karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-25 02:00:20

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 301 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 516 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Miksi karppi ei syö?
ViestiLähetetty: 2014-06-24 18:46:59 
Tuolta ruokapäiväkirjoista löysin tällaisen:

- aamiainen lchf kahvi
- lounas juustoleipäsiä, juustoa, metwurstia vihersalaattia ja voikahvia
- päivällinen jauhelihapihvejä, vihreitä papuja ja voikahvia

Miten ihmeessä ~1000 kcal/pvä voi riittää aikuiselle ihmiselle? Jos nyt edes auttavasti on lihasta ja aktiivisuutta niin eihän tummoisella voi mitenkään pärjätä (sairastumatta). Itse syön noin 3000 kcal päivässä vaikka olen ns. normaalipainoinen (ja terve ja lääkkeetön).

Viestin otsikko: Re: Miksi karppi ei syö?
ViestiLähetetty: 2014-06-24 22:01:51 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Lainaa:
syön noin 3000 kcal päivässä

Minä en kyllä laske kaloreita eikä pisteitä vaan näläntunteen mukaan.

ViestiLähetetty: 2014-06-24 22:06:32 
Jurpolukki kirjoitti:

Ei kaloreita laskea tarvitse, kuten ei hiilareitakaan, mutta jokainen ei-heikkolahjainen kykenee niiden määrän arvioimaan.

ViestiLähetetty: 2014-06-24 22:52:52 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Vieras kirjoitti:
Tuolta ruokapäiväkirjoista löysin tällaisen:

- aamiainen lchf kahvi
- lounas juustoleipäsiä, juustoa, metwurstia vihersalaattia ja voikahvia
- päivällinen jauhelihapihvejä, vihreitä papuja ja voikahvia

Miten ihmeessä ~1000 kcal/pvä voi riittää aikuiselle ihmiselle? Jos nyt edes auttavasti on lihasta ja aktiivisuutta niin eihän tummoisella voi mitenkään pärjätä (sairastumatta). Itse syön noin 3000 kcal päivässä vaikka olen ns. normaalipainoinen (ja terve ja lääkkeetön).

Piti ihan hakutoiminnolla etsiä toi posti mihin viittasit, mistä sä siihen sen 1000 kaloria tempaisit, hatusta?
Jos söisin kyseisiä elintarvikkeita niin minun kohdalla sama ateria näyttää tältä

aamiainen lchf kahvi = 450 kcal
lounas juustoleipäsiä, juustoa, metwurstia vihersalaattia ja voikahvia = 1240 kcal
päivällinen jauhelihapihvejä, vihreitä papuja ja voikahvia = 1260 kcal

Edit:
Yht 2950 kcal

ViestiLähetetty: 2014-06-24 23:15:45 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Miksi meillä on nälän-janon- kylmän tunne?

Minä olen jättänyt kaloreitten arvioinnin pannuhuoneeseen jonne se sopii oikein hyvin. Polttotekniikka on siellä kehittynyt somaan malliin.

ViestiLähetetty: 2014-06-24 23:31:18 
Motion kirjoitti:
Piti ihan hakutoiminnolla etsiä toi posti mihin viittasit, mistä sä siihen sen 1000 kaloria tempaisit, hatusta?
Jos söisin kyseisiä elintarvikkeita niin minun kohdalla sama ateria näyttää tältä

lounas juustoleipäsiä, juustoa, metwurstia vihersalaattia ja voikahvia = 1240 kcal

Edit:
Yht 2950 kcal

Okei eli rasvamällit ovat todella massiivisia. Kahvissakin noin 1.5 desiä kermaa tai noin 70 g voita. No, makunsa kullakin :)

ViestiLähetetty: 2014-06-25 08:37:14 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Vieras kirjoitti:
Motion kirjoitti:

Edit:
Yht 2950 kcal

Okei eli rasvamällit ovat todella massiivisia. Kahvissakin noin 1.5 desiä kermaa tai noin 70 g voita. No, makunsa kullakin :)

