Greda Carpo kirjoitti:
On sitä täällä kokeiltu. Itse en innostunut, kun se keskeyttää rasvapolton, mutta aina voi kokeilla.
Jep, testailua testailua

itselläni toimii henkisellä puolella hyvin, kun tuo arkiruoka rupee aina niin tökkimään - oli kuinka hyvää tai hyväätekevää tahansa. Mutta kyllä eilen tuli sellainen olo että ei ole jatkossa mitään tarvetta syödä _koko_ päivää korkeita hiilareita tai varsinkaan sokeria(joka jo vähän ällöttää), ehkä yksi jälkkäri ja muuten hiilarit aterioilla vapaammin mutta silti oikeaa ruokaa, esim perunaa ja riisiä, sekä maitotuotteita.
Eilen söin siis 12h ajan hiilareita ihan surutta ja on kyllä mielenkiintoista ettei ollut eikä ole mitenkään huono olo tai ähky. Toisaalta tuntuu että kiitos riittää ja nyt maistuu taas paleo

Yleensä mulla iskee keskiviikkona-torstaina "arkiahdistus" ja tekee mieli "jotain kivaa". Onneks olen löytänyt paleoleivonnan

Ja treenit pitää mielialan korkeammalla muutenkin. Olen näköjään aika vaihtelunhaluinen henkilö ja hienoa huomata se näin nelikymppisenä niin voi säätää elämänsä sen mukaisesti ettei ala päätä puristamaan

Aikaisemmin olen ehkä vaatinut liikaa tietynlaista kurinalaisuutta itseltäni, nyt tajuan että aina voi vähän soveltaa. Esim treenit voi tehdä kotonakin jos ei jaksa salille, leipoa voi sokerittomasti jos tekee mieli herkkua, jos ei jaksa kokata kotona niin salaatti ravintolassa piristää yhtä paljon kuin burgeri jne.
Eilen tajusin syömisestä myös yhden Suuren Jutun: aikaisemmin olen ajatellut ruuasta miten lihottavaa/epäterveellistä se on ja hyi kun nyt tekee huonoa ja pitää liikkua sitten että kaikki palaa pois. Nyt ajattelen että pitää syödä paljon voita että jaksaa treenata

Eli täysin päinvastainen ja mielestäni terveempi ajattelutapa. Ruoka on aina ystävä ja tukee tavotteita, ruoka ei ole edes hiilaripäivinä vihollinen

Mutta kyllä tämä on vaatinut sen, että tunnen hallitsevani ruokaa eikä toisinpäin - nyt kun rasva pitää tyytyväisenä, harvassa ovat ne päivät kun (huono) ruoka vie enkä minä.