karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-08-15 09:07:41

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 45 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2012-06-07 07:07:13 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Hienosti kyllä paino tippunut :smt023 Mä en kans ole koko karppauksen aikana laskenut makroja kuin tasan kahtena päivänä 8)
En jaksa vaivata päätäni moisilla, tietää mitä pitäis syödä ja pääsääntöisesti pysyy niissä raameissa niin hyvää tulee ajan kanssa.
Tuollanen kerran viikossa herkuttelu kuulostaa ookoolta, mä en kans rupea itseäni ylettömästi kiusaamaan, jos esim. jossain tilaisuudessa
on tarjolla herkkuja. Kun karppauksesta on tullut elämäntapa, ei se tosiaankaan kaadu tai edes heilahda tuollasista. Tai no puntarissa voi
viisari heilahtaa, mut sen sit tietää millä turvotus on tullut ja millä se lähtee Kuva Jatkaa sit vaan eteenpäin totutulla ruokavaliolla.
Mukavaa loppuviikkoa Haneylle :smt039

ViestiLähetetty: 2012-06-13 09:04:45 
Poissa
sintti
sintti

meteli: ihanaa kun kävit ja kovasti kiitoksia kehuista! :hug:
anjuna: kiitos! :hug: ihan samoilla linjoilla ollaan näköjään noiden makrojen suhteen :)

Tänään on punnituspäivä ja muistin hypätä puntariin ennen aamupalaa, mutta nyt en muista enää muuta kuin että kilot oli 95, grammoista ei hajua - hieman on laho pää :lol:
Syy painonnousuunkin on tiedossa, sunnuntaina oltiin koko päivä synttärijuhlissa, joissa tarjolla kaikkea herkkua. Karppi-ruokavalioon sopivaa vain ja ainoastaan yksi salaatti (sis. tomaatti, kurkku, jäävuorisalaatti). Että päätin sitten vetää ihan överiksi ja söin kaikkea: jäätelöä, makeita ja suolaisia leivonnaisia, suolatikkuja, popcornia, viinirypäleitä, keksejä :roll:
No, nyt on tarkoitus olla kiltisti ensi viikon viikonloppuun, tän viikon viikonloppuna en anna lupaa herkutella - tarkotus kun on kuitenkin tiputtaa sitä painoa eikä vaan pysyä samassa painossa tms.

Ruoasta:
Tein tässä yhtenä päivänä HYVÄÄ pizzaa! Kokeilin pizzapohjaksi juustoleipäsen ohjetta ja se toimi! Olin tosi onnellinen. Tein siis neljän annoksen ohjeella ja levitin taikinan ohueksi uunipellille paperin päälle. Ei mennyt reunoille asti vaan tein sellasen pienemmän pyöreän. Esipaistoin noin 5 minuuttia. Päälle tomaattimurskaa (ei siis pyrettä edellisestä kerrasta viisastuneena), jauhelihaa ja kalkkunasuikaleita sekä juustoa, uuniin kunnes oli sopivan näköinen. Vähän köyhät täytteet, mutta noita oli jäänyt edellisestä ruoasta yli ja en jaksanut nälkäisenä edes sipulia pilkkoa sekaan. Seuraavalla kerralla sitten enemmän täytettä ja myös enemmän tomaattimurskaa - nyt ekalla kerralla laitoin aika varovasti - olis kaivannut hippasen enemmän kosteutta. Toinen vaihtoehto mitä vois kokeilla olis piirakka juustoleipäsen pohjalla, eli täyteessä munaa, kermaa ja juustoa jauhelihan, sienien, pekonin tms. seuraksi. Olis ainakin kostea... :-k

ViestiLähetetty: 2012-06-14 08:39:46 
Poissa
sintti
sintti

Haney kirjoitti:
Tänään on punnituspäivä ja muistin hypätä puntariin ennen aamupalaa, mutta nyt en muista enää muuta kuin että kilot oli 95, grammoista ei hajua - hieman on laho pää :lol:
Punnitsin heti aamulla itseni ja nyt paino olikin 94,5kg :shock: että vähän heilahtaa vuorokaudessa... Mutta laitetaan nyt tämän päivän mukaan kun muistan sen oikein... ja onhan se imartelevampaa :lol:

