karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-15 18:05:06

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 34 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-09-11 17:22:30 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

8. päivä

Paino 59.2 kg :roll:

aamiainen: kuppi kahvia Atkins-maitolirauksella (munat loppu)

lounas sudennälässä: 2 x juustohampurilainen ilman sämpylää (jauhelihapihvi, juusto, Atkins-BBQ sauce, guacamole) ja salaatti (lehtisalaatti, tomaatti, musta oliivi, oliivioljy)

välipala: proteiinipatukka (3 g)

illallinen: 1 nakki, pari juusto-meetvurstirullaa, Slim-Fast -suklaapirtelo (3 g)

myohemmin illalla: 36 cl punkkua :oops:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-09-11 17:28:57 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Nyt on siis viikko Atkinsia takana ja fiilis on edelleen hyvä. Paino nyt ei ole sanottavasti laskenut, mutta rasvaprosenttimittarin mukaan rasvaa on kadonnut 0.4% :D ja pikainen mittanauhaepisodi näytti -1 cm tasaisesti ympäri kehoa :) . Olen kyllä hieman skeptinen kaikkien mittanauhatulosten suhteen, koska virhemarginaali on niin suuri, mutta samaa viestiä saan kyllä vaatteiltanikin. Eli homma toimii!

Tänään on illalla taas uudet haasteet edessä; ollaan menossa yhden pariskunnan kanssa katsomaan rodeota, ja tarkoitus olisi syodä jotain paikan päällä. En edes tiedä, mitä siellä on tarjolla; todennäkoisesti nachoja ja salsaa tai ribsejä. Lisäksi siellä on kaljabaari. Meidät haukuttiin jo eilen sanattomaksi ilonpilaajiksi, kun olimme limulinjalla. Selvisin(-mme) kuitenkin kunnialla kaikista houkutuksista :D !

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-09-11 18:24:54 
Poissa
sintti
sintti

Hienosti sulla mennyt! Tsemppiä illan "koitoksiin".
Sisaren tuli pitkästä aikaa käymään. Oli poikennut isolta tieltä hakemaan yhden kahvilan ihania pullia. En raaskinut olla syömättä. :oops: :wink: Mähän olenkin tässä pikkuhiljaa vähentämässä ja eiköhän se tästä lähde! Mutta iltaruualla vain lihaa ja kasvista!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-09-13 04:29:24 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

9. päivä

paino 58.0 kg :o

aamiainen: herkkusieni-pekoni-munakokkeli

lounas grillaillen: 1 possupihvi, puolikas kananrintafileestä, 1 jauhelihapihvi BBQ-kastikkeella ja guacamolella, munakoisoa, herkkusieniä ja kesäkurpitsaa

illalla: 1 possupihvi, 1/2 kananrintaa ja salaattia (lehtisalaatti, tomaatti, musta oliivi, vuohenjuusto, oliivioljy)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-09-13 18:16:37 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

10. päivä

paino 59.2 kg :roll:

aamiainen: pekonimunakas (2 siivua pekonia, 2 munaa)

lounas: 1 possupihvi, 2 nakkia ja grillattua kesäkurpitsaa

välipala: 1 nakki, pari juusto-meetvurstirullaa, muutamia kaalinlehtiä

iltapala: leikkelelautanen (cheddar, Emmental, chorizo, meetvursti)

---

Tänään mulla on iltaluennot klo 18-22, joten varsinaista illallista en pääse syomään, siksi noi väli- ja iltapalat.

Ja kommenttina, että ruoat oli aika ei-esimerkillisiä tänään - liikaa makkaraa ja juustoa :!:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-09-14 19:32:32 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

11. päivä

paino: se sama 59.2 :?

aamiainen: pinaattimunakas (kourallinen pinaattia, voita, 2.5 munaa)

lounas: 3 nakkia ja kukkismuusia, salaatti (rucola, tomaatti, basilika, vuohenjuusto, oliivioljy)

illallinen: 2 naudan ulkofilepihviä ja vihreitä papuja + pekonia

iltapala: 3 retiisiä, 5 kaalinlehteä

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-09-15 20:19:23 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

12. päivä

paino 59.0 kg

aamiainen: herkkusieni-pekoni-munakokkeli (75 g herkkusieniä, 2 siivua pekonia, 2.5 munaa)

lounas: pala lohta, kukkakaalimuusia ja 2 keitettyä kananmunaa

välipala: 2 siivua keittokinkkua, etusormen kokoinen pala juustoa

illallinen: 8 pientä lihapullaa (jauheliha, muna, sinihomejuusto) ja 7 ruusukaalia

