Otsikossa se jo tulikin, mitä jos vaan lisään rasvaa ruokavaliooni muuttamatta tietoisesti mitään muuta? Äkkiseltään tietysti ajatteli että seurauksena on lihominen. Kuvittelisin että terveyden kannalta tuo voisi olla jollekin loufättääjälle ihan hyväkin asia, siis ei lihominen, mutta että lisäisi edes rasvaa.
Itse syön melko rasvaisesti mutta varsinaisena karppina minua ei voi pitää koska en juurikaan kiinnitä hiilareihin huomiota. Kaipaan yleensä ruoalle neutraalia hiilarilisuketta, mielellään pastaa tai nuudelia. Siis nimenomaan jotain täysin MAUTONTA, kukkakaalimuusi ei ihan aja asiaa.

Onneksi nyt on ollut niin paljon juttuja resistentistä tärkkelyksestä että jäähdytettyä pastaa voi pitää melkein terveysruokana.
Nykyisillä ruokatottumuksilla paino on pysynyt pitkään melko vakaana, BMI on 28,5. Hiukan tuosta sopisi laihtua, lähinnä siksi että urheilu olisi kevyempää. Olen siis 35-vuotias naisihminen. Tiedän että laihtuisin jos vähentäisin hiilareita mutta ongelma on, että a) en tykkää säännöistä, en edes itse asettamistani. En siis pystyisi jatkamaan loppuelämääni mitään tiukkaa säännönmukaista syömistä enkä usko kuureihin. ja b) ilman hiilarilisäkkeitä alan helposti syödä liian vähän ja sitten se kostautuu. Kovin suuria kasvismääriäkään en pysty syömään kun maha ei kestä ja suoraan sanottuna en niin hirveästi edes pidä useimmista kasviksista. Marjoja kyllä kuluu ja erilaisia sipuleita.
Mietin siis, että mitä tapahtuu jos alan lotrata rasvalla vielä suruttomammin kuin ennen? Onko teoriassa mahdollista, että hillareita vähentämättäkin "ainainen nälkä" alkaisi hellittää ja alkaisin
luonnostaan kaivata vähemmän hiilareita/muuta ruokaa?
Tänään tein testipäivän ja söin mitä mieli teki. Makrot: hh 129 g, rasva 150 g, prode 64 g. Prosentit 24/64/12. Tänään siis lotrasin rasvalla tavallista enemmän. Sipsienmässytyspäiviä lukuunottamatta en usko että hiilarit on tuota korkeammalla juuri koskaan.
Tiedän että kukaan ei voi toiselle kertoa miten tämän keho reagoi mutta olisi kiinnostava tietää mitä ajattelette käyvän jos syön jatkossa näin. Laskennallisesti kalorit meni aika tasan kulutuksen mukaan, ehkä hiukan miinukselle jäin koska en jaksa syöttää liikuntojani Kiloklubiin missä yleensä lasken makrot jos lasken. Tuosta huolimatta on hivenen nälkä, tai ainakin mieliteko.
Vettä juon enemmän kuin riittävästi.