karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-03 08:36:40

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 334 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 14 5 6 7 817 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: 2016
ViestiLähetetty: 2016-01-25 15:26:54 
Poissa
carb au lait
carb au lait

Mutta siinäpä se onkin kun jos on lähtenyt sen manipulaattorin matkaan ja sit sanoo stop eräänä päivänä,siinä kysytäänkin jo voimaa..
Eli voimaa sanoa stop,ja huolehtia ensin itsestäsi <3
Satu ehtikin samaan aikaan..

ViestiLähetetty: 2016-01-25 15:30:37 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

25.1

paino 77,5

klo 9
Vilkhelmi hiilloksella paistettuna
3 höyläsiivua oltermannia
lämmintä vettä

klo 12.30
possunfilee pihvi n. 170 g
soosia, jossa: mustavahakasta, sipulia ja kermaa, mausteita, myrkytetty liemikuutiolla
jääsalaattia
majoneesia
vettä

klo 15
30 g pistaasipähkinöitä
lämmintä vettä

klo 18
raaka porkkana
appelsiini

(ja taas pakko syödä, kun ostin äitille, sillä mielellä, että en ole vienyt hänelle aikoihin appelsiineja ja mielestäni hän pitää niistä, mutta hänellä onkin nyt joku lääke jonka kanssa ei sitrukset oikein sovi, siksi en ilmeisesti ole niitä hänelle vienyt, joten pakko ne oli itse syödä, lajitoveri söi toisen)
n. 2 dl turkkilaista
mustikoita + canderelia :evil:
30 g pistaasipähkinöitä

Loppuviikon rauha maassa: tyttö on Novgorodissa.

Ja jännitystä elämään: tänään tuli aika pään magneettikuvaukseen.

Näillä mennään.

ViestiLähetetty: 2016-01-25 21:48:00 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

jaana k kirjoitti:
Mutta siinäpä se onkin kun jos on lähtenyt sen manipulaattorin matkaan ja sit sanoo stop eräänä päivänä,siinä kysytäänkin jo voimaa......

Ja kun se manipulaattori on synnyttänyt mut :!: Siksi tämä ei ole koskaan alkanut, vaan tätä tämä on ollut alusta asti :!: Ja tätä samaa tulee olemaan loppuun asti :!:

ViestiLähetetty: 2016-01-26 06:18:35 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Mun äiti oli kans manipulaattori mutta mä pystyin panemaan hänelle selkeät rajat siinä nelikymppisenä pitkän terapian avulla ja se auttoi mun omaa elämää valtavasti :D

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto

ViestiLähetetty: 2016-01-26 11:47:37 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mun äitillä tuohon heikkoudella hallitsemiseen kuuluu, myös kuolemalla uhkailu. Kun olin lapsi, hän selitti miten hänen oma äitinsä kuoli nuorena ja niin hänkin tulee kuolemaan. Siis äiti puhui alle kuoluikäisille lapsille, että kohta hän kuolee. En tiedä mistä johtuu, mutta en silti ollenkaan pelännyt äitin kuolevan. 1980-luvulta asti hän on toistanut: kyllä mää tästä kohta kuolen, en oo sitten enää teidän vaivana. Mä en ole kovin kauaa tajunnut äitin toimintatapoja, hän tekee hallitsemiset oudolla tavalla, hän kun ei määräile, ei edes sano mielipidettään, vaan jälkikäteen sanoo lyhyesti ja pahasti, se on niin salakavalaa ja yllätyksellistä. Joko äiti on ollut taitava tai minä sosiaalisilta taidoiltani kykenemätön. :?:

On kohtalon ivaa, että tuo äitini joka on tehnyt kuolemaa 1960-luvulta asti, täyttää kohta 90 vuotta. :shock:

ViestiLähetetty: 2016-01-26 11:52:26 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