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-09-16 17:47:18 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

13. päivä

paino 58.8 kg \:D/

aamiainen: sama herkkusieni-pekoni-munakokkeli kuin aina

lounas: pala lohta ja kukkismuusia, salaatti (rucola, tomaatti, oliivioljy)

lenkin jälkeen: Slim-Fast Low Carb vaniljajuoma (3 g)

illallinen: 1 possupihvi ja juustolla kuorrutettua kukkakaalia & kesäkurpitsaa

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-09-16 18:00:35 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

No niin, pääsinhän mä "oikeastikin" 58-alkuisille vaakalukemille :D ! Kyllä tuntuu hyvältä!! On ihan käsittämätontä, että syomällä näin paljon ja näin hyvää voi laihtua; en meinaa sitä vieläkään uskoa. Mieskin on kutistunut ihan silmissä! Ja molemmilla olo on taivaallinen; ei enää mitään kolotuksia tai väsymystä! Ja iho on kummallakin kuin vauvanpylly :lol: . Unikin on jotenkin syvempää ja virkistävämpää kuin ennen tai ainakin musta tuntuu siltä. Ja on ihanan vapauttava tunne, kun ruokaa ei tarvitse lainkaan ajatella ja miettiä, mitä sitä vielä uskaltaisi nälissään syodä. Sitä jotenkin automaattisesti syo just niin paljon kuin elimisto tarvitsee ja sillä hyvä, eikä jälkeenpäin himoitse mitään makeaa. Kerrassaan uskomatonta tällaiselle jääteloaddiktille!

Nyt pitäisi tosiaan sitä jatkoa miettiä eli mitä perjantain jälkeen, kun 2 viikkoa induktiota on täynnä. Meistä kummastakin tuntuu, että voisimme jatkaa näin ihan sinne tavoitepainoon tai vaikka elämämme loppuun saakka, mutta ilmeisesti se ei ole suositeltavaa (?). Marjoja mies ei syo (Espanjassa niitä ei kuulema syo kukaan :-s ), joten pähkinät ajateltiin lisätä, jos jotain lisätään. Niiden kanssa vaan saa olla tarkkana, ettei niitä syo ylen, siksi mä vähän vastustan niiden ottamista kuvioon jo tässä vaiheessa. Toisaalta ehkä tällä dieetillä niitäkään ei jaksa niin kauheasti syodä :roll: . Mutta ehkäpä omena, päärynä ja appelsiini voisivat olla sellaisia, joita voisi joskus napostella. Katsellaan. Mun täytyykin alkaa kertaamaan kirjasta tota 2-vaihetta, tähän asti olen lukenut vaan noita induktiojuttuja.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-09-17 06:23:45 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

14. eli viimeinen virallinen induktiopäivä

paino: 58.6 kg Kuva

aamiainen: 2 siivua keittokinkkua, 4 pientä siivua Emmentalia

lounas: 1 possun ulkofilepihvi ja tonnikalasalaattia (pinaattia, tonnikalaa vedessä, oliivioljyä)

illallinen: 1 possun ulkofilepihvi ja juustolla kuorrutettua kukkakaalia & kesäkurpitsaa, 5 kirsikkatomaattia

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-09-18 04:59:17 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Join sitten Elkan innoittamana :wink: kupillisen tavallista kahvia Splendalla makeutettuna iltapäivällä. Kahvi oli hyvää, suorastaan taivaallista, mutta noin puoli tuntia sen nauttimisen jälkeen oikein tunsin, kuinka verensokeri romahti lattiaan! OK, lounaastakin oli ehtinyt kulua jo 6 h, joten ehkä siksikin heikotti, mutta kyllä musta tuntuu, että kahvillakin oli siihen osansa. Tuli sellainen kylmä hiki ja hutera olo, ja vatsa suorastaan huusi ruokaa, vaikken ole viimeiseen kahteen viikkoon näläntunneta kokenut juuri lainkaan. Mielenkiintoista.

