pupuli kirjoitti:
Mä käytän silloin tällöin noita Dreamfieldsin pastoja, spagettia ja lasagnelevyjä. Olen mittaillut verensokeria, mutta eipä vaan nouse niin hurjasti noitten jälkeen ku normipastan. Makukin on musta ihan hyvä, tavara on täyttävämpää kuin normi.
Lasagne on yks mun lempiruokia enkä tykkää reseptiosion mukamas-pastoista, on ihan järkkyjä meikäläisen suussa

. Kun teen lasagnee, teen sitä noin 10:n annoksen satsin ja pakastan. Helppoo herkutella kun tekee esim. karapulamättöruokaa. Tai ihan muutenkin vaan.
Joskus testasin myös ne karppimuussitkin, menettelee pahimpaan nälkään reilun lihasoossin kans, jos ei muuta oo tarjolla. Mut kyllä kukkismuussi hakkaa ne mennen tullen.
Montakos mittausta teit, yhden?

Uskon eron kunhan näen sinun mittaamasi verensokerikäyrät tuolla ja tavallaisella pastalla (ja samoilla kalori- ja makromäärillä).
uiden mittausten mukaan nousu tapahtuu vähän eri aikaan ja lasku on hitaampaa (eli sokeri pysyy koholla pitempään, aivan kuten rukiillakin). Muuta eroa vastaavissa mittauksissa ei ole näkynyt.
Tosin sillä ei ole juuri sinulle mitään merkitystä, jos tai siis kun et ole diabeetikko tai edes alkava sellainen.