karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-27 13:31:28

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 15 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Muumin ruokapäiväkirja
ViestiLähetetty: 2004-09-17 08:17:37 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-09-17 00:33:22
Viestit: 376
Otan tämän yhden viikon harjoitteluna ja pyrin aloittamaan varsinaisesti lokakuun alusta, koska olen lähdössä lomalle etelänaurinkoon ja lomallahan on lupa lipsua. Siihen mennessä saan toivottavasti ideoita vaihteluun, ettei jokapäiväinen ruokalista ole ihan saman toistoa.

Juomana vesi/vissy, väh. pari litraa päivässä. Magnesium (Mg) - ja calsiumlisä (Ca).

ALKUPAINO 17.9.2004 102.0 kg ja BMI 32.19
(tätä ei edes mies tiedä ja nyt se on kaiken kansan kauhisteltavana)

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

1. päivä
16.9.2004

Aamupala: 1 voissa paistettu muna, cheddar-juustoa neljä siivua ja pari kurkun siivua.

Lounas: paistoin voissa kanasuikaleitapaketin (400g), sipulin, pun. paprikaa ja höystin sen reilusti kermalla (1,5 dl) sekä aurajuustolla (puolikas pakettia). Oli sen sortin nannaa, että tuli syötyä päivän mittaan lähes koko annos. Lisänä salaatinlehtiä, kurkkua ja raejuustoa 100g.

Välipala: Raejuustoa 200g +Mg.

- Aamupalan jälkeen iski sokerikrapula. Päänsärky jatkui iltaan asti.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

2. päivä
17.9.2004

Aamupala: 2 voissa paistettua munaa ja pari kurkun siivua.

Pikalounas: 2 paistettua munaa + puolikas pun. paprika ja cheddar-siivu.

Päivällinen: 3 seitifileetä ja sipulia voissa paistettuna, ½ dl kerma- ja nokare aurajuustoa - kastikkeella (vedellä ohennettu). Lisäkkeenä salaatinlehtiä fetachili -öljykastikkeella, n. 15 ruusukaalia. Auts.. ihan liian hyvää, masu on täys!

Iltanapostelut: pari palaa kurkkua! TÄÄÄH, enhän mä laihduta?!! Ei vaan mieli tehnyt muuta.

- Päänsärky edelleen, mutta lievää, ajoittaista.
- Luetun ymmärtäminen tuntuu vaikealta!?!!
+ Menkat alkoi täysin huomaamatta (pitäiskö laittaa miinukseksi, kun noin vain varoittamatta alkavat, höh). Aiemmin aina alavatsa-jalkasärkyä...

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

3. päivä
18.9.2004
Paino 100.8

Aamupala: 2 munaa, 5 siivua pekonia, raejuustoa, salaattia ja kurkkua. HH 3

Lounas: 2 lautasellista tonnikala-tomaattikermakeitto, vihr. paprikaa ja sipulia. Perhe söi sen kastikkeena spaghetin kera (ei takuulla ollut yhtä hyvää.. :wink: ) HH 5

Illan mittaan: Kalkkunaleikkeleitä ja cheddar-juustoa, pun. paprikaa sekä omatekoista suklaata kermavaadossa. (Kamalan syntinen olo!) HH 10? + Ca

- Pissa haisee kuin vanhalla mummolla (ketoaineita?)
- Luetun ymmärtäminen edelleen vaikeaa
- Yön aikana lievää suonenvetoa (magnesium on tullut otettua vain kerran, yritän parantaa tapani)

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

4. päivä
19.9.2004
Paino 99.0

Aamupala: 1 muna, 4 siivua pekonia, 1/4 vihreä paprikaa ja kalkkunaleikkeleitä + Mg. HH 2

Lounas: Kirjolohta sipulilla ja parsakaalilla kerma-koskenlaskijajuustokastikkeella + fetasalaatti (chiliöljyssä) + Ca. HH 5 ?

Iltasella: jämät kirjolohesta+ruusukaali. Pari paprikaleipää (kelt.paprikaa iso laatta ja päälle kalkkunaleike+gouda-juustosiivu. Parempaa kuin "vanha leipä" 8) ) Suklaa-maistiainen (omatekoista) HH 6?

+ Turvotus on todellakin häipynyt :D
- Pientä jalkasärkyä (voi johtua myös menkoista)

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

5. päivä
20.9.2004
Paino 98.9

Aamupala: 2 paistettua munaa fetachilillä ja kurkunsiivuja + lightmustikkamehuhyytelöä kermavaahdolla pari lusikallista (oli öllöä - en tykkää lighteista edes kermalla). HH 1 + Mg.

