karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-31 14:07:17

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 7 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Petalle
ViestiLähetetty: 2004-09-07 08:16:43 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Kiitos varsin informatiivisesta ruokapäiväkirjastasi: on kiva, että merkitset joka päivä myös painosi, jotta voi seurata kuinka se vaihtelee vs. syöty ruoka. Samoin arvostan sitä, että välillä merkitset kuinka paljon joku syömäsi erikoisherkku sisältää hiilareita.

Olen itse myös Atkinsin painonpudotusvaiheessa ja olen hyyyyvin hitaasti saanut 5 kiloa pois ja tavoitteeni on saada vielä toiset 5 pois. Niinpä kysyisin vielä tuosta melko nopeasta painopudotusvaiheestasi keväällä-kesällä: oliko ruokavaliosi silloin suunnilleen samanoloinen kuin nyt, vai veditkö jotenkin erityistiukkaa linjaa että sait painosi tipahtamaan 82 kilosta 68 ??

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-09-07 21:05:39 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

hei,

kun suurin painomääräni putosi, söin suunilleen samoin, pääsääntöisesti kolme ateriaa päivässä kaavalla:

aamiainen: kahden munan viritys (lisänä pekonia/lihaa/juustoa/paprikaa tms.)

lounas: esim. kanasalaatti kastikkeena majoneesi tms.

illallinen: liha-kasvispaistos pannulla tai ylipäänsä kasviksia lihan lisukkeena

+ nälän yllättäessä juustoa max 100 g/päivä

olen valitettavasti silloin tällöin repsahdellut (kuten tänään, hyi hyi), mutta onnekseni(?) en omistanut suurimmassa "laihdutus"vaiheessani vaakaa, joten koko pudotus tuli puoliyllätyksenä..

kiitos kommentista, yritän laittaa hiilarit ja kalorit ylös kun on aikaa, vaa´alla käyn joka aamu (paitsi tänään, tuskin myöskään huomenna, sillä en halua tietää kuinka paljon nestettä on mässäilyni takia kertynyt)!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-09-10 13:32:43 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Hei

Mielestäni torstain ruokapäiväsi eli

9.9 TORSTAI

aamiainen: 2 kananmunaa + 20g juustoa + 4 siivua meetvurstia, kuppi kahvia maitotilkalla

lounas: "atkins-salaatti": jäävuorisalaattia, 1/2 tomaatti, kurkkua, 5 siivua meetvurstia, 40g juustoa, majoneesia

kuppi kahvia maitotilkalla

päivällinen: 120 g kasler-pihvi, sulatejuustossa haudutettua kaalia, 15 g juustoa

light-jaffaa.. illalla vielä 4 sivua meetvurstia ja 30 g juustoa.

---

näytti todella mallikkaalta ja esimerkilliseltä. Ja siinä valossa tuntuu oudolta, että tänään kirjoitat "repsahtelevasi" koko ajan :roll: Eli syötkö snackeina jotain, jota et kirjaa tänne? Mun mielestä ainoa "outo" ruoka päiväkirjoissasi on tuo soijamaito ja sitä näytät juovan jonnin verran. kuinka paljon hiilareita siinä on? Itse lähtisin karsimaan ehkä juuri noita maitoja sekä juustoa (eli mielummin välipalaksi kinkkua tai lihaa kuin juustoa) sekä smoothie-sekoituksiasi - niiden kokonaishiilareita lienee myös vaikea määrittää??

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-09-10 14:55:49 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

kiitos kommentista,

repsahtelulla tarkoitan ylimääräisten snäkien haukkomista (siis vaikka ei ole nälkä),jotka ovat juuri noita kahveja, juustoja ja meetvursteja, siis turhaa syömistä vain syömisen takia ja myös light jaffaa.. kaikki on kirjattu. haluaisin päästä siihen olotilaan, että syön elääkseni. myös kunnon (hiilari)repsahteluja tapahtuu ainakin pari kertaa kuussa..

smoothiet ovat omastakin mielestä hieman kyseenalaisia, haluan silti nauttia marjoja niiden vitamiinien takia ja mielestäni keksin oivan aamupalavaihtoehdon munakkaille.. siis tuon smoothien. soijamaidossa on hyvin vähän hiilareita, naturellissa mielestäni 0.jotain.. siis paljon vähemmän kuin maidossa. olen nyt kuitenkin saanut soijamaidosta kielteisiä mielipiteitä, joten tuskin enää lappaan sitä ostoskoriini. mutta.. koska olen jo suurimman painon pudottanut ja olen normaalipainon alueella, mutta silti haluan pudottaa "löysät pois", mietinkin, josko pitäisi rajoittaa kaloreita ja siksikin tuo smoothie. olen siis vähän hukassa, toisaalta haluan jatkaa atkinsia kuten ennen, mutta paino ei ole pudonnut enää kuten ennen, toisaalta en tiedä josko auttaisi rasvan ja kaloreiden pudotus vaikka sillä uhalla, että hiilarit vähän nousisivat (ei kuitenkaan koskaan yli 30 g/päivä..)