Höh, kyllä se kaksi kuppia kahvia aamulla menee, tai siis mukia, kermaa jaksa juoda siinä ei ole tarpeekis rasvaa ja liikaa hiilareita.
Itse lasken voit pohjalle ripottelen pikakahvia ja keihuvaa vettä päälle ja alan hörppimään 2x30 g voita menee kevyesti, toiset vetelee kookos öljyä sekaan jolla korvaa osan voista tai lisää rasva määrää, mutta mä en siitä kahvissa tykkää, voita ja suolaa ai et kun on makea aamiainen jos on kiire, miellumin toki syön kun juon rasvan mutta on aamuja kun ei ehdi viritellä sen kummempaa aamiaista.
Kuva Noilla kun syöt mahan täyteen amiaisella on kalori ja muita vajeita ihan kivasti.

Vieras kirjoitti:
Ei kaloreita laskea tarvitse, kuten ei hiilareitakaan, mutta jokainen ei-heikkolahjainen kykenee niiden määrän arvioimaan.

Tolleen van jos sama vieras, niin jos lähimpään tasa lukuun pyöristetään se on 60 ei 70 (hiukka päälle 62g.)

ViestiLähetetty: 2014-06-25 09:07:48 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

^^ Kirjoitustyylistä päätellen aloittajavieras on sama, joka ei ole ennenkään osannut laskea(kaan),
joten minkäs teet :)

Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)

ViestiLähetetty: 2014-06-25 09:33:22 
els kirjoitti:
^^ Kirjoitustyylistä päätellen aloittajavieras on sama, joka ei ole ennenkään osannut laskea(kaan),
joten minkäs teet :)

No ei se varmaan laskemisesta ole niinkään kiinni vaan siitä, että ei kukaan ns normaali tajua, että karppaajat läträä aivan järjettömästi tuon rasvan kanssa. 70 g voita kahvin kanssa kuulostaa kyllä munkin mielestä täysin älyvapaalta touhulta.

Eri vieras

ViestiLähetetty: 2014-06-25 09:45:48 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

-

ViestiLähetetty: 2014-06-25 09:50:41 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ja sitä paitsi se Motionin esimerkissä on edelleen rapiat 60 g :!:

Pysytäänpä tarkkoina.

Nimim. 40 g voita tänä aamuna, siitä 0 g kahvissa

-Terry Pratchett

ViestiLähetetty: 2014-06-25 10:28:16 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Sopinee hyvin tähän keskusteluun tämä kommenttini, ehkä. Eli siis kyse on tuosta voikahvista, muistini mukaan, ja se ei mikään kovin varma tietolähde ole se muistini, voikahvia on juotu iät ja ajat Suomessakin, eli kahviin on lisätty voita veden maun peittämiseksi, mitä se veden maku sitten on niin siihen en osaa vastata. Itse kyllä juon kahvin mieluummin kahvina ilman mitään lisiä mutta niiden muutaman ruvisleipäviipaleen päälle kyllä sitä voita tulee laitettua melko "raskaalla kädellä" ja lisäksi vielä kunnon juustoa. Siis se ruisleipä on minun kahvileipääni.

ViestiLähetetty: 2014-06-25 10:32:15 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

Vieras kirjoitti:
No ei se varmaan laskemisesta ole niinkään kiinni vaan ...
...tyhmyydestä?
Jo vanha kansa sanoi, ettei pidä kauhalla vaatiman jos on lusikalla annettu.