Tuosta episodista tuli semmoinenkin asia tietoisuuteeni, että tällä viikolla olen huomannut, että mua alkaa huimaamaan, jos nousen seisomaan liian nopeasti. Eikos tämä ole yleensä matalan verenpaineen merkki? Kävin viimeksi just ennen Atkinsin aloitusta lääkärissä ja mun verenpaine oli 122/80 eli ihan normaalin korkea. Voiko olla, että jo kahdessa viikossa mun verenpaineeni on laskenut? Nuorempana (= hoikempana) mulla oli tosi matala verenpaine ja silloin mulla oli just tota, että noustessa seisomaan liian nopeasti, alkoi huimata. Ohi se meni parissa sekunnissa niin kuin nytkin, eikä huimausta muutoin esiinny. Voiko huimaus olla myos korkean verenpaineen merkki *ei vieläkään usko, että kermaa ja voita syomällä voi madaltaa verenpainettaan* :?:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-09-18 05:50:15 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Mikähän ihme tota mun avatarta vaivaa, kun välillä se näkyy ja välillä ei? Sivu, jolta ton avattaren linkitin, näyttää toimivan moitteettomasti, joten missähän vika mahtaa olla... :-k

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-09-19 01:05:25 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Loppuraporttia:

Kahden viikon induktion tuloksena strategiset mittani ovat muuttuneet seuraavasti:

paino kg: -1.0 kg
paino lbs.: -2.5 lbs.
rasvaprosentti: -1.1 %-yksikkoa
vyotaronymparys: -0 cm
vyotaro navan kohdalta: -1 cm
lantio: -1 cm
oikea reisi: -1.5 cm
oikea kasivarsi: -1.5 cm
rinta, paalta: -3 cm
(rinta, alta jai epahuomiossa mittaamatta :? )
niska: -0 cm

Ei paha kahden viikon saldoksi! Noiden lisaksi olo on parantunut huomattavasti, olen mm. paassyt vatsavaivoistani eroon. Iho on kuin vauvanpeppu. En ole enaa riippuvainen kofeiinista tai jaatelosta. Perhe-elama voi hyvin, kun syomme vihdoin molemmat samaa ruokaa samaan kellonaikaan saman poydan aaressa. Syomiskerrat ovat vahentyneet kolmeen, jolloin tiskia syntyy vahemman, keittiossa kuluu vahemman aikaa, ja ruoka on ajatuksissa harvemmin. Nalkaa ei ole tarvinnut karsia, eika tahdonvoima ole joutunut koetukselle. Ravintolassa syominen on helppoa.

Ainoa miinuspuoli, joka mulla tulee mieleen, on illalliskutsut kavereille kylaan - siella kun ei usein ole kuin yhta paaruokaa tarjolla, eika siita oikein voi kieltaytya. Toistaiseksi illalliskutsuja ei ole tullut kuin yksi, ja kieltaydyin kohteliaasti miehen tyokiireisiin vedoten :oops: . Onneksi niita ei muutenkaan satele kauhean usein, varsinkaan nyt, kun grillikausi on virallisesti ohi. Grillibileet eivat itse asiassa niin pahoja olekaan, kun tarjolla on usein paljon eri proteiininlahteita, mutta jotkut kana-riisi -illalliset joutuu kylla jattamaan valiin.

Homma jatkuu siis samalla tyylilla tastakin eteenpain. Aloitan varmaankin uuden ketjun kakkosvaiheelle, mutta saa nahda, kuinka aktiivisesti jaksan sita paivitella.

Ai niin, jos jotakuta kiinnostaa mieheni tulos, niin painosta lahti reilut 3 kg, rasvaprosentista 1.6 yksikkoa, vyotarolta 4 cm ja lantiolta 3 cm :D. Eniten silla kylla nakyy muutos poskien kapenemisena.

Valokuviakin otettiin taas tanaan, mutta ei niista kylla viela kauheasti eroa huomaa... Muutenkin kuvat ovat ei-vertailukelpoisia, kun jouduttiin ottamaan ne ekat kuvat lainakameralla ja ollaan vaihdettu huonekalujen jarjestysta sen jalkeen, jolloin ihan tasan tarkkaa kamerakulmaa oli mahdotonta loytaa. Valaistuskin oli ihan kummallinen. Eli en aio laittaa niita nakyville.

Jees, nyt taytyy menna hakemaan kala uunista, adios!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-09-20 14:52:23 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Wau, Puntari :P

Täältä täytyy siis sun tuloksia käydä kurkkimassa :P

Hieno suoritus mieheltäkin.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 34 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2

Kaikki ajat ovat UTC+02:00