkeille löytyy erinomaisia reseptejä kasapäin tämän sivuston reseptiosiosta.

Kilpirauhasentuho-soijaa? Kärsiikö soijaa syövät kansat muita enemmän kilpirauhas-sairauksista vai mihinkä perustuu tuo väite?

ViestiLähetetty: 2013-01-09 14:39:25 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Vieras kirjoitti:
Toisinsyöjä kirjoitti:

Kilpirauhasentuho-soijaa? Kärsiikö soijaa syövät kansat muita enemmän kilpirauhas-sairauksista vai mihinkä perustuu tuo väite?

Tässä yksi hyvä englanninkielinen artikkeli aiheesta:
http://www.naturalnews.com/025513_soy_f ... beans.html

Pointti: Soija on turvallista pitkällisen keittämistä ja maitohapattamista sisätävän prosessin jälkeen, jolloin sen myrkyt ovat hajonneet. Ilman tätä prosessia se on myrkyllinen ja erityisesti nimenomaan kilpirauhaselle. Soijaa syövät kansat syövät eniten ymmärtääkseni juuri niitä perinteisiä maitohapatettuja - turvallisia - soijatuotteita.

Perinteiset natto, miso, tempeh yms. ovat siis turvallisia, mutta jopa halpa teollinen tofu on tehty niin lyhyellä fermentoinnilla, että itse en siihen koske. Ja kaikki muu soija - eli se karppileivistä yms. teollisista elintarvikkeista löytyvä, sekä ne rouheet, nakkulat yms. - sisältää niitä papumyrkkyjä siinä määrin että eipä kannattaisi syödä.

Tämmöiseen englanninkieliseen ilkeään heittoonkin olen törmännyt: 'Glass of soy-milk a day eats your thyroid away.'

Jos kerron tekeväni jotain itse, se ei tarkoita että suosittelen muita tekemään samoin.
Kaikki sanottava sanottu tismalleen kuten tarkoitan, tulkinnat & rivienväliinluvut täysin omalla vastuulla.

ViestiLähetetty: 2013-01-10 14:31:25 
"Mutta muuten: leivättä/makaronitta/karkeitta/kekseittä voi elää, niitä ei perusruokavalioon tarvii sisällyttää."

Tottahan tuo. Itse olen ollut esim. kasvissyöjä kohta 17 vuotta ja ilman lihaa ja kalaakin pärjää, miksei sitten ilman viljaa...Joskus vaan tuntuu, että on hankalaa koostaa itselleen ruokaa, ennen kun se oli niin helppoa sen makaroonin ja riisin kanssa... :oops: Joo, laiska.

Kiitän mielipiteistä. Sen verran tietty noi kiinnostaa, että pistin tilaukseen jotain ihme miracle nuudeleita, ei pitäs olla ollenkaan hh. Katotaanpa maistuuko sitten.

ViestiLähetetty: 2013-01-15 11:57:00 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Usein korvikkeet ei vaan ole yhtä hyviä kuin alkuperäinen tuote. Jos vehnä ei olisi minulle ongelmallista, mielelläni söisin silloin tällöin annoksen hyvää tuorepastaa herkullisella kastikkeella tai uunilämpöisen korvapuustin. Mutta koska en kykene, en syö enkä etsi tietoisesti korvikkeita. Esim. monet syövät kesäkurpitsasuikuroita pastan tilalla. Joo, ovat kyllä hyviä, mutta ei niillä kyllä pastan kanssa mitään tekemistä ole. Ne ovat kesäkurpitsasukuroita.

Pölinöitä vol. 4 ja palstaunelmia

Oulaliina jolkottelee kohti puolikasta

ViestiLähetetty: 2013-01-15 12:25:17 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

"Humpuuki on humpuukia, ja tämä on enemmän kuin humpuukia"
- Matti Uusitupa

Esimerkiksi tuo Leader Foodsin So Lo-carb! High Protein Bar: 34g/100g hh = melkein sama kuin normi suklaapatukoissa. Mausta en tiedä enkä kyllä haluakkaan. Syön mieluummin Snickerssin jos patukan haluan syödä...

ViestiLähetetty: 2013-01-15 15:50:09 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Arvo Morkkis kirjoitti:

Sitten on tietysti olemassa vaikka shirataki-nuudeleita, luonnostaan vhh.

ihan ok, maku pitää ottaa soppiin sitten muusta. ovat täysin mauttomia. japsikeittoihin ja maustemössöihin.

--

karpatessa pitää opetella ruuan laittoa vähän uudestaan, jos on makaroonipohjalta ponnistanut.