26.1

paino 77,5

aamulla vain vettä
ei aamiaista :twisted:

klo 11
1/3 possunfileepihvistä, eli n. 50-60 g
n. 2 munaa => voissa paisettu munakas, jossa seassa eilisen mustavahakassoosin loppu
jääsalaattia + n. 2 rkl majoneesia
vähän hapankaalia
raaka porkkana
1½ dl omenatäysmehua (nyt loppui pikkupojalle avattu tölkki) :evil:

lisäys:

klo 18
7 nakkia
vähän sinappia ja ketsuppia :evil:
jääsalaattia
n. 2½ dl turkkilaista
mustikoita
Canderelia :evil:
30 g pistaasipähkinöitä

vettä ja vettä

ViestiLähetetty: 2016-01-26 12:19:25 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Sen verran täytyy nyt kesken työpäivän kommentoida / kesken ruokatunnin
että minun äitini oli peri-aatteessa samanlainen. Mukava äiti minulla oli ennen
kuin dementiaan sairastui ja yhdessäkin elämän aikana paljon tehtiin, mutta myös
ihan pienestä ja nuoresta muistan että kuolemalla hänkin " tavallaan uhkaili. "
Taitaa olla ominaista monille vanhan-ajan ihmisille kun muistan että mummunikin
( äidin äiti siis ) usein hoki että " kohta minä kuolen " ja meille aina soiteltiin
että mummua pitäisi lähteä nyt katsomaan, hän on huonona. Minä tietysti pienenä
tykkäsin että mummulaan lähdetään mutta aina se ei ollut itsestään selvää,
äidillä ja isällä työt ja minulla oli koulu.

Muistan äidin hokeneen runoa joka on selvästi jäänyt mieleeni eli
" käy äitisi luona silloin kun äitisi elossa on, hän ikävöi sinua
silloin, on sinusta levoton "
Jotenkin syyllistävältä tuntui silloin nuorena
aikuisena ja vieläkin ja tähän vielä ..... että minä silloinkin nuorena pidin äitiin
hyvin yhteyttä ja kävin katsomassa ja silloin kun äiti sairastui ja itsellekin
tuli tämä reuma ja sidekudossairaus, silti äitiä kävin katsomassa miltei päivittäin.
Onko tuollainen sitten totuttu tapa vai äidiltä vaikeus päästää lapsesta / lapsista
irti vai mitä se oikein on ? Omassa tapauksessa en edes tiedä, ymmärsikö äiti
jotenkin tuolla hallitsevansa / omivansa tai painostavansa vai kokiko vanhanaikaisesti
äidin roolin tuollaiseksi ? Oma äitini oli syntynyt 1932 ja minä siis 1968

ViestiLähetetty: 2016-01-26 12:25:48 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Naisille ovat kulttuurissamme edelleen enemmän hyväksyttyjä lähinnä passiivis-aggressiiviset tavat vaikuttaa omaan elämäänsä, eli juurikin kautta-rantain-vihjailu, syyllistäminen yms. manipulointi. Jos sanoo suoraan mitä haluaa, tulee edelleen helposti määritellyksi riivinraudaksi, hysteerikoksi tms. Mitä vanhempaa ikäluokkaa nainen on, sitä voimakkaampi tämä ilmiö on. Kyse on siis siitä, että näin käyttäytyvät ne jotka ovat kyselemättä tuon kulttuurillisen ohjelmoinnin hyväksyneet.

Ei voi siis syyttää vain yksilöä, eroja ihmisten välille tulee lähinnä siitä, kuinka hyvin kukakin on ko. ohjelmoinnin sisäistänyt.

Jos kerron tekeväni jotain itse, se ei tarkoita että suosittelen muita tekemään samoin.
Kaikki sanottava sanottu tismalleen kuten tarkoitan, tulkinnat & rivienväliinluvut täysin omalla vastuulla.

