karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-24 08:07:15

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 2022 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 14 5 6 7 8102 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2019-12-11 23:09:24 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-03-24 17:49:23
Viestit: 34667
Parempaa vointia sinne tulin minäkin toivottelemaan.

_________________
Kuva Kaikissa meissä on vikamme, mutta minusta niitä ei vain huomaa
Blogissa lisää


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-12-12 02:48:44 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 94916
Moni täällä toivottelee, mutta missä mlv?

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-12-12 09:41:21 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18625
Nyt mlv on kotona ja kiittelee kovasti toivotuksista, ne näyttävät tehoavan eli olo on paranemaan päin! Kiitoksia!!

Ajatukset olleet vähän muualla, terkkarissa käynti ihan ok, sinnehhän oli sairaalan kammarivärinän diagnosoinut lääkäri pistänyt remissin jatkohoitoon ja verenpaineen seurantaan ja se oli tietysti korkeammalla kuin pitäisi vaikka sairaanhoitajalla ei ollutkaan valkoista takkia päällä. Lupasi auttaa kuulontarkistuspuolellakin kun vähän valitin.

Sitten meni eilinen päivä kaupungissa fysiologilla kun tutkivat sydäntä ja tulostahan ei saa ennenkuin lääkärin kautta mutta tutkijan sellainen hiljainen viesti oli myönteinen ja värinöitäkään ei näkynyt. Lääkärihän pisti minut sinne kun en alkanut syömään sydämen vajaatoimintalääkkeitä ilman kunnon diagnoosia. Jos sellaisen saa niin katsotaan sitten mitä ja miten. Molemmat käynnit menivät hienosti ja kohtelu oli ystävällistä ja asiallista. Kuljetukset vain vievät aikaa, ne järjestää piiri yhteisinä lähtöinä ja sehän on järkevää kustannussyistä. Nyt olo parempi eli kyllä tämä tästä.

Ruokapuoli ei ole paljon kiinnostanut, juustoleipäsiä päällyksin matkapäivänä ja päivälliseksi pakastimesta pataa. Painokin alaspäin, onneksi on varaa siellä.

Nyt tulossa kaunis päivä ja poikkeus siivouspäivä eli pitää raivata vähän tavaraa piiloon että mahtuu siivoojat hommiin.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-12-12 09:48:08 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-08-05 17:08:09
Viestit: 18132
Parempaa vointia! Kissat auttaa. :D

_________________
Paluu Luontoon! Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-12-12 09:56:46 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 94916
Lainaa:
Lupasi auttaa kuulontarkistuspuolellakin kun vähän valitin.


Hyvä kun sait suusi auki! =D>

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-12-12 11:25:17 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18625
Joskus tulee auottua liikaa kuten vähän sille AT lääkärille keuhkopuolella, kun en suostunut lisälääkitykseen ilman kunnon diagnoosia. Kirjasi melkoisen odotusajan ennenkuin pääsen sinne testeihin uuden kannettavan rikastimen saamiseksi eli vähemmän kiireelliseksi. No tuo entinen vielä toimii jotenkuten ja hankin nyt siihen uudet patterit, sekin auttaa. Onneksi oma lääkäri täällä terveyskeskuksessa on hyvä eikä inkkaa vastaan ensimmäiseksi jos lääkkeiden sivuvaikutuksista puhuu. Pari juttua ajattelin ilmoittaa itse kun ei näköjään noiden kaupugin lääkärisetien kautta mene viestit eteenpäin. Muutenkin tuo happihoito näyttää olevan vähän samaa kuin kilpparipuolella se VT, eli jämähtänyt jonnekkin vanhoihin teorioihin, siis ainakin täällä.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-12-12 12:38:34 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Liittynyt: 2010-05-12 18:58:50
Viestit: 94916
Tai sitten kuitenkin katsovat itse aiheutetuksi ja "kostavat"?

