Kiitti viesteistä ja toivotuksista. Lillamaria, välitä terveiset sinne länsilaidallekkin, Aatami osaa antaa tilaa tyttöjen hauskuudellekkin!
Maailma on niin kovin suuri ja vaikka me täällä Euroopan pohjoisnurkalla ajattelemme välillä olevamme se keskus, niin joskus on ihan hyvä muistaa että juuri meidän arvomaailmamme on kyllä siellä ekstreemiä lähempänä, minulle World Value Survey ja kulttuurikartta, sen muuttuminen ajan mittaan nopeastikkin on auttanut ymmärtämään sekä omaa maastamuuttaja asemaa/ihmettelyjä kuin myös tapaamiani muissa kulttureissa kasvaneita kanssaihmisiä.
http://www.worldvaluessurvey.org/WVSContents.jsp Tätä karttaa on ihan hyvä käyttää koulutuspuolellakin jos halutaan lisätä molemminpuolista yhteistyötä ja ymmärrystä. Ja poistaa ne turhat pelot ja harhat.
Sain ihan hyviä uutisia viime tutkimuksista eli pitää tuossa oman lääkärin kanssa vielä vähän tuumiskella jatkoja kunhan saa sinne ajan. Diagnooseista kammiovärinä ihan ok, ei tosin jatkuvaa vaan ehkä liittyi siihen silloiseen köhään ja alempiin happiarvoihin, eli se pitää pitää seurannassa mutta epäilyt muusta ei pitäneet paikkaansa. Onneksi oma terveyskeskuslääkäri on hyvä, täällä ei onneksi ole KäypäHoitoa mutta poliitikot sitten.
Tänään lounas salamimunakas, ryskit ja päivälliseksi pala turskaa hapankaalisalaatin kera, juustoja vähän.
Kahvia ja vettä. Joulu ja uusi vuosi täysraittiina kun paras nyt vain kuntoutua vähitellen ja kun ei ole vieraitakan tulossa niin saa punkku jäädä sinne kauppaan. Lanttulaatikko saa vielä odottaa jonkun päivän, brysselinkaaliakin on tuossa kylmäkomerossa. Minullahan vanhassa talossa on keittiön nurkassa sellainen kylmäkomero jossa avattava ilmastointi ulkoilmaan ja se talvela toimii hyvin jääkaapin avustajana.
Tänään pyykit hoidettu jo ja kissat tietysti. Nöpö sai heti aamusta pikalähdön ulos kun ei voinut vastustaa Leian kiusaamista!