karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-11 18:46:53

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 83 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 5 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2015-11-17 18:45:20 
Olen jo pitkään ihmetellyt, kuinka terveydenhoitoalan ihmiset ovat kovasti ylipainoisia. Aivan varmasti terveyskeskusten, sairaaloiden ja yksityisten hoitoalan työntekijät saavat erinomaista ohjausta, miten syödä ettei liho. Ilmeisesti tieto ei mene perille tai sitten ohjeet ovat vääriä! Tuntuu täysin kohtuuttomalta, että ylipainoinen lääkäri tai terkkari ehdottaa potilaalle laihtumista. Vai eivätkö hoitoalan ihmiset sairastu ylipainosta? Tietysti he saavat statiinit, verenpainelääkkeet, diabeteslääkkeet siinä missä muutkin. Kukaan ei halua sillä alalla myöntää, että ravinto-ohjeet ovat pielessä, ehkei uskalleta, koska lääkäri/ravintoterapautti tietää paremmin ja innoissaan jakelee syö-paljon-leipää -ohjeita tai "ei mistään täydy kieltäytyä, kun syö kohtuudella". Kas kummaa kun hoitsu ei pysty. Taukotilassa maistuu sama pulla kuin toimistotornissakin. :lol:

ViestiLähetetty: 2015-11-18 10:46:28 
Muu muu kirjoitti:
Olen jo pitkään ihmetellyt, kuinka terveydenhoitoalan ihmiset ovat kovasti ylipainoisia. Aivan varmasti terveyskeskusten, sairaaloiden ja yksityisten hoitoalan työntekijät saavat erinomaista ohjausta, miten syödä ettei liho. Ilmeisesti tieto ei mene perille tai sitten ohjeet ovat vääriä! Tuntuu täysin kohtuuttomalta, että ylipainoinen lääkäri tai terkkari ehdottaa potilaalle laihtumista. Vai eivätkö hoitoalan ihmiset sairastu ylipainosta? Tietysti he saavat statiinit, verenpainelääkkeet, diabeteslääkkeet siinä missä muutkin. Kukaan ei halua sillä alalla myöntää, että ravinto-ohjeet ovat pielessä, ehkei uskalleta, koska lääkäri/ravintoterapautti tietää paremmin ja innoissaan jakelee syö-paljon-leipää -ohjeita tai "ei mistään täydy kieltäytyä, kun syö kohtuudella". Kas kummaa kun hoitsu ei pysty. Taukotilassa maistuu sama pulla kuin toimistotornissakin. :lol:

Ylipainoisia mieslääkäreitä näkee erittäin harvoin. Näin äkkiseltään ei tule yhtään mieleen. Tai no, ehkä Heikkilä? Taitaa olla enemmänkin naisten ongelma tuo hoitoalan ylipaino.

ViestiLähetetty: 2015-11-18 11:02:57 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Niin, jos taukotilojen pulla ei ole syynä, niin syy voi olla myös sairaudet.
Hoitsut ym lääkärit ovat myös tavis-ihmisiä.

ViestiLähetetty: 2015-11-18 11:07:35 
Poissa
***Assolekarppi
***Assolekarppi

Läskinä hoitsuna voin sanoa, että myös vuorotyö lihottaa...
Tosin olin läski jo ennen sairaanhoitajuutta :mrgreen:

Ps, taukotilojen pullista ei joka vuoro kerkii nauttimaan

ViestiLähetetty: 2015-11-18 14:49:33 
Poissa
zombikarppi
zombikarppi

Minäpäs olen käynyt ravitsemusterapeutilla joka oli sellainen mätisäkki ettei mitään rajaa. En yhtään ihmettele että vaihtoi virasta toiseen.

ViestiLähetetty: 2015-11-18 15:13:23 
Poissa
himokarppi
himokarppi

Läski hoitoalan ihminen esittäytyy, moi. Työssäni kehotan ihmisiä laihduttamaan, ja usein totean, että tiedän ettei se ole aina helppoa. :)

Tieto ei valitettavasti aina näy tekoina. Onhan noita päihderiippuvaisiakin hoitoalan ihmisiä, tupakoijia esimerkiksi. Inhimillistä, sanoisin.