eli.. luulenpa, että rupean syömään enemmän lihaa sittenkin.. valitettavasti olen sellaistakin huomannut, että säännöllinen repsahtelu, siitä seuraava painonnousu, sen pudottaminen kaikki löystyttää, en enää koe olevani yhtä kiinteä kuin heti painon pudottua.. korjaantunee pikaisen kuntoiluharrastuksen uudestaan lämmittämisellä..

..edelleen otan innolla vastaan kommentteja ja ehdotuksia!! KIITOS!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-09-10 17:12:29 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Moi Peta,

Mähän olen vasta aloittelija näissä Atkins-hommissa, joten saatan olla hyvinkin väärässä, mutta musta sun pääateriat näyttää aika heppoisille ainakin proteiinin osalta. Tuleeko sulla noista salaateista lounaalla vatsa täyteen? Mitäs, jos soisit salaatin kanssa vaikkapa purkillisen tonnikalaa, kanan rintafileen, grillatun lohifileen tms.?

Ehkä noihin illallisiinkin voisi lisätä prodea (viittaan tällä lähinnä siihen 120 g possun kassleriin), mutta mielellään jonkun muun kuin juuston muodossa.

Tämmoisiä ajatuksia tuli mulle mieleen muutaman päivän kirjauksia luettuasi. Tsemppiä projektiisi! Kuva

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-09-13 09:22:32 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Puntarin kirjoitus oli hyvä ja varmaan sun Peta kannattaisi kokeilla tuota protskujen lisäämistä lounaalla ja päivällisellä nimenomaan juuston kustannuksella. Samoin metvurstin jättäisin pois ja korvaisin jollain tosi protskulla esim. kanan rintafile tai tonnikala. Mulla nimittäin keväällä paino jumitti tosi pitkään ja kun jätin metvurstin ja juuston pienemmälle, niin jumi hellitti! Voi tietty johtua muistakin syistä, mutta siihen aikaan tuli vaan syötyä paljon metvurstia kun se oli niin kätevää eikä vaatinut ruuan valmistusta/kypsennystä! Metvurstissahan on myös paljon suolaa, joten ehkä se lisää turvotusta/sitoo nesteitä :roll:

Onko sulla jotain tonnikalaa vastaan, kun et sitä näytä liiemmälti syövän? Siinähän on protskut kohdallaan ja on aika kätevä ruoka esim. töissä.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-09-13 19:07:23 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

olen tullut siihen tulokseen, että joka aamuinen punnitseminen on mielenterveydelleni pahasta.. jo ennen kuin saan unihiekan silmistäni, ryntään vaa´alle ja analysoin sen lukemaa loppupäivän. näinä päivinä vaaka lähtee hevon hel**ttiin!! vähän aikaa sitten kävin salilla lähes päivittäin ja koska painoni jopa nousi (tietysti), olin tyytymätön, vaikka nyt ajatellen olin paljon tiukemmassa kunnossa, siis kimpaannuin painostani ja sössin koko homman. salikortti uusitaan pian, niin päästään lopullisesti roikkovatsasta. grrrrr....

ostinpa tänään meetvurstiakin, juuri siksi, että sitä on helppo viskoa munakkaaseen ja se on tarpeeksi rasvaista pitämään nälkää (ja sitä on ihana napostella suoraan paketista, tietysti, hyi hyi!) ostin myös fetaa.. huuh! siis vetelen ne nyt, en salli itseni niitä pois heittää, sitten katsotaan muita vaihtoehtoja.

kuitenkin ostin marinoimatonta kanaa myös (hyvähyvä), eli luvassa kanasalaattia..

tonnikala tökkii, sillä alkuaikoina vetelin sitä lähes päivittäin, jonka seurauksena en enää saanut sitä alas. kokeilin tänään, töktök, söin vaivoin lounaani, mutta tuskin sitä enää ikinä salaattiin lykkään, kokeilen vielä kerran munakkaassa ja sitten bye bye.

en yhäkään suostu liikaa stressaamaan, kunhan pääsen vaa´asta eroon (anyone?) ja aloitan sporttailun, katsotaan jouluna sitten mitä lukemat ja peili näyttävät..

mutta totta hei, juusto ja meetvursti (ja nykyään mustikat) on vaarallisia, varsinkin kun niitä tulee NAPS-ittua.. jatkuvasti. (ahmatti!!)

kiitos taas, kyllä se tästä ja tsemppiä sinnekin!

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 7 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00