^Komps els... sitä rasvatonta lihaa saa kyllä syödä aikalailla + kun siitä prodestakin tulee niitä kaloreita...mikä yllätys!
Pihalla kirjoitti:
Tuntuu, että kalorit on heti pilvissä jos syö mitään muuta kuin rasvatonta lihaa (kanaa) ja salaattia.Tympeältä kuulostaa ja maistuu...sitten lisäämällä esim.juustoa tai iltapalaksi metukka-juusto lärpälleitä tai partaäijämehukeitolla,niin jo mentiin yli kalorien.Eli help,olisko nyrkkisääntöä/annosteluohjetta nimenomaan rasvoihin,partaäijään,juustoihin ja pähkinöihin?
Höpöhöpö, kalorit tulee siitä mitä suuhunsa pistää - ja kuinka paljon. Jos aikoo pitää jonkinsortin kalorirajaa, niin silloin pitää tietää mitä syö - ja olla siinäkin haluttaessa aika tarkka.
Mä pidän välillä tiukisteluviikkoja, jolloin kalorit pysyvät alle 1300kcal/vrk. Hiilet ovat silloin alhaalla (keskimäärin ehkä 15-19g/vrk) ja prodet alakantissa, rasvasta (avokado, mantelit/pähkinät, ooöö, voi ja munat) tulee suurin osa kaloreista.
Pikkasen tarvitsee olla joko näppituntumaa elintarvikkeista ja toisaalta: jos oikein hifistellään, niin ruokapäikky ja grammavaaka ovat lyömättömät kaverit.
Vihreitä (salaatit, pinaatti, kurkku, varsis, kesäkurppa, kaalit etc.) syön surutta, hedelmiä/marjoja hyvin vähän tiukistellessani. Juustoja aina ja rasvaisina. Munia, paljon. Lihaa ja kalaa huvittaessa - ja luuliemiä varsinkin nyt syksyn kohta alkaessa.
Maitotuotteiden kanssa olen tiukistellessani tarkkana: unohdan toviksi kaikki muut maitotuotteet paitsi voin ja kuohukerman.
Ja vielä: mulle tiukistelu tarkoittaa siis hiili- ja kalorirajoitusta pari kertaa vuodessa - eikä siis jatkuvalla syötöllä...!

Ai joo, tässä vielä mun vinkkinä taasjälleenkerranuudestaan papan iki-ihana ketju...
viewtopic.php?f=13&t=856