ViestiLähetetty: 2015-11-18 15:35:43 
Poissa
zombikarppi
zombikarppi

Erihanna kirjoitti:
usein totean, että tiedän ettei se ole aina helppoa. :)

Tämäpä oli se viisaus, jota kyseiseltä terapeutilta ei irronnut. Sen sijaan syytti minua valehtelijaksi ja että syön salaa. Ruokapäiväkirjakin oli väärennetty. Joo, mulle jäi tästä pahat traumat, sen verran monesti olen tämänkin asian nostanut tällä foorumilla esille :roll: Luulisi, että jos itse ei ole omien oppiensa avulla laihtunut, antaisi edes omille asiakkailleen vähän armoa eikä lyttäisi aivan maanrakoon.

ViestiLähetetty: 2015-11-18 17:14:34 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ehkä vieraan ei ole tarvinnut lääkärissä käydä, kun ei ole ylipainoiseen lääkäriin törmännyt.
Mä olen kyllä nähnyt montakin.

Kyllä hoitsun työ on senverran stressaavaa nykyisessä suorituskeskeisessä tehoyhteiskunnassa, etten yhtään ihmettele että ylipainoisia on.
Onhan noita keski-ikäisiä ylipainoisia muissakin ammattiryhmissä.

ViestiLähetetty: 2015-11-18 17:26:45 
Poissa
Ruokakarppi
Ruokakarppi

Vieras kirjoitti:

Ylipainoisia mieslääkäreitä näkee erittäin harvoin. Näin äkkiseltään ei tule yhtään mieleen. Tai no, ehkä Heikkilä? Taitaa olla enemmänkin naisten ongelma tuo hoitoalan ylipaino.

Itse kun en joudu lääkäreissä ramppaamaan, niin en voi lääkäreihin kommentoida mutta ehkäpä vieras on asiantuntija tässäkin..

Jaa, vai on Heikkilä mielestäsi ylipainoinen, ei kylläkään ole, elikkä et ole edes nähnyt Heikkilää!

Kliks->Instagram täsä

ViestiLähetetty: 2015-11-18 20:03:51 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Vieras kirjoitti:
Muu muu kirjoitti:

Yleisesti ottaen lääkärit tietää mitä syödä. Tai sanotaa, että älä tee kuten minä teen, vaan tee mitä neuvon.

ViestiLähetetty: 2015-11-18 20:31:21 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

Ylipainoisia lääkäreitä olen nähnyt montakin.
Ja samaa käypähoitoa suosittelevat, vaikka se näyttää heidät pullauttaneen muotoihinsa.

Heikkilä sen sijaan on solakka kaveri edelleen.
Parin viikon takainen kuva hänestä löytyy helposti; tosin vain rekisteröityneille avautuvilta sivuilta :)

Asiaan. En tiedä kumtko häiritsevät minua enemmän, ylipainoiset vt'ta suosittavat hoitohenkilöt,
vaiko ne vt'tä suosittelevat hoitohenkilöt, jotka eivät ole koskaan paino-ongelmista kärsineetkään.
Jälkimmäisten ylenkatse, varsinkin hiukan tutummassa seurassa, on todella luotaan työntävää.

Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)

ViestiLähetetty: 2015-11-18 20:45:16 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

els kirjoitti:
Ylipainoisia lääkäreitä olen nähnyt montakin.
Ja samaa käypähoitoa suosittelevat, vaikka se näyttää heidät pullauttaneen muotoihinsa.

Heikkilä sen sijaan on solakka kaveri edelleen.
Parin viikon takainen kuva hänestä löytyy helposti; tosin vain rekisteröityneille avautuvilta sivuilta :)

Asiaan. En tiedä kumtko häiritsevät minua enemmän, ylipainoiset vt'ta suosittavat hoitohenkilöt,
vaiko ne vt'tä suosittelevat hoitohenkilöt, jotka eivät ole koskaan paino-ongelmista kärsineetkään.
Jälkimmäisten ylenkatse, varsinkin hiukan tutummassa seurassa, on todella luotaan työntävää.