Eilen söin kalkkuna-kasvis-wokkia, kasvikset ihan kaupan pakastealtaasta. Kyllä se on niin, että itse pilkotut tuoreet vihannekset wokissa on 100 kertaa parempia. Siis tuokin oli ihan hyvää, mutta viikonloppuna tekemäni kalkkuna-porkkana-kesäkurpitsa-sipuli-kiinankaali-wokki on mun suurta herkkua =P~
Iltapalaksi meni fetasalaattia, manteleita ja useampi tölkki Zero Colaa... :oops: Se on mun paheeni nyt. Tiedän että ei ole terveellistä eikä insuliinitasapainollekkaan hyväksi, mutta se on herkku, jossa ei ole sokeria... :roll: Yritän päästä siitä eroon, mutta retkahdan aina välillä - ja yleensä juuri illalla, joten yöllä valvon kofeiinin takia aamuyölle #-o Mä oon kyllä tosi järkevä :lol:

Tänään teen pizzaa (juustoleipäsen pohjalla), täytteeksi on tulossa kalkkuna / kana, aurajuusto, ananasta vähän ja ehkä osaan pizzasta herkkusieniä. Mun herkku sillon ennen karppausta oli aina kana-ananas-aurajuusto-pizza ja ajattelin kokeilla nyt samaa - siinä on vaan aika vähän täytettä sit taas, että pitääkö kuinka hyvin nälkää?

ViestiLähetetty: 2012-06-14 09:13:54 
Poissa
sintti
sintti

Nyt aamupalan kanssa takaisin tietokoneen ääreen :D

Löysin pakasteesta joskus ostamiani hampurilaispihvejä ja ajattelin paistaa sellaiset aamupalaksi ja rakentaa päälle vähän kuin hampurilaisen. Eli paistoin voissa kaksi pihviä, kun oli kypsiä nostin lautaselle ja asettelin päälle aamupalajuustot, hampurilaiskastiketta ja paksut tomaatinsiivut. Kylkeen feta-salaattia ja pari palaa tomaattia. Mietin itsekseni, että syödään nyt nämä pihvit pois, mutta onkohan niissä kauheesti lisäaineita (hiilareita muistinkin olevan 0g) - ihme kyllä ainesosina on vaan naudanjauheliha, suola ja mustapipuri - ja makukin on oikein hyvä :)

Mä yritän nyt ekaa kertaa lisätä kuvan mun aamupalasta, katotaan miten onnistuu :D
Kuva

ViestiLähetetty: 2012-06-15 21:52:43 
Poissa
sintti
sintti

Tein eilen sitä pizzaa juustoleipäsen pohjalla. Mutta ei se nyt niin hyvää ollutkaan. Kalkkuna oli tosi kuivakkaa ja laitoin sitä liikaa. Pohjakin oli liian paksu. Mä en ymmärrä miks yritän aina uudestaan ja uudestaan tehdä karppi-pizzaa vaikka en ole koskaan ihan hirveesti tykännyt pizzasta :roll:
No, vähäks aikaa taas jää nää kokeilut. Aamupalaksi söin kuitenkin palan pizzaa ja laitoin loput pakasteeseen. Päivälliseks/iltapalaks tein nakkimunakkaan, olin pitkään jo himoinnut sitä, mutta ei oo tullut ostettua nakkeja. Mä käytän nykyään pelkästään Vatajan nitriitittömiä nakkeja ja jos kaupassa on niin niitä kokonaan lisäaineettomia. On tosi maukkaita =P~

Aamulla hyppäsin huvin vuoksi vaa'alle ja paino oli tipahtanut eilisestä vielä 300g. Mutta se on ihan nesteistä ja edellisen illan syömisistä riippuvaa miten noi muutamat sadat grammat menee. Mutta tuli kyllä hyvä mieli :)

Huomenna olen menossa täällä Jämsänkoskella peräkontti-kirppikselle myymään muutamia turhia tavaroita. Molempien lapsien vaatteita pari, yhdet omat kengät, pari turhaa tavaraa, lasten kirjoja ja leluja sekä itse tekemiäni koruja, jotka ei ole kaikki mun tyylisiä. Inspiraatiota tehdä on, mutta kaikkia ei tietenkään tule käytettyä eikä ne kaikki ole mulle "sopivia" :)
Tarvii nyt toivoa, että tulisi asiakkaitakin. Tää on ihan uus juttu paikkakunnalla ja edellisenä lauantaina (järjestetään joka kesä-lauantai) ei ollut kuin yksi(?) myyjä ja ei kai ollenkaan ostajia... No eipä se mitään maksa mennä sinne pariks tunniks istuskeleen :)

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 45 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3

Kaikki ajat ovat UTC+02:00