Otsikon kanssa samaa mieltä, hyvä aihe! Sitähän minä tässä olen tutuilleni kovasti koettanut selittää, että kaikille eivät hiilihydraatit samalla tavalla sovi. He voivat minulle holhoavahkosti osoitella lehtijuttuja, että "hiilihydraateista saa energiaa ja väsyt, jollet syö hiilihydraatteja", mutta oma olo vain on täysin päinvastainen: hiilihydraatit ne väsyttävät! Ja ikinä aikuisiälläni ei ole ollut nimenomaan niin energinen olo kuin karppauksen aloitettuani
Joku tuttu taas liputtaa täysjyväviljan puolesta, kuinka ei vatsa toimi lainkaan ilman sitä. Mutta itsellä taas täysin päinvastoin: vatsa toimiikin parhaiten rasvaisella vhh:lla, ja vilja-sokeriruokavalio tekeekin ummetusta. Ah niin ihanan kuituisella ruisleivällä kyllä on jotain vaikutusta... mieletöntä kaasuuntumista nimittäin, mutta muutoin vatsa ei toimi yhtään sen liukkaammin. Näyttää siis siltä, että kaikki ihmiselimistöt eivät vain toimi samalla tavalla ja niin kuin kirjoissa sanotaan!
Pastan ystävä kirjoitti:
Jos on syönyt päivällä kolmen aikaan pastaa, jaksaa vielä illalla kahdeksan aikaan hyvin syömättä, on energinen olo eikä yhtään nälkä.
Tosiaan hassua, miten erilaisia olemme. Itselläni vhh-ruoka tekee tuollaisen olon. Pastaa syötyä taas on heti kohta aterian jälkeen makeannälkä, ja jo tunnin päästä kurnii jo oikea nälkä.
Lopputulemana olemme varmaan kaikki samaa mieltä: hiilihydraattien sieto on tosiaan yksilöllistä.