Vieras kirjoitti:
Miksi Ari jojoilet? Olet jojoillut karppilassakin jo kahdeksan vuotta. No, voimia, yritä löytää rauha.
oletko uusi täällä, no ei hätää, minä autan sinua.
noihin olen vastannut jo aikaa sitten joten lainaan entistä..
tuohon jojo määrään, se ei ole oikeastaan mitenkään suuri, täällä "karppilassa", noin 5 kg sisällä suurimman osan ajasta.
(katselin tuossa päiväkirjaani pc:llä)...kun karppilaan eka viestin kirjoitin yli 8 v. sitten "vieraana" paino oli silloin 74,6 kg.
nyt paino 70 kg paikkeilla. ennen karppilaan tuloa paino oli enempi ja ne oli pudotettu perinteisellä tyylillä "syö vähempi" tyylillä.
Ari kirjoitti:
...lisäksi rasvapaastonnut monta kertaa, max 7 vrk/kerta, harrastanut syklitystä useasti, vesipaastonnut, ym. "ihmiskokeita"
ollut vuosia hh 20-40 g/vrk.. ym ennen kun löysin atkinsin VHH, kuntoilu, liikunta, voimanosto ravintojuttuja.
Tiedän omasta kokemuksesta, kun puhutaan mitä on laihduttaminen, laihduttanut useita kertoja päästäkseni "omaan" painoluokkaan voimanosto lajissa (ja miten vielä säilyttää voimansa ja tehnyt Suomen ennätyksiä). Laihduttanut myös paljon kg, ruokaa vähentämällä + liikkumalla. olen myös lihottanut itseäni nopeasti tarkoituksella. Tiedän myös miten elimistö ei "halua" luopua omista rasvavaroista.
siis olen voimanoston Suomenmestari ym. SM palkintotiloja ja mm. 10 kpl Suomen ennätyksiä ym. muita urheilulajeja harrastanut kilpailumielessä.
Ari kirjoitti:
piinastiina kirjoitti:
Mistä sulle sit tulee aina ne kilot takaisin? Kun koko ajan mitä mä muistan olet laihduttanut, miten milloinkin.
Eihän sul varmaan montaa kiloa tule, mut kuitenkin. Kiinostaa.

jep no sehän on ihan selvää, että liika kaloreista eli on syöty enempi kuin on kulutettu, siitä ne kilot takaisin tulee.
kyllä oikein muistat, koko ajan laihdutettu (tai siis ei "koko ajan")... mutta jos muistat sain ne verenpainelääkkeet kuin jouduin töistä suoraan teholle "pillit ulvoen" korkeiden verenpaineiden takia, silloin olin ollut jo jonkin aikaa VHH tyylisellä "atkinsonilla", ... joten se ei sovi minulle ei ei (vaikka paino putosi), sitä on yritetty monesti... siitä niitä "laidutuskertoja" tulee ja aina on tyssänyt siihen kun hh laskee ja silloin verenpaine nousee. se että löytyy "konsti" laihduttaa että verenpaine laskee tai pysyy normaalissa.. siis ilman lääkitystä.. ON nyt aika lähellä tai on oikeastaan nyt ... olen siis nyt ilman mitään lääkitystä tai lisäravinteita. joku aika sitten olin matalan insuliini-indeksin ruuilla (hyväkarppi ja sitä lähellä olevilla tyyleillä), ja se oli jo oikeaan suuntaan, mutta liian vähän oli siinäkin hh ja jodisuolaa ja liikaa joitain ruokia jotka nosti verenpainetta.
siis tarkoitus on päästä noista läskeistä ilman että syö verenpainelääkkeitä... ja nyt suunta näyttää hyvältä
ja kortisoli on siinä osa "syyllinen", verenpaineeseen.
jep eli nyt olen lääkkeetön ja voin erittäin hyvin.
Kiitos toivotuksista, voimaa on, myös sitä lihasvoimaa ja rauhan olen löytänyt jo kymmeniä vuosia sitten.
ja kaikkea hyvää myös sinulle ja Tervetuloa mukaan foorumille.
tv Ari
ps. ja "karppilaa" kannattaa lukea muun ohella, täällä voi oppia uutta, vaikka olisi normaalipainoinen