ViestiLähetetty: 2016-01-26 13:02:51 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi

Hyvä olo tarttuu, samoin jos voi huonosti niin helposti sitä tartuttaa myös läheisiin. Monella vanhalla tulee tyytymättömyys elämään ja muistellaan vanhoja epäoikeudenmukaisuuksiksi koettuja tilanteita. Auttaisiko kääntää juttua mukavampien muistojen muistelemiseen?
Useinhan siellä on omat valinnat tai valitsematta jättämiset takana, mutta vaikeahan se on omia vanhempiaan (kaan) muuttaa. Eli auttaa sen minkä kokee oikeaksi ja jättää ne ikävät mielipiteet omaan arvoonsa. Eikä niin että se aina helppoa olisi.

ViestiLähetetty: 2016-01-26 13:13:19 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

mlv kirjoitti:
mutta vaikeahan se on omia vanhempiaan (kaan) muuttaa.

Toisten ihmisten muuttaminen ei ole vaikeaa: Se on kerta kaikkiaan mahdotonta sekä myös epäeettistä.

Ei toisia aikuisia ihmisiä saa ruveta mihinkään muuttamaan, eikä se edes onnistu: Kukaan ei koskaan muutu ennen kuin ihan itse ihan omista syistään haluaa muuttua. Ainoa mitä itse voi tehdä on muuttaa sitä omaa tapaa suhtautua toisiin ihmisiin (ja ääritapauksessa vähentää yhteydenpitoa tai lopettaa se kokonaan - vanhempien kohdalla ei yleensä oikein toimiva vaihtoehto).

Jos toista ihmistä yrittää muuttaa, tämä yleensä joko kieltäytyy kategorisesti tai sabotoi muutoksen jollain tavoin sitten myöhemmin. Tai suuttuu verisesti, mihin hänellä on täysi oikeus: Kukin saa olla ihan juuri sellainen kuin haluaa, mutta muut sitten valitsevat kuinka paljon ihmiseen yhteyttä pitävät. Ja silloin kun on syystä tai toisesta pakko pitää yhteyttä, kannattaa nimenomaan muuttaa sitä omaa asennetta tähän toiseen ihmiseen: Tulee nähdä, milloin pitää vain olla täysin piittaamatta esim. manipuloinneista jne. Manipuloinnin voi myös puhua ääneen näkyväksi: "Yritit juuri syyllistää minua tekemään asian jonka haluat. Miksi et voi vain ihan suoraan pyytää minua tekemään sen?" Mutta sihen voi ryhtyä vasta sitten kun oma taipumus huolehtia liikaa muista ihmisistä on suht koht selätetty.

Siihen ettei piittaa toisten toilailuista ja manipuloinneista auttaa kovasti se, että tajuaa että kun toiset ihmiset aiheuttavat omat tunteensa omilla ajatuksillaan ja niissä ajatuksissa voi olla vaikka minkälaista epätotuutta jne. niin ei ole mitenkään mahdollista, että kukaan olisi vastuussa toisten tunteista. (Tähän apua siitä listasta kognitiivisia häiriöitä aiemmassa viestissäni - se auttaa sekä taltuttamaan omat turhat reagoinnit toisten toilailuihin, että myös ymmärtämään miksi toiset toimivat välillä todella oudoilla tavoilla. Siitä listasta kognitiivisia häiriöitä oli minulle apua vähintään yhtä paljon toisten ihmisten toilailujen ymmärtämiseen, kuin apua omiin ahdistusajatuksiini.)

Me emme voi koskaan muuttaa toisia ihmisiä, voimme vai valita mitä heistä ajattelemme eli mitä tunteita he meissä herättävät ja miten paljon aikaa heidän kanssaan haluamme viettää.

Jos kerron tekeväni jotain itse, se ei tarkoita että suosittelen muita tekemään samoin.
Kaikki sanottava sanottu tismalleen kuten tarkoitan, tulkinnat & rivienväliinluvut täysin omalla vastuulla.

ViestiLähetetty: 2016-01-26 14:10:27 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi

Mutta ei se esimerkiksi työyhteisössä haittaa jos levittää sellaista iloista ja toiset huomioonottavaa tunnelmaa, koska kyllä minusta paljon voi itsekkin tehdä eri tilanteissa siihen millaista viihtyvyyttä luodaan, sellainen jatkuva valittajatyyppi voi pilata paljon, vaikka ei siihen menisikään mukaan. Vaikka ainahan se tietysti on pomon vika jos töissä on ikävää.