_________________
"We are not living longer, we are dying longer". Sten Ekberg
Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-12-12 12:57:13 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18625
En minä sitä niinkään usko, onhan niitä itseaiheutettuja muitakin paljon, siinä on vain sama logiikka kuin kilpparihoidoissa eli jos on ahtauma jossa on riski hiilidioksidin kertymiseen jos annetaan liikaa lisähappea, niin se ei ole hyväksi, mutta vaikka verianalyysit kertovat että vaaraa ei ole, niin ei pyritä hoidoilla normaaliin kylläisyyteen (95-100%) vaan tasoon 88-91% jolla juuri ja juuri estetään hypoxia, mutta ei kompensoida esimerkiksi liikunnan aiheuttamaa lisähappitarvetta. En minäkään suoraan suosittelisi aloittamaan itse happihoitoa jos ei tiedä mitä tekee. Minä yritän ottaa mahdollisimman vähän, mutta ilman rikastinta alkaa liikuessa arvot olla vaarallisen alhaalla. Parashan olisi saada hyvä hoitokontakti jossa tehdään verikaasuanalyysit ja rasituskokeet spirometrian lisäksi. Ja valitaan oikeat lääkkeet.
Ongelmaahan on myös diabeteksen lääkehoidoissa, ei uskalleta pyrkiä normaaleihin verensokereihin kun hypojen vaara kasvaa, vaan tyydytään arvoihin joilla tavallaan vain hidastetaan komplikaatioita. Siitä ruokavaliohoidon remissio on paljon parempi, koska liikutaan ihan terveiden tai esidiabeetikkojen arvoissa.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-12-13 11:02:21 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18625
Aamu harmaa, mutta nukutti hyvin, yksi vessareissu ja sitten heräsin vasta puoli yhdeksältä, nukkumaan jo ennen puolta yötä. Tai nukunhan minä yleensä hyvin, mutta harvoin aamulla yli puoli seitsemän. Kissat jo alkoivat vaatia ruokaa kovalla äänellä.
Ja aamulla sitten brittien vaalitulokset, oikeisto näyttää marssivan vahvana koko Euroopassa ystävämme Trumpin taputtaessa pikku käsiään. Vielä se Berlusconikin taustalla vetelee naruista. Ja Suomessa keskustellaan lasten oikeuksista. Kun ne toisten lapset eivät ole yhtä hyviä kuin omat. Lukaisin juuri Anna Takasen kirjan, jossa sotaa ja sotalapseutta käsiteltiin hienosti, itsehhän olen ensimmäistä rintamamiesten jälkeistä sukupolvea ja kyllä sieltä kirjasta tuli koskettavia viestejä omankin elämän osalle. Samoja oppeja. Ja tietysti myös ajatuksia siitä mitä itse on siirtänyt omille lapsilleen.

Järven takainen tie poikki jo kolmatta päivää, tuulivoimalan siipeä kuljettanut auto suistui ojaan ja niitä ei sitten nostellakkaan ihan miten vain. Posti useamman tunnin myöhässä, onneksi tänne pääsee tuon ison tien kautta eli pääsi sairaalan tarkastuksestakin kotiin ilman ongelmia. Mutta kaikilla ei ole yhteyttä eli melkoiset kierrokset tuon katkon toisella puolen.

Tänään lounas tonnikalasalaattia, päivälliseksi taidan paistaa palan turskaa ja seuraksi saa kelvata lanttulaatikkoa. Ryskit ja juustoa pala, kahvia ja vettä. Nyt olisikin ohjelmassa kissojen hiekkalaatikon tyhjennys ja putsaus, laiskana poikana Martinkin sitä nyt talvella käyttää Leian lisäksi, Nöpö käy ulkona. Kaksi laatikkoa kuitenkin näyttää riittävän hyvin.

Hyvää viikonlopun alkua Karppilaan.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-12-13 11:13:09 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2009-07-14 12:42:55
Viestit: 5685
Tervehdys!
Vakavana olen lukenut kirjoituksiasi. On sellaista asiaa, josta en ole tiennyt mitään. Toivon sydämestäni, että vointisi jatkaa paranemista. Sinulla on kunnioitettava määrä tietoa omaan hoitoosi.

On aina mukavaa kurkata päikkyysi ja seurata sinun ja kissojesi kotoisia touhuja.

Hyvää viikonloppua myös sinulle! :smt060


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-12-13 13:33:13 
Poissa
Elinkautinen
Elinkautinen
Avatar

Liittynyt: 2007-01-04 14:48:20
Viestit: 8749
Kuva
Hyvää viikonloppua toivottelen erämaan laidalle.
Ja joulunalusaikaa.
Ja terveyttä, voimia, kaikkinaista siunatusta.