Vieraalla on Heikkilä syndrooma

ViestiLähetetty: 2015-11-19 18:58:53 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

TeijaS kirjoitti:

Komppaan Teijaa.
+ ne taukopullat, joista ainakaan minun työpaikoillani ei ole ikinä ollut pulaa. :D

ViestiLähetetty: 2015-11-19 23:56:44 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ei kai tupakka ole päihde kuten yllä väitetään?Poliisi on monesti pysäyttänyt mut (esimerkiksi tai myös ratsiassa) niin että ajan autoa tupakkaa polttaen.Kertaakaan ei ole syytetty siinä sit niinkuin päihteen käytöstä ajaessa.
Mut onhan sen oltava päihde kun THL nimittää sitä päihteeksi.

Mää muistan yhen lääkärin,roimasti ylipainoisen,takavuosilta joka piti tapanaan syödä berliinin munkkeja työhuoneessa.Kun potilas meni sisään,niin se kääräisi munkin sievästi servettiin ja pyyhki jauhot ja sokerit käsistä ja kätteli.

Jos ihminen olisi tarkoitettu savuttomaksi,niin kai me synnyttäisiin ilman tupakkaa suupielessä?

*onkohan mulla oikean puolen alimmainen kylkiluu poikki?

ViestiLähetetty: 2015-11-20 09:31:49 
batse kirjoitti:
TeijaS kirjoitti:

Komppaan Teijaa.
+ ne taukopullat, joista ainakaan minun työpaikoillani ei ole ikinä ollut pulaa. :D

Vuorotyö lihottaa poislukien palomiehet :mrgreen:

ViestiLähetetty: 2015-11-20 10:43:23 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Terveyskeskuksissa on usein kahvikestit, johon lääke-edustajat tuovat täytekakkua tai muita leivonnaisia.
Tyttäreni pitää kermaa jääkaapissa itseään varten, mitä työkaverit kovasti hämmästelevät.

ViestiLähetetty: 2015-11-20 12:02:02 
Poissa
himokarppi
himokarppi

RaahenTiikeri kirjoitti:
Ei kai tupakka ole päihde kuten yllä väitetään?

Ei olekaan, valitsin sanani huonosti. Riippuvuutta aiheuttava aine. Niin kuin kahvikin.

RaahenTiikeri kirjoitti:
Mut onhan sen oltava päihde kun THL nimittää sitä päihteeksi.

Missä näin sanotaan? THL:n sivuilla on alkoholi-, huume- ja tupakkatilastoja, mutta ne kulkevat otsikon "Päihteet ja riippuvuudet" alla.

ViestiLähetetty: 2015-11-20 12:29:27 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Erihanna kirjoitti:
Missä näin sanotaan? THL:n sivuilla on alkoholi-, huume- ja tupakkatilastoja, mutta ne kulkevat otsikon "Päihteet ja riippuvuudet" alla.

Periaatteessa mikä tahansa mikä muuttaa psyyken tilaa on päihde.
Myös siis sokeri sekä viljojen ja maidon gluteomorfiini ja kaseomorfiini.
Ne kaikki myös koukuttavat. Ja niin tekee myös tupakka.

Joten millä ihmeen perusteella tupakka EI muka olisi päihde?

Ei päihde-määritelmän vaatimuksena suinkaan ole se että se tuottaa örvellystä ja sekoilua, se voi myös tuottaa tarkkaavaisempaa ja pirteämpää mielentilaa - nikotiinin ohella siis muut 'upperit' kuten kofeiini ja amfetamiini jne. tekevät myös näin.

Jos kerron tekeväni jotain itse, se ei tarkoita että suosittelen muita tekemään samoin.
Kaikki sanottava sanottu tismalleen kuten tarkoitan, tulkinnat & rivienväliinluvut täysin omalla vastuulla.

ViestiLähetetty: 2015-11-20 13:00:46 
Myös rasva vaikuttaa voimakkaasti aivojen palkitsemisjärjestelmään ja on täten päihde ja vieläpä kovasti koukuttava sellainen. Samoin hyvä seksi päihdyttää ja aiheuttaa riippuvuutta. Kuten myös vaikkapa hyvä kahvi. Päihdyttävyys ja riippuvuus ovat hyviä asioita niin kauan kun ne eivät haittaa omaa tai muiden elämää, niin kauan kuin ne tuovat elämään enemmän kuin vievät siitä.

ViestiLähetetty: 2015-11-20 13:02:37 
Poissa
himokarppi
himokarppi

^Riippuu siitä, ajatellaanko farmakologisesti vai lainsäädännöllisesti.

Turhaa hiustenhalkomista.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 83 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 5 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00