Lounas: 300g silakkafileitä suolattuna ja voissa paistettuna, lisäkkeenä salaatti ja vihr. paprikaa + tomaatti. HH 2 + Ca.

Päivällinen: 90g kalkkunapihvi sipulilla kerma-aurajuustokastikkeessa + salaattia, pun. paprikaa, kurkkua ja 1 muna. Jälkkäriksi omatekoista suklaata. HH 10 ?

- Pientä jalkasärkyä (voi johtua myös menkoista) ja peppulihassärkyä (okei, tunnustan että oon istunut liikaa näillä sivuilla). :oops:
+ päänsärkyä ei ole ja ajatus alkaa luistaa :)

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

6. päivä
21.9.2004
Paino 98.9

Aamupala: 1 kookosrasvasssa paistettu muna + 2 ohutta kalkkunaleikettä, pala kurkkua.

Lounas: Voissa paistettu 90g kalkkunafilee kerma- (1 dl) aura- (30g) sipuli- (½) kastikkeessa. Perussalaatti (lehtiä, kurkkua, 1 tomaatti)+ feta-chili-öljykastikkeella, 5 ruusukaalia. HH 7 + Mg. Eri nannaa-masu täys!

Päivällinen: 200g paahtopaistia ja perussalaattia feta-chili-öljykastikkeella, jälkkäriksi pari palaa kermaista heikkilän suklaata. HH 2

- illalla pientä vatsakipua (en normaalisti syö punaista lihaa ja se kostautui)
+ muutoin olo on hyvä ja virkeä

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

7. päivä
22.9.2004
Paino 98.8
TÄNÄÄN LÄHDEN LOMAILEMAAN VIIKOKSI KREIKKAAN! :P

Aamupala: 2 munan munakas, parilla nakilla ja ½ sipulilla. HH 2

Lounas: Tonnikala-tomaattikeittoa 2 lautasellista (tonnikalaa öljyssä, tomattimurskapurkki, ½ sipuli, koskenlaskija-juustoa ja 1dl kermaa. HH 9 + Mg.

Nyt pitää jo tehdä lähtöä, altaalla on +28 astetta ja aurinkoa on luvattu koko viikoksi! Nähdään viikon päästä torstaina!
__________________________________________________________
Lapsetkin tahtoo jo tälle "dieetille" :shock:


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-09-17 16:15:15 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-08-23 19:56:51
Viestit: 506
Heips,
ja tere tulemasta!

Ajattelin vain, että jos kiinnostaa niin katso tuota minun ruokapäiväkirjaani.
Olen aloitusjaksolla ja ainakin minun painoni on vähentynyt noilla ruoka-aineilla ja määrillä.
Tärkeintä siis on syödä niitä kasviksia tasapainossa lihan, juustojen yms. kanssa, että ei tule mitään puutoksia pitemmällä tähtäimellä.
Rasvaakin pitää käyttää, ettei keho luule siitä olevan pulaa ja säästää omiaan.
Kaikki on tietenkin yksilökohtaista, kuten varmaan olet huomannut :D .
Eli toisille käy 20g hiilareita, toisille 40g ja tulos on sama.
Tärkeää kuitenkin on pyrkiä ainakin siihen 20 eikä yrittää saada nopeampia tuloksia esim. 0 hiilareilla, se on sitten jo vaarallista eikä muuta edes tulosta.


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-09-17 23:40:04 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-09-17 00:33:22
Viestit: 376
naturechild kirjoitti:
Heips,
ja tere tulemasta!...

Heippa naturechild! Olin jo löytänyt päiväkirjasi, montaa atkins-alakarppaajaa (oon oppinut uuden sanan!) listoilla ei ollutkaan. Mulla on opettelemista ensin hiilarien laskemisessa ja kasviksien syömisessä. Tai tuntuu ainakin, etten syö niitä riittävästi. On niin hirmuisesti opittavaa!


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-09-19 23:13:26 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-08-23 19:56:51
Viestit: 506
Sama vika oli täällä ensimmäiset kaksi viikkoa, ei meinannut tulla edes 10g hiilihydraatteja päivässä, mutta sit se rupes menemään yhtäkkiä ihan sujuvasti ja nyt täytyy varoa etten syö liikaa noita kasviksi...
Itse opettelen, vielä oikeiden kasviksien valintaa, että tulis se hyöty niistä parhaiten :D .


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-10-08 11:10:32 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-09-17 00:33:22
Viestit: 376
Päivän Meny 8.10.2004 (kirjaan ylös parhaat safkat, niin osaa tehdä myöhemminkin)

Katkarapukeitto
Sipuli voissa pannulla kuullotettuna, parsakaalia puolen pakastepussillista ja valkosipulinkynsi. Lisätään 2 dl kermaa sekä sinihomejuustoa. Maustetaan mustapippurilla ja lopuksi lisätään katkaravut, niin että vain lämpeävät. Suolaa tarvittaessa.