ViestiLähetetty: 2016-01-27 15:54:54 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

27.1

paino 78

klo 8
muutama höyläsiivu oltermannia
vettä

klo 12
pataa, jossa: pekonikuutioita, sipulia, porkkanaa, keräkaalia. Laitoin siihen myös liemikuution ja siitä tuli suolaista
joten vettä ja vettä
raaka porkkana
kourallinen maapähkinöitä

vettä
vettä

klo 20
pieni lohimedaljonki
½ paprikaa
n. 1 dl kermaviiliä + omenaviinietikkaa + Canderelia :evil:
3 dl mustikoita, ei makeutusta :D

ViestiLähetetty: 2016-01-28 08:35:46 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

28.1

paino 78

klo 8
3 keitettyä munaa
20 g voita
120 g raakaa porkkanaa
lämmintä vettä

klo 12
pieni lautasellinen eilista sika-kaalia
vettä

illansuussa päivällinen tuli korvattua vähän napostelutyylillä
n. ½ dl miniän marjarahkaa
n. 100 g tummia rypäleitä
muutama lohko satsumasta
n. 30 g %-suklaata
lämmintä vettä

klo 22
2 pientä kotimaista omenaa
muutamia siivua oltermannia
lämmintä vettä

ja huomenna olen miesteni seurassa kolmessa sukupolvessa (Mies, Esikoinen ja Kekkuli) ja voin syödä ihan mitä tahansa :shock: ...vaikka hampurilaisaterian :evil: ...tai sitten en juuri mitään :!: :?:

ViestiLähetetty: 2016-01-30 08:54:20 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

No joo, eilinen meni vielä suunniteltuakin enemmän vituiksi.

Juon täällä vettä ja pohdin kannattaako kaikkia ruokia edes tunnustaa. Ehkä sitten tunnustan kaiken, kun vähän harmitus häipyy ja vitutus vähenee........sitä odotellessa.....juon lisää vettä.......

ViestiLähetetty: 2016-01-30 09:47:04 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kannattaa laittaa syömiset ylös, tämähän on ruokapäiväkirja. :) Ja oli ne syömiset mitä tahansa, niin sehän on jokaisen oma asia. :) "Tunnustat" pelkästään itsellesi, et muille. Kaikille käy joskus ylilyöntejä, mutta ei kai tämä haudanvakavaa ole? :) (tai no, tuntuu täällä olevan niitäkin, jotka jaksavat vuosikausia syödä juuri "oikein", eikä lipsumista tule ikinä).

ViestiLähetetty: 2016-01-30 11:35:31 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Okei, tunnustan kaiken

eilen aamulla söin kaksi keitettyä munaa ja join vettä, siis ihan ok

keskipäivällä söin Hesen kerrosaterian, fantassa oli varmaankin sokeria (onko sitä edes olemassa laittina?, mutta siis kokista en juonut!), koska sen aterian osti tyyppi, joka ei käytä makeutusaineita?

iltapäivällä söin Arlan Ihana-kreikkalaista jukurttia purkillisen (150 g), siinä oli hiilaria 15% ja rasvaa 4,4%, makuna passion ja sitten söin ½ siivua saaristolaislimppua, muutaman siivun satsumasta juomana oli kylmä vesi

illalla söin 3 siivua ruisleipää + voita + juustoa + saunapalvia
kuumaa vettä + maitoa + makeutusainetta
50 g suklaata 72%
4 pientä kotimaista omenaa, siis jotakin 300 g

että sellaista

tänään nyt sitten edelleen olen juonut vain vettä, mutta kai joskus puolenpäivän tienoilla syön kaaliruokaa, sitten tulee viimeisestä omenasta jotakin 14 tuntia, kymmenen maissa illalla sen söin.

