karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-08 15:05:03

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 6 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2013-05-14 10:29:18 
Mutta lopetin tupakoinnin vajaa 2 vuotta sitten. Paino lähti nousuun, vaikka karppasin. Melkein 4 kiloa tuli lisää! No, olen tosissani yrittänyt saada sitä pois. Mikään ei auttanut, vaikka noudatin ohjeita orjallisesti. Myös liikunta oli päivittäistä.
Mutta, nyt sitten näiden kilojen kanssa näin pitkään taisteltuani, ostin tämän Morenon 17 päivän dieettikirjan. olen nyt ollut näillä ohjeilla 15 päivää ja paino on tippunut 4,1 kg!
Eli se auttoi jumitukseen. MUTTA, nyt on pelottavat hetket edessä. En jatka tätä dieettiä enää kuin 2 päivää, koska olen tavoitteessa. Nyt olen ymmällä, miten nyt pitäisi siirtyä takaisin tähän omaan rakkaaseen karppaukseen, niin, että paino ei nousisi. Tämä karppaus on kuitenkin loppuelämäni elämän tapa!
Voisitteko ystävällisesti antaa jotain ohjeita? Itse olen miettinyt, että alkupäivinä kenties paljon rasvoja. Olisiko ajatuksessa järkeä? Olen 65v-
Kiitos etukäteen ihanat ihmiset!

ViestiLähetetty: 2013-05-14 11:36:05 
Hirveen vaikee mitään neuvoja antaa,karppi kuitenkin olet. Josko menis kokeilun
puolelle. Testailet syömisiä ja kuuntelet kroppaa. Työtä se kyllä vaatii ja kärsivällisyyttä.
Ja sitähän meillä karpeilla on :D

ViestiLähetetty: 2013-05-14 11:58:01 
Poissa
ylläpitokarppi
ylläpitokarppi

Osta kunnon ruoka-aineita jääkaappiin ja kaiva muutama mieluisa resepti näiltä sivuilta tai esim. Karpin-kirjasarjan kirjoista. Kun rutiini syntyy, arki alkaa rullata sujuvasti.

Jos olet ollut niukalla dieetillä, vaakalukema saattaa hieman nousta ekalla viikolla palatessa normaaliin syömiseen.

ViestiLähetetty: 2013-05-17 22:40:30 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Oletko varma että et ole alkanut syödä jotain tupakoinnin tilalle? Neljä kiloa kahdessa vuodessa on niin vähän että ylimääräinen pari tomaattia tai lihapulla päivässä riittää.

Jos et ole alkanut syödä lisää niin olet harvinainen poikkeus tupakan kirosta vapautuneiden joukossa.

ViestiLähetetty: 2013-08-30 10:27:51 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tämä on vanha ketju, mutta kirjoitan, jos joku lueskelee vielä...
Tupakoinnin lopettamisesta on tehty tutkimus ja siinä huomattiin, että lihominen tupakoinnin lopettamisen jälkeen johtuu suolistoflooran muutoksesta. Mikrobikanta muuttuu ja se pitäisi saada samanlaiseksi kuin aiemmin... Tähän ei annettu vastusta, sillä varmasti jokaisella on oma flooransa.

Anna siis hyvä alusta mikrobeille! Ei nopeita hiilihydraatteja, ei lisäaineita, paljon kasviksia ja niin poispäin. Vain kokeilu auttaa. Ilman kasviksia tulee toimeen, niitä tarvitaan loppujen lopuksi aika vähän polyfenolien, vitamiinen tms. takia, mutta sen lisäksi ne muodostavat hyville bakteereille kasvualustaa ja toimivat näiden ruokana.

Kukaan ei vielä tiedä oikeasti mikä olisi sopivin bakteerikanta ja miten se tehdään. Maitohappobakteereita voi kokeilla, mutta nämä apteekin ovat yhtä tyhjän kanssa...

ViestiLähetetty: 2013-08-30 19:57:26 
Poissa
apina
apina

Leenuliinutiinu kirjoitti:
Tämä on vanha ketju, mutta kirjoitan, jos joku lueskelee vielä...
Tupakoinnin lopettamisesta on tehty tutkimus ja siinä huomattiin, että lihominen tupakoinnin lopettamisen jälkeen johtuu suolistoflooran muutoksesta. Mikrobikanta muuttuu ja se pitäisi saada samanlaiseksi kuin aiemmin... Tähän ei annettu vastusta, sillä varmasti jokaisella on oma flooransa.

Anna siis hyvä alusta mikrobeille! Ei nopeita hiilihydraatteja, ei lisäaineita, paljon kasviksia ja niin poispäin. Vain kokeilu auttaa. Ilman kasviksia tulee toimeen, niitä tarvitaan loppujen lopuksi aika vähän polyfenolien, vitamiinen tms. takia, mutta sen lisäksi ne muodostavat hyville bakteereille kasvualustaa ja toimivat näiden ruokana.

Kukaan ei vielä tiedä oikeasti mikä olisi sopivin bakteerikanta ja miten se tehdään. Maitohappobakteereita voi kokeilla, mutta nämä apteekin ovat yhtä tyhjän kanssa...

Sen verran voisin kommentoida tähän, syljen mukana kulkeutuu aikas paljon tupakkimehua mahaan. Röyhtäyttää ja pierettää, eli pakteeri on sekaisin?

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 6 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00