Helppo ja nopea! ..ja namia :D


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-10-15 20:43:06 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-09-17 00:33:22
Viestit: 376
Pizzapohja 2:lle (tai hirmu nälkään yhdelle)

50 g (n. 3 dl?) Luomu Vehnäleseitä (4,5 HH)
2 munaa
100 g kiinteää kukkismuusia
½ tl suolaa

Uunissa esikypsensin 225 asteessa 10 min, sitten täytteet päälle ja uuniin takasin kunnes juusto ruskistuu sopivasti.

Mukavan kiinteä pohja. Tuohon voisi koittaa lisätä vielä voita. Toimisi varmasti myös marjapiiraan pohjana (kukkakaalin tilalle rahkaa?).


Ylös
   
 Viestin otsikko: KAALILAATIKOT
ViestiLähetetty: 2004-10-29 08:14:08 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-09-17 00:33:22
Viestit: 376
Kaali-kinkkulaatikko

Pieni kerä kaalia - hauduta puolikypsäksi (vetää kokoon)
Kinkkusuikaleita
1 sipuli
Koskenlaskija-juustoa
1 dl kermaa

Laita ainekset voideltuun vuokaan, mausta suolalla ja pippurilla. Lisää vettä vuokaan tarvittaessa, jotta ei kuivu liikaa. Peitä vuoka. Uuniin 175 asteeseen pari tuntia.

Kaali-Jauhelihalaatikko

Kerä kaalia
400g jauhelihaa
1 sipuli
400g Pirkka kookosmaitoa
100g aurajuustoa

Mustapippuria, grillimaustetta, suolaa

Hauduta kaalia puolisen tuntia. Ruskista jauheliha voissa, lisää pilkottu sipuli, mausta rouhitulla mustapippurilla grillimaustella ja suolalla. Lisää kookosmaitotölkillinen, murennettua aurajuustoa ja kiehauta.

Voitele vuoka, lisää kerros kaalia, jauhelihakastike ja päälle loput kaalista. Kaalin päälle voi laittaa vielä suolaa ja voinokareita, sitten uuniin:

200 asteeseen noin tunniksi. Vuoan päälle kannattaa laittaa leivinpaperi, jottei kaali kuivahda ja pala pinnalta. ÄÄRIMMÄISEN HERKULLISTA!


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-11-07 10:29:50 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-09-17 00:33:22
Viestit: 376
Marjarahka ilman kermaa

3 munan valkuaista
1 prk rahkaa
Vadelmia
Makeutusainetta

Vaahdota valkuaiset marenkimaiseksi vaahdoksi, lisää muut aineet ja sekoita. Hyvä herkku ilman kermavaahtoakin!

_________________
Kuva

Karppailukokeiluja vuodesta 2004...


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-11-07 13:02:43 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2004-10-21 07:32:57
Viestit: 30
Huomenta!
Täällä yksi joka myös kärsi kovasti tuosta päänsärystä muutaman kokeilupäivän ajan. Hyvä ilmaisu tuo sokerikrapula, koska luulen sen juuri sitä olevan. Minulla ainakin, joka söin karkkia tai muuta makeaa päivittäin!

Tsemppiä uuden elämäntavan opetteluun :D

_________________
Kirjautunut jo 2004, mut yhä aloittelija! Ja paino samassa kun mihin viimeksi pääsin.
Tavoitteena -7kg


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-11-09 19:17:16 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-09-17 00:33:22
Viestit: 376
Pidän tänään laskentapäivän, lähinnä haluan seurata proteiinin määrää.
Ja tähän päivään en mahduta tahallanikaan kasviksia, niitä olen puputtanut viime aikoina enemmän kuin riittävästi.

Aamupala:
2 kuppia kahvia kermamaidolla (prot 1, HH 2)
1 paistettu kananmuna (prot 5)

Lounas:
70 g paistettu naudanfilepihvi (prot 20)
100 g leipäjuustoa (prot 15.2, HH 2,6)

Välipala:
50 g rahkaa (prot 5,5, HH 2)
50 g kermaa (prot 1, HH 1,5)
50 g mustikoita (prot 0,25, HH 3,2)

Päivällinen:
100g leipäjuustoa (prot 15.2, HH 2,6)

Välipala:
50 g rahkaa (prot 5,5, HH 2)
50 g kermaa (prot 1, HH 1,5)
50 g mustikoita (prot 0,25, HH 3,2)

Iltapala:
2 paistettua munaa (prot 10)
Kalkkunaleikesiivu (prot 2)
3 paistettua pekonisiivua (prot 7,5)

Napostelu:
50 g suolapähkinöitä (prot 13, HH 3,25, Kcal 305)

Yht.
PROTEIINEJA 102.4 g.
Hiilareita 23.85 g.