Täällä pikkuhiljaa valmistaudutaan kotimaan pyrähdykselle 8)

_________________
Aloituskokeilu 1992.
Uudelleen vuodesta 2000, Atkinsia, Heikkilää, ketokarppia ja sitten lähinnä Kwasniewskia vuodesta 2008.
Huhtikuusta 2019 asteittain karnivoriksi Kuva
Kotona!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-12-16 15:27:30 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18625
Kiitti Palm ja Tuulimumma. Olo vaihtelee mutta parempaan suuntaan kuitenkin menossa, eiköhän näidenkin vaivojen kanssa vielä tulla tutuksi, tänään aamupäivä ihan mukavasti, suihkussa, vähän lunta pois postilaatikon kupeesta ja postinjakajalle After Eight laatikko kiitoksin, nuo jakajat tosiaan palvelevat hienosti ja iloisesti raskaat kissanruokakartongitkin sisälle asti ja iloostuihan rouva, ei ehkä niinkään paljon tuosta pikku suklaasta, ehkä enemmän siitä että heidän työtään arvostetaan. Auton päältäkin enimmät lumet pois eli hyvin jaksoi vähän touhuta.
Yläkertaankin kiipesin ja kastelin kukat, useinhan sitä ei talvella tarvitse, viikunapuu on nyt tiputtanut kaikki lehtensä, toivottavasti se herää keväällä. Sain nyt kotiin 15 metrin jatkoletkun happirikastimelle eli ulottuu yläkertaankin ja suihkuun ilman että tarvitsee siirrellä rikastinta. Nyt kun briti lähtee niin noita tarvikkeita näyttää saavan parhaiten Hollannista. Täällä on vähän myyntiä muille kuin sairaaloille.

Lunta tullut lisää jonkun verran eli tosi valkoinen joulu on tulossa taas. Talvi on puhdasta ja kaunista, varsinkin nyt kun on kotona sen valoisan ajan, töissä ollessahan pimeällä lähti ja tuli kotiin, työmatkoissakin täällä kului aikaa kun ei kukaan niitä työpaikoja tuonut tähän kodin viereen. Mutta menihän sitä aikaa Hesassakin, talvella kurassa ja suolaliirussa ajaen. Onneksi oli mukavat työt ja työkaverit, vieläkin ollaan viimeisen paikan väkeen osin yhteyksissä.

Tänään lounas kinkkumunakas, ryskit - päivällinen wokkia jauhelihapihveistä. Lapsenlapsi tulee ehkä pitkästä aikaa perheineen ensi pyhän aikaan käymään, kiva tavata kaikkein pienintä neitiäkin, voisi tekaista pottiin jauhelihakastikkeen ja kiehauttaa spaghettia lounaaksi. Jauhelihaa on pakastimessa useampi paketti ja niitä hyvä käyttää pois. Joululahja onkin rahaa, ei tarvitse vaihtaa sopimattomia ja lapsiperhe tietää tarpeensa. Naapurin lapset saavat kirjoja, aikuisille ei lahjoja olekkaan sopimuksen mukaan. Tyttäreltä tulee omista valokuvista kalenteri ja se on tosi kiva, ne tulee säilytettyä.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-12-17 10:30:17 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2012-05-21 17:19:17
Viestit: 6872
Kuulumiset lukemassa, paranemisia :hug:

_________________
Haasteet tekevät elämästämme mielenkiintoista ja niiden voittaminen
tekee elämästä tarkoituksellista :smt049 :smt049


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-12-17 10:55:55 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2017-05-21 15:56:52
Viestit: 13117
Parempaa vointia ja mukavaa joulunodotusta!

_________________
--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*
:smt049 Parempi elämä alkoi 13.1.2017
*Joka haluaa, keksii keinot. Joka ei halua, keksii selitykset.*
--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-12-17 12:56:06 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18625
Kiitti viesteistä, kyllä tämä tästä oikeaan suuntaan on menossa, mutta tässä iässä näyttää sitä aikaa menevän. Päivä tänään kirkas, muutama pakkas-aste ja jouluiselta näyttää maailma, illalla kylä valaistu viimeisen päälle. Itsellä aika vaisusti. Joulukuusta en aio hankkia ja pensas johon olen aikaisemmin kiinnittänyt jouluvalot on nyt niin ison lumivallin takana että saa jäädä sekin.

Tänään pekoni/sipulimunakas aamiaiseksi ja päivällinen eilisen wokin loppu, ryskit ja juustoa. Ja kahvia ja vettä. Ja toiveena että maailmaan laskeutuisi rauha ja hyvä tahto. Minä en ole aktiivisesti uskonnolinen, mutta samoista lähteistä ne eri uskonnot lähtevät, osa vain vallanhalulla pilattua eikä siitä voi osia kristinuskostakaan pois sulkea. Uhrinsa kaikilla kuin myös hyvät teot. Kauniita ovat temppelit, niin kirkot kuin kalliomoskeijakin, hiljentyy niissä.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-12-17 15:47:47 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2019-10-28 18:33:14
Viestit: 2430
Kauniisti ajattelet ja kirjoitat<3


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-12-18 16:18:18 
Poissa
intiaanikarppi
intiaanikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-04-19 09:37:37
Viestit: 21517
Heit tulin sanomaan ja kuulumiset lukemaan.
Eipä se palautuminen mistään, oli sitten tauti tai muu romuska, ole enää samaa luokkaa kuin nuorempana. Se on vaan hyväksyttävä ja aateltava että kaikki ajallaan.