ViestiLähetetty: 2016-01-30 15:33:45 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

30.1

paino 78

aamulla vettä

klo 12.30
haudutettua keräkaalia (anis, fenkoli)
n. 20 g voita
n. 100 savulohta
2 dl kermaviiliä (+omenaviinietikkaa + sinappijauhetta + pippuria + Canderelia :evil: )
50 g suolapähkinöitä

klo 17
7 siivua metukkaa
7 siivua oltermannia
Auraa
kuumaa vettä + tilkka maitoa + Canderelia :evil:
1 kuivattu viikuna

ViestiLähetetty: 2016-01-30 20:23:55 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

tuutu kirjoitti:
Kannattaa laittaa syömiset ylös, tämähän on ruokapäiväkirja. :) Ja oli ne syömiset mitä tahansa, niin sehän on jokaisen oma asia. :) "Tunnustat" pelkästään itsellesi, et muille. Kaikille käy joskus ylilyöntejä, mutta ei kai tämä haudanvakavaa ole? :) (tai no, tuntuu täällä olevan niitäkin, jotka jaksavat vuosikausia syödä juuri "oikein", eikä lipsumista tule ikinä).

Joo se on jokaisen oma asia mitä syö ja ruokapäiväkirja on ennenkaikkea itseä varten, mutta kun sen kirjoittaa tänne, niin ei se silloin aivan vain oma ole.

Minulle ei ole merkitystä millä tyylillä täällä kukin kirjoittaa, kaikki käy, mutta joskus jo jonkin aikaa sitten täällä pidettiin sopimattomana kirjoittaa näkyville karpille sopimattomia ruokia, kun jos joku alottelija katsoo täältä mallia oikeaoppisesta syömisestä, niin hän saa aivan väärän käsityksen. Mun syömisistä on oikeaoppisuus kaukana karppipäivinäkin, onhan se jo nähty. (maanantaina alkaa uusi kuukausi, silloin voisi ottaa uuden paremman alun ja määritellä laihdutustavoitteet)

Minulle itselle on parasta, että kirjoitan kaiken näkyville, siinä sitten on koko tutuus, eikä tarvitse ihmetellä: "miksi en laihdu" vaan sen näkee heti kun vilkeisee ruokapäiväkirjaa, jossa on hampurilaisia, synttärikakkuja ja kaikkee muuta sontaa. Jos vaan jättää päivän kirjoittamatta, jälkikäteen selatessa ei edes huomaa päivämääristä, että välistä puuttuu, tietty voihan kirjoitaa vaan, että sopimatonta, mutta parempi, että on mitä sopimatonta ja vielä parempi, jos on teidossa tilanne missä niin kävi. Onko syy mielistely, lohtusyöminen, välinpitämättömyys vai mikä muu....

Nyt saunaan!

ViestiLähetetty: 2016-01-30 20:54:31 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mutku.
Höh.
Minä kun luulin jotta on vedetty kunnon hiilarihumalat...
Tanssittu karkki-limu-jäätelä-leivos pöllyssä pöydällä.
Odotin siitä jopa kuvaa, vähä vaatteista, tieteski.
Sitten jatkettu kotona hedelmä-maitosuklaa-perunamuussissa joikhaten
Nunnuka nukkana nuuta.

Eli karpin elämä jatkuu karppina, näemmä.
Nih.

En se minä ollut ja siksi toiseksi se oli vahinko.

ViestiLähetetty: 2016-01-31 07:14:29 
Poissa
Ruokakarppi
Ruokakarppi

Noista liemikuutioista jota olit laittanut pataan, ne ovat pelkkää suolaa ja aromivahventeita joten suolaisuus helposti hyppää mutta jos näin käy niin sitä voi koittaa poistaa laittamalla perunan tai pari joukkoon, jolloin ne imee vähän suolaisuutta itseensä, harvalla täällä on perunoita mutta en tidä toimisiko jokin juures jonka rakenne olisi suht' sama.

Kliks->Instagram täsä

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 334 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 14 5 6 7 817 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00