Vaaka: eilisestä - 400g (94.8 kg)

_________________
Kuva

Karppailukokeiluja vuodesta 2004...


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2004-11-10 09:49:32 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-09-17 00:33:22
Viestit: 376
Tänään lisään vähän kasviksia ja lasken myös kalorit.

Aamupala:
kuppi kahvia maidolla (prot 1.6, HH 2.3, Kcal 31.5)
kuppi kahvia maidolla (prot 1.6, HH 2.3, Kcal 31.5)

Lounas ja Päivällinen (annokset puoliksi):
Jauhelihakastike (yht. HH 7.38, Prot 82.57, Kcal 1277.8)
Nauta-sika jauheliha 23% (HH 0, Prot 70, Kcal 884)
1 sipuli (140 g) (HH 6.72, Prot 1.82, Kcal 37.8)
50g aura-juustoa (HH 0, Prot 10, Kcal 170)
10 g voita (HH 0.1, Prot 0.1, Kcal 73)
35 g kermaa (HH1, Prot 0.65, Kcal 113)
Mausteet

Lounaalla lisäksi:
Lanttumuusia (NAMI): (yht. HH 7.5, Prot 1.9, Kcal 339)
150 g lanttua (HH 7.2, Prot 1.6, Kcal 120)
30 g voita (HH 0.3, Prot 0.3, Kcal 219)
Suolaa

Välipala:
kuppi kahvia maidolla (prot 1.6, HH 2.3, Kcal 31.5)

Päivällisellä jauhelihakastikkeen lisäksi:
100g kurkkua

Iltapala:
50g leipäjuustoa (prot 7.6, HH 1.3)

Yht.
PROTEIINEJA 96.87 g.
Hiilareita 22.38 g.
Kcal 1711.3

Vaaka: eilisestä -200 g (94.6 kg)


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-11-10 12:23:36 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2004-10-26 12:43:55
Viestit: 3
Terkkuja ja tsemppiä täältäkin :wink:

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-11-11 09:14:57 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-09-17 00:33:22
Viestit: 376
Näyttää tästä seurannasta olevan hyötyä, niin jatketaan. Kuume ja syysflunssa iski, eikä mieli tee syödä juurikaan mitään...

Aamulla:
1 kuppi kahvia kookoskermalla (HH 0.4, Prot___, Rasva___, Kcal ___)
25 g leipäjuustoa (HH 0.65, prot 3.8, Rasva ___, Kcal ___ )

Lounas:
1 kuppi teetä kookoskermalla
100 g leipäjuustoa (HH 2.6, prot 15.2, )
25 g mustikoita

Päivällinen:
1 kuppi kahvia kookoskermalla (HH 0.4, Prot___, Rasva___, Kcal ___)
70 g leipäjuustoa (HH ___, prot___, Rasva ___, Kcal ___ )
25g Mustikoita

Välipala:
1 kuppi kahvia kookoskermalla (HH 0.4, Prot___, Rasva___, Kcal ___)

Iltapala:
1 kuppi kahvia kookoskermalla (HH 0.4, Prot___, Rasva___, Kcal ___)

Ei maistunut mikään ruoka. Olo todella kehno.

Vaaka -1000 g eilisestä! (93.6 kg)


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-11-12 21:56:29 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-09-17 00:33:22
Viestit: 376
Tämä ei taida olla edes painokelpoista. Flunssan takia syöminen on lähes unohtunut..

Aamupala:
Kahvi kookoskermalla
Lusikallinen munavoita

Lounas:
50 g pala leipäjuustoa

Välipala:
Kuppi kahvia kookosmaidolla

Päivällinen:
Mascarpone sulkaata n. 100-200 g

Välipala:
Kuppi kahvia kookosmaidolla.

Iltapala:
Kuppi kahvia kookosmaidolla.

Vettäkin oon juonut todella vähän. Pahempaa väsytystä ei tosin ole, kuumetta, päänsärkyä, räkää keuhkot täys ja eilen oli mahasärkyäkin. Jalat on huterana. Menkatkin alkoi sopivasti *vali vali*

Vaaka - 1000 g eilisestä! (92.6 kg)

_________________
Kuva

Karppailukokeiluja vuodesta 2004...


Ylös
   
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-11-13 13:47:54 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2004-09-17 00:33:22
Viestit: 376
Lauantai:

Aamupala:
2 kuppia kahvia kookoskermalla

Lounas:
Savustettua kirjolohta 300 g
Raejuustoa 100 g


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 15 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)