Jos tai siis kun päivän energiasta 70-80 prossaa tulee rasvasta,
niin totta mooses kerta-annokset ovat isompia kuin mitä ne ovat jollain viljanpurijalla,
lasketaan sitten kaloreita eli ei. Eikä mikään selitys tee 60 grammasta 70 grammaa :mrgreen:

Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)

ViestiLähetetty: 2014-06-25 10:34:08 
Poissa
voinen
voinen

Vieras kirjoitti:
Jurpolukki kirjoitti:

Miksi ne pitäisi arvioida?
Mistä näitä tomppeleita sikiää? Eikö niillä tosiaan oo muuta tekemistä (kesälomalla?) kuin karppipalstalla trollailu?
:roll:

Kuuntelen Kroppaa

ViestiLähetetty: 2014-06-25 10:42:48 
jazzhole kirjoitti:
Vieras kirjoitti:
No ei se varmaan laskemisesta ole niinkään kiinni vaan siitä, että ei kukaan ns normaali tajua, että karppaajat läträä aivan järjettömästi tuon rasvan kanssa. 70 g voita kahvin kanssa kuulostaa kyllä munkin mielestä täysin älyvapaalta touhulta.

Kyseessä on sinun subjektiivinen mielipiteesi jonka muodostat omien kokemustesi perusteella. Ei selvinnyt mistään kohtaa laitetaanko tämä 70g voita yhteen ainoaan kahvikuppiin, vai ehkä useampaan mukilliseen. Saahan sitä tietysti pelätä mitä haluaa mutta jos voikahvi ei mahdu maailmankuvaasi niin me olemme siihen melko syyttömiä.

Selvitätkö vielä miten pelkääminen ja voikahvi liittyy toisiinsa? Pelkäätkö siis juoda voikahvia ja juomalla sitä osoitat voittavasi pelon? Vai kuinka tuo pitää tulkita?

ViestiLähetetty: 2014-06-25 10:49:44 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Itse arvioin jonkin verran syötyjä kaloreita, koska pitäisi saada painoa vähän nostettua. Karppiruoan hyvän kylläisyysvaikutuksen vuoksi voivat kalorit joskus jäädä vähän turhan alas.

Pölinöitä vol. 4 ja palstaunelmia

Oulaliina jolkottelee kohti puolikasta

ViestiLähetetty: 2014-06-25 11:31:44 
oulaliina kirjoitti:
Itse arvioin jonkin verran syötyjä kaloreita, koska pitäisi saada painoa vähän nostettua. Karppiruoan hyvän kylläisyysvaikutuksen vuoksi voivat kalorit joskus jäädä vähän turhan alas.

No niin :) Ja avausviestin ruokavaliolla kalorit jäävät helpostikin liian alas, etenkin jos yrittää olla laihtumatta. Paitsi jos nyt oikeasti tykkää esim. kahvista jossa on 60-70 g voita, laardia. käsirasvaa tjms :)

Viestin otsikko: Miksi karppi ei syö?
ViestiLähetetty: 2014-06-25 12:47:18 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Heh, karpin kalorit ja kahvit on erit kuin muiden.. Vt juo kahvin mustana ja iloitsee vähäkalorisuudesta, karppi pistää siihen voita ja iloitsee runsasrasvaisuudesta :wink:

Jos ei tiedä mitään lchf-tyylistä voi hyvin helposti katsahtaa että missäs se ruoka on, itsekin olen tähän hairahtunut.

ViestiLähetetty: 2014-06-25 13:04:39 
Mamachi kirjoitti:
Jos ei tiedä mitään lchf-tyylistä voi hyvin helposti katsahtaa että missäs se ruoka on, itsekin olen tähän hairahtunut.

Nimenomaan, missä on ruoka. Rasva kun sisältää lähinnä pelkkiä tyhjiä kaloreita...paljon energiaa, vähän ravinteita.

ViestiLähetetty: 2014-06-25 13:54:25 
Tietämätön vieras yllä vastaa Mamachille. Luonnollinen (eläin)rasva on täynnä ravinteita. Jos jossain on tyhjiä kaloreita, niin sokerissa ja kaikessa sokeristuvassa = hiilihydraatit, erityisesti viljat ja riisi. Terveisin muu vieras

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 301 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 516 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00