ViestiLähetetty: 2013-02-19 16:23:47 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mä käytän silloin tällöin noita Dreamfieldsin pastoja, spagettia ja lasagnelevyjä. Olen mittaillut verensokeria, mutta eipä vaan nouse niin hurjasti noitten jälkeen ku normipastan. Makukin on musta ihan hyvä, tavara on täyttävämpää kuin normi.
Lasagne on yks mun lempiruokia enkä tykkää reseptiosion mukamas-pastoista, on ihan järkkyjä meikäläisen suussa :sick: . Kun teen lasagnee, teen sitä noin 10:n annoksen satsin ja pakastan. Helppoo herkutella kun tekee esim. karapulamättöruokaa. Tai ihan muutenkin vaan.
Joskus testasin myös ne karppimuussitkin, menettelee pahimpaan nälkään reilun lihasoossin kans, jos ei muuta oo tarjolla. Mut kyllä kukkismuussi hakkaa ne mennen tullen.

ViestiLähetetty: 2013-02-23 00:55:36 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

ma tein just pari paivaa sitten lasagnen http://hiidenuhmankeittiossa.blogspot.i ... sagne.html
sivulta ja siita tuli aivan ihanan herkullista..miehen mielesta tosin chilia tuli laitettua liikaa [-X

ViestiLähetetty: 2013-02-23 08:23:21 
Poissa
The Kuningatar
The Kuningatar

Huuhaata ja petosta [-X

91kg --> 74kg

ViestiLähetetty: 2013-02-23 08:51:51 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

pupuli kirjoitti:
Mä käytän silloin tällöin noita Dreamfieldsin pastoja, spagettia ja lasagnelevyjä. Olen mittaillut verensokeria, mutta eipä vaan nouse niin hurjasti noitten jälkeen ku normipastan. Makukin on musta ihan hyvä, tavara on täyttävämpää kuin normi.
Lasagne on yks mun lempiruokia enkä tykkää reseptiosion mukamas-pastoista, on ihan järkkyjä meikäläisen suussa :sick: . Kun teen lasagnee, teen sitä noin 10:n annoksen satsin ja pakastan. Helppoo herkutella kun tekee esim. karapulamättöruokaa. Tai ihan muutenkin vaan.
Joskus testasin myös ne karppimuussitkin, menettelee pahimpaan nälkään reilun lihasoossin kans, jos ei muuta oo tarjolla. Mut kyllä kukkismuussi hakkaa ne mennen tullen.

Montakos mittausta teit, yhden? :D

Uskon eron kunhan näen sinun mittaamasi verensokerikäyrät tuolla ja tavallaisella pastalla (ja samoilla kalori- ja makromäärillä).
uiden mittausten mukaan nousu tapahtuu vähän eri aikaan ja lasku on hitaampaa (eli sokeri pysyy koholla pitempään, aivan kuten rukiillakin). Muuta eroa vastaavissa mittauksissa ei ole näkynyt.

Tosin sillä ei ole juuri sinulle mitään merkitystä, jos tai siis kun et ole diabeetikko tai edes alkava sellainen.

Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)

ViestiLähetetty: 2013-02-23 12:12:52 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ostin viime viikonloppuna Vaasan minihiilarileipää, ajattelin päästä helpolla iltateen kanssa, ja pääsinkin. Mutta ne ilmavaivat. Normileipäkin aiheuttaa, mutta ei tollasia kahden päivän kestäviä konsertteja. Eli totesin, että jatkossa jos leipää pitää muka saada, ilman että itse leipoo niin sitten ihan normileipää silloin tällöin. Ja epäilen että itselläni sama koskee myös pastoja yms. Jos niiden syönti ei ole jokapäiväistä eikä edes viikottaista niin silloin kun tekee mieli, syön "aitoa" tavaraa. Nuo korvikkeet ovat useimmiten itselle niin suuri pettymys, että se "himo" ei häviä ja sitten tulee pahimmillaan syötyä vielä sitä alkuperäistä.

Nyt olen kohta kaksi kuukautta ollut syömättä mitään viljoja, lukuunottamatta sitä viime viikon minihiilaria. Ja vatsa voi hyvin. Jotain se varmasti kertoo :)

Apulanta - Routa
Päikyn tapaista

Kuva

ViestiLähetetty: 2013-02-23 13:05:21 
Poissa
Vastarannan karppi
Vastarannan karppi

Bloody Mary kirjoitti:
Huuhaata ja petosta [-X

Syystä että? Sisältävät sittenkin hiilareita vastaavien normituotteiden verran?

ViestiLähetetty: 2013-02-23 17:25:03 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Els, nyt on lasagne pakastimesta loppu, mut yritän muistaa mittailla kun seuraavan kerran on pastaa safkana. Palaan sillon asiaan :)

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 20 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00