Terveiset ja hyvän joulun toivotukset sinulle länsilaidalta! :smt111
Vietimme rattoisan vuorokauden yhdessä, oli kynttilöitä, joulumusiikkia, viiniä ja syntisen hyvää ruokaa..semmoinen tyttöjen pikkujoulu. Aatami kävi syömässä mutta lähti äkkiä kotiinsa kunnei kuulemma korvat kestä sitä kälätystä ja kikatusta... :mrgreen:
Nyt täällä sataa märkää lunta hyvinki sakiasti, toivottavasti on ollut edes kohtuullinen keli ajella onnellisesti kotiin.

_________________
Elän hetkessä, suurella intohimolla!
Joskus kaiken loppu voi olla uusi alku!


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-12-18 22:40:58 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-01-29 23:23:25
Viestit: 9387
:) Rauhaa sitä toivoo maan kansoille vaikka mitä uskontoa harjoittavat. Ei tule kuusta meillekään vaan laitoin isoon lasikippoon erivärisiä kuusen palloja ja lyhyen valoketjun siihen ympärille löysästi kiersin.
Täällä tuli aika reilusti lunta iltapäivällä myräkässä.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-12-18 23:10:51 
Poissa
Avaruuskarppi
Avaruuskarppi

Liittynyt: 2011-05-09 07:17:02
Viestit: 15270
Hyvää toipumista mlv:lle! Ja leppoisaa joulun odotusta. <3

_________________
Vuodesta 2011
Ihmiseläimen lajinmukainen ruokavalio
En ole vielä pudonnut.

Once you have been taught to think, it's hard to stop.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2019-12-19 13:15:43 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18625
Kiitti viesteistä ja toivotuksista. Lillamaria, välitä terveiset sinne länsilaidallekkin, Aatami osaa antaa tilaa tyttöjen hauskuudellekkin!

Maailma on niin kovin suuri ja vaikka me täällä Euroopan pohjoisnurkalla ajattelemme välillä olevamme se keskus, niin joskus on ihan hyvä muistaa että juuri meidän arvomaailmamme on kyllä siellä ekstreemiä lähempänä, minulle World Value Survey ja kulttuurikartta, sen muuttuminen ajan mittaan nopeastikkin on auttanut ymmärtämään sekä omaa maastamuuttaja asemaa/ihmettelyjä kuin myös tapaamiani muissa kulttureissa kasvaneita kanssaihmisiä.
http://www.worldvaluessurvey.org/WVSContents.jsp
Tätä karttaa on ihan hyvä käyttää koulutuspuolellakin jos halutaan lisätä molemminpuolista yhteistyötä ja ymmärrystä. Ja poistaa ne turhat pelot ja harhat.

Sain ihan hyviä uutisia viime tutkimuksista eli pitää tuossa oman lääkärin kanssa vielä vähän tuumiskella jatkoja kunhan saa sinne ajan. Diagnooseista kammiovärinä ihan ok, ei tosin jatkuvaa vaan ehkä liittyi siihen silloiseen köhään ja alempiin happiarvoihin, eli se pitää pitää seurannassa mutta epäilyt muusta ei pitäneet paikkaansa. Onneksi oma terveyskeskuslääkäri on hyvä, täällä ei onneksi ole KäypäHoitoa mutta poliitikot sitten.

Tänään lounas salamimunakas, ryskit ja päivälliseksi pala turskaa hapankaalisalaatin kera, juustoja vähän.
Kahvia ja vettä. Joulu ja uusi vuosi täysraittiina kun paras nyt vain kuntoutua vähitellen ja kun ei ole vieraitakan tulossa niin saa punkku jäädä sinne kauppaan. Lanttulaatikko saa vielä odottaa jonkun päivän, brysselinkaaliakin on tuossa kylmäkomerossa. Minullahan vanhassa talossa on keittiön nurkassa sellainen kylmäkomero jossa avattava ilmastointi ulkoilmaan ja se talvela toimii hyvin jääkaapin avustajana.

Tänään pyykit hoidettu jo ja kissat tietysti. Nöpö sai heti aamusta pikalähdön ulos kun ei voinut vastustaa Leian kiusaamista!

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 2022 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 14 5 6